Promijenio strane svijeta

Premijera Jeepa Compasa: U novoj verziji postao je još naglašenije – europski

Edi Prodan

Jeep Compass po mjeri europskog kupca

Jeep Compass po mjeri europskog kupca

U novoj verziji Jeepov Compass je postao još naglašenije europski automobil, potpuno konkurentan SUV markama i modelima koji najbolju prođu imaju upravo na Starom kontinentu, dok mu je proizvodnja iz SAD premještena u Brazil



Fiat definitivno čini svoje. Vlasničkim ulaskom u američki Jeep dobio je u ruke jednu od ikona tog dijela svijeta, a za kratko vrijeme je sa svojim iskonskim i iznimno naglašenim talentom za komercijalni uspjeh, od manjih Jeepova napravio odlične tržišne uspjehe. Jedan od njih će po svemu sudeći biti i Compass koji sada ide u red pristalijih SUV-ova, posebno skrojenih po mjeri i zahtjevima europskih kupaca.


Osvrnemo li se na estetiku vanjštine – sve je tu. Prednja je maska unekoliko umirena, ali i dalje naglašeno izražajna i privlačna. Bočne linije su kompakta klasika, a straga je sve podešeno na jedan univerzalniji način. Unutrašnjost je dobila kvalitetniju plastiku i zanimljivije oblikovanje središnje konzole i instrument ploče. Niz je i funkcionalnih elemenata tako da je Compass svakako i koristan automobil.


Dužina mu je 4,39 metara što znači kako je riječ o idealnom kompaktu. Na taj je način ispunio i prostor između Renegada koji je 15-ak centimetara kraći te Jeepove klasike Cherokeeja koji se značajnije protegnuo skoro do 4,7 metara. Naprosto pravi obiteljski automobil koji može zadovoljiti urbane, ali i izvanterenske potrebe.




Kompaktnih dimenzija


Kompaktnih dimenzija



Motori koji se s njime nude su također optimalno pristali, ima ih ukupno pet, a naglasak je stavljen na dizelaše čime je još jednom potvrđuje kako mu je ciljano tržište Europa. No, najprije dva benzinca Multiair zapremine 1,4 litre čija je snaga 140 odnosno 170 »konja«. S obzirom na gabarite i težinu koje se »vrti« oko 1,5 tona vrlo primjereno. Najmanji dizelaš, ujedno i motor s najmanje snage je dizelski Multijet zapremine 1.6 litara snage 120 KS. On je u cjelosti usklađen s potrebama i navikama današnjih kupaca jer upravo s motorom sličnim ovom pronalazimo najviše konkurenata. Dva dvolitraša, snage 140 ili 170 KS su klasika, stabilitet i sasvim sigurno motori za »dugoprugaše«. Standardno Compass dolazi sa manualnim mjenjačima, sa šest stupnjeva prijenosa, no tu su, kod snažnijih dizelaša i najnapredniji automatski mjenjači s devet stupnjeva prijenosa.


Moderna unutrašnjost


Moderna unutrašnjost



Compass poštuje i svoju tradiciju tako da u višim paketima opreme dolazi i s pogonom na sve kotače. Odnosno čak dvije opcije. Jedna je apsolutno klasična, druga bi se mogla povezati s danas sve raširenijom pojavom napredne elektronike i jednakog takvog ESP-a, u kombinaciji s gumama za blato i snijeg. S obzirom na iskustva, čak je i ta opcija dovoljna za savladavanje goleme većine problema koji se, posebice zimi, ili u jednostavnijem offroadu mogu ispriječiti vozilu i putnicima.


Jeep Compass će se nakon američkog Illinosisa proizvoditi u novosagrađenoj tvornici u Brazilu, a uskoro će biti definirano kad stiže u Europu.