Ritam noviteta

Korak prema eliti: Škoda lansirala Karoq – jedan od najintrigantnijih SUV-ova kompaktne klase

Edi Prodan

Pristalog, ponešto decentnijeg izgleda, iznimne kvlitete i prostranosti te kod Škode tradicionalno odličnog odnosa između uloženog i dobivenog, Karoq se ističe kao jedan od najprivlačnijih kompaktnih SUV-ova na tržištu



Ritam noviteta koji zadnjih godina globalnom automobilskom tržištu nameće Škoda nije ni najmanje jednostavno slijediti. Najnoviji razlog za takav zaključak nosi naziv Karoq, a u njegovom je slučaju riječ o jednom od najintrigantnijih SUV-ova kompaktne klase koji se u skoro vrijeme pojavio na tržištu.


Prepoznatljive »genetike« koju smo počeli iščitavati u limuzinskom razredu kod Superba i Octavije, a koji se kasnije nastavio u Kodiaqu, Karoq je njezino vjerojatno najbolje izdanje. U njegovom su se slučaju naprosto idealno posložili svi oni elementi koje želimo pronaći kod automobila koji kompariraju veliku funkcionalnost i pristali izgled.


A da pritom opet nisu glomazni i pomalo nezgrapni. Karoq je naime dugačak 4382 mm, širina mu iznosi 1841 mm te visina 1604 mm. Međuosovinski razmak doseže 2638 mm tako da je veliki volumen prtljažnika od 521 litre u potpunosti razumljiv. Karoq k tome nije pretežak, masa mu se kreće u zoni između 1,3 i 1,4 tone, a kad se pogleda lista motora s kojom dolazi, vrlo se brzo može zaključiti kako mu ni dinamike neće nedostajati.




Bazni agregat je benzinski, supermoderni turbobenzinac zapremine samo 999 »kubika« raspoređenih u tri cilindra. No zato ima i više nego dovoljnih 115 »konja«. Sve mu to jamči ubrzanje od 0 do 100 km/h od vrlo dobrih 10,6 sekundi kao i maksimalnu brzinu od 187 km/h. Ono po čemu oduševljava je podatak prema kojem mu je prosječna potrošnja samo 5,3 l/100 km uz emisiju CO2 od 119 gr/km.


Namjerno smo taj motor prvi istaknuli u predstavljanju Karoqa kako bismo ujedno i naglasili da je ono što slijedi iza – i više nego raskošno. A slijede još jedan benzinac, 1.5 TSI čija je snaga 150 KS, te dizelaši zapremine 1,6 odnosno 2 litre. Njihova je snaga 115 te 150 KS. Ono što se dogodine očekuje je dizelaš sage 190 »konja« koji će ići prema najzahtjevnije dijelu kupaca.



Nakon Kodiaqa, Škoda dolazi s još jednim neobičnim nazivom – Karoq. A osim neobičnosti, zajedničko im je i to da dolaze s istog mjesta, s Aljaske, od stanovnika otoka Kodiaq. Udaljeni arhipelag ispred južne obale Aljaske nastanjuju domoroci plemena Aleuta na čijem je jeziku ju kaa’raq naziv za automobil. K tome, pojam ruq koriste za strijelu, koja u logotipu marke Škoda predstavlja središnji element i naglašava dinamiku marke. Iz kombinacije ovih dviju riječi naposljetku je nastao naziv za novi kompaktni SUV – Karoq.



Karoq je zanimljiv, te svakako i po tome pošten, što dolazi i s pogonom na sve kotače što je u današnjem SUV i crossover svijetu prava rijetkost. K tome tu je i vrhunski DSG automatski mjenjač sa sedam »brzina«. Ono što također ističemo kao novitet –po prvi puta u nekom Škodinom modelu pronalazimo digitalnu instrumentnu ploču s mogućnošću programiranja. A kad je sve to bilo tako lijepo posloženo, red je bilo i isprobati.

S kraja na kraj Sicilije u modelu s najsnažnijim 150 KS moćnim dizelašem koji je imao i upravo to – integralni pogon i DSG mjenjač. Pravo ga je zadovoljstvo bilo voziti iznimno dinamičnom konfiguracijom prometnica Sicilije, sa sjeverne na južnu obalu, iz Palerma do obala Agrigenta, a posebno nas je oduševio na off-road dionici. Erozijom tla izazvanoj preobrađenošću, maksimalnom pretvaranju raspoloživih površina u poljoprivredno zemljište, nastao je neobični komunalni sustav prometnica koje imaju maksimalno neravnu podlogu. Asfalt se nerijetko raspada, često ga ni nema. Karoq je sve savladavao s mirnoćom i stilom, zadržavši udobnost. Pogon na sve kotače je maksimalno učinkovit, znatno sposobniji od onog za što ga može zatrebati prosječan vozač. Snijeg ili blatnjave šumske ceste sasvim će mu sigurno biti prava igrarija.


Svi oni koji su se zainteresirali za ovaj zanimljivi novitet iz Škode i njezin apsolutni iskorak prema elitnom društvu gdje taj češki proizvođač već duže vrijeme stremi, na tržištu Hrvatske će se naći krajem studenoga ili početkom prosinca tako da bi nekom mogao biti i jako lijepi – božićni dar. Bazna mu je cijena 148 tisuća kuna gdje dolazi 1-litreni benzinski agregat snage 115 KS u paketu opreme »active«, dok ulazni dizelski model ima cijenu od 160 tisuća kuna što ga u toj kategoriji svrstava među najprivlačnije na tržištu.