Multitalent u luksuznoj klasi

Premijera Audija A5 Limousine: Sportska elegancija najviše razine sigurnosti

Edi Prodan

Velika, a elegantna limuzina – Audi A6

Velika, a elegantna limuzina – Audi A6

Sportska vanjština i progresivna unutrašnjost s pet linija opreme uz silnu ponudu sustava pomoći vozaču za još veću razinu sigurnosti najvažnije su osobine osme genracije Audija A6



S novim modelom A6, Audi predstavlja osmu generaciju svoje uspješne limuzine i u ovaj segment unosi mnogobrojne inovacije. Bilo u smislu digitalizacije, udobnosti ili sportskih značajki – ovaj elegantno oblikovani A6 je multitalent u luksuznoj klasi. Intuitivnu uporabu omogućuje potpuno digitalni MMI sustav sa zaslonom osjetljivim na dodri. Mnogobrojna rješenja povezivosti i pomoći u vožnji znak su umrežene inteligencije. Unutrašnjost je sustavno digitalizirana i u ovom segmentu predstavlja revoluciju. Ovjes kombinira uglađenu udobnost vožnje i visoku stabilnost s unaprjeđenim sportskim značajkama. Radi praktičnosti i učinkovitosti, svi motori standardno uključuju mild hybrid sustav.


Digitalni sustav


Uz mnoštvo inteligentnih opcija prilagođavanja, automobil je krojen prema vozaču: potpuno digitalni operativni sustav omogućuje da se glavne funkcije vozila postave na potrebnu poziciju na MMI zaslonu uporabom povuci i spusti poteza – slično kao na pametnim telefonima.


Novi Audi A6 nudi bogatu ponudu rješenja povezi vosti za vrhunsku sigurnost, praktičnost i prilagođavanje.




Elegantno i straga


Elegantno i straga



Još više udobnosti, staloženosti i sigurnosti na dugim i kratkim putovanjima – novi A6 s novim i profinjenim sustavima pomoći vozaču u luksuznoj klasi postavlja nove standarde. To uključuje sustave parking pilot i garage pilot koji će tijekom sljedeće godine nadopuniti ponudu opreme: ovi sustavi autonomno manevriraju ovu limuzinu u i iz parkirnog mjesta ili garaže. Vozač može izaći iz automobila prije aktiviranja i nadzora procesa uporabom myAudi aplikacije na pamet om telefonu. Kako bi to učinio, vozač mora kontinuirano pritiskati odgovarajuću funkcijsku tipku. Ovisno o opremi, set senzora uključuje do pet radarskih senzora, pet kamera, dvanaest ultrazvučnih senzora kao i laserski skener – još jednu veliku inovaciju.


Potpuno digitaliziran


Potpuno digitaliziran



Svi motori u novom A6 dolaze s Audijevom novom mild hybrid tehnologijom. U ovom slučaju remenom pokretani alternator i starter (BAS) rade zajedno s litij-ionskom baterijom. Uz pomoć nje Audi A6 može krstariti pri brzinama između 50 i 160 km/h. Start-stop funkcija aktivira se pri brzinama do 22 km/h. Motor se automatski predvidljivo ponovo pali čim se vozilo ispred Audija A6 počne kretati. Tijekom usporavanja BAS obnavlja do 12 kW energije. U uvjetima stvarne vožnje ova MHEV tehnologija može smanjiti potrošnju goriva do 0,7 litara na 100 kilometara.


Novi Audi A6 je uočljivo više sportski od odlazećeg modela – pogotovo zahvaljujući inovativnim rješenjima ovjesa. Već sportski namješteni prijenosni odnos standardnog progresivnog upravljača postaje još više direktan s povećanjem kuta zakreta; novi koncept prigušenja također prenosi intenzivan, na kraju prepoznatljiv odziv sa ceste.


Odlična akustika


Unatoč većim kotačima, promjera do 21 inča, i dimenzijama guma do 255/35, u odnosu na odlazeći model, Audi A6 osigurava poboljšanu vožnju i akustičku udobnost. Na prednju osovinu ugrađene su kočnice s fiksnim čeljustima od aluminija. Audi za postavu ovjesa nudi četiri izvedbe: konvencionalni ovjes sa čeličnim oprugama, sportski ovjes, podesivi ovjes te prilagodljivi zračni ovjes.


Za početak prodaje na europskim tržištima, novi Audi A6 ima dva snažna, uglađena motora – jedan dizelski i jedan benzinski. Benzinski motor je 3.0 TFSI. Ovaj V6 turbo motor ubrzava poslovnu limuzinu od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu te razvija snagu od 340 KS i okretni moment od 500 Nm, dok elektronički ograničena maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Dizelski 3.0 TDI motor ima snagu od 286 KS, razvija slične performanse, uz prosječnu potrošnju od samo 5,5 litara na stotinu kilometara. Ova dva motora standardno se isporučuju s quattro pogonom na sve kotače, čija izvedba se mijenja ovisno o specifičnoj postavi. U kombinaciji sa tiptronic mjenjačem dolazi sa samo-blokirajućim središnjim diferencijalom; u kombinaciji sa S tronic mjenjačem, postava uključuje još učinkovitiju ultra tehnologiju, koja ovisno o uvjetima može isključiti pogon na stražnje kotače u svrhu manje potrošnje goriva.


Audi A6 je dugačak 4939 milimetara, odnosno 7 milimetara više od prethodnika. Širina je povećana za 12 milimetara na 1886 milimetara, dok je visina od 1.457 milimetara za 2 milimetra veća nego kod prethodnog modela.


Prodaja novog Audija A6 na njemačkom tržištu započet će u lipnju 2018. godine, dok se njegovo uvođenje u Hrvatsku očekuje se u srpnju.