Praktičnost

KIA RIO: Novi iskorak zanimljivog obiteljskog automobila

Mato Pavličević

U svojoj četvrtoj generaciji Rio dolazi s novim atraktivnim dizajnom, izuzetnom praktičnosti, novim sigurnosnim tehnologijama i funkcijama povezivosti, kao i unaprijeđenom upravljivošću i udobnosti



Rio je vrlo važan automobil za Kiju i treći je njihov model po prodaji u Europi. Njen B segment je vrlo konkurentno područje na automobilskom tržištu, a treća generacija Rija pomogla je Kiji da se na odličan način predstavi kupcima. To je najveći segment na europskom tržištu pa u Kiji predviđaju da će godišnja prodaja moći stati rame uz rame s najprodavanijim Kijinim modelima na Starom kontinentu, Sportageom i cee’dom.


Dizajniran je i projektiran da izađe u susret željama i potrebama širokog dijela kupaca, i igra značajnu ulogu u Kijinom proizvodnom programu. Kao ulaznica u brand, Rio nudi atraktivan dizajn, niske troškove održavanja i praktičnu i jednostavnu upotrebu.


Dizajn vanjštine i interijera vodili su Kijini centri za dizajn u Kaliforniji i Njemačkoj, uz usku suradnju s korejskim centrom u Namyangu. Izgled u novoj generaciji definiraju oštre linije i glatka pojava, koje automobilu daju mnogo ozbiljniji karakter u odnosu na prethodnika.




Kabina Rija nudi mnogo više prostora nego prije. Ravne linije koje se protežu po širini centralne ploče, daju glavni oblik interijeru, pružajući na taj način vizualno širi oblik i osjećaj prostranosti. Dugačke poprečne linije definiraju prednju instrumentu ploču te uz uzdužne linije doprinose boljem osjećaju dužine kabine. Instrumentna ploča je sada blago zakrenuta prema vozaču i na taj način daje sportskiji ugođaj, usmjeren na vozača. U središnjem se dijelu nalazi »lebdeće« sučelje HMI (human-machine interface) dostupno s ekranom na dodir u boji s visokom rezolucijom. Kapacitet prtljažnika je povećan za 37 litara na 325 litara i među najvećima je u klasi.


Dostupan je s opcijama tipki za paljenje motora, grijanim sjedalima i grijanim upravljačem, senzorima za kišu i automatskim paljenjem svjetala. Kupci također mogu odabrati i tempomat s ograničivačem brzine te stražnje parkirne senzore s kamerom za vožnju unatrag.


Spomenimo i sve važniju riječ, povezivost. Multimedijalni sustav u Riju kompatibilan je sa sustavima Android i iOS (Android Auto i Apple CarPlay). Ovo je i prvi automobil u B-segmentu koji nudi USB priključak u prednjem i stražnjem dijelu kabine. Paketi opreme nose nazive Active, Edition, City i Motion.


Osnovi, Active, ode opreme namijenjene komforu ima daljinsko centralno zaključavanje i ručni klima uređaj, ali na popisu serijske opreme nema bar prednjih električnih podizača stakala i radija. Za cijenu po kojoj se prodaje bilo bi korektno da su i te dvije stavke dio opreme.



Novi Rio jedan je od najsigurnijih automobila u svojoj klasi, opcijski dostupan s naprednim sustavom vozačke asistencije (ADAS – Advanced Driver Assistance System). Prvi je automobil u B-segmentu koji nudi funkciju automatskog kočenja u nuždi s detekcijom pješaka.


AEB sustav u Riju koristi radar dugog dometa za detekciju potencijalnog udara u vozilo ispred sebe ili u pješaka i pomaže da se vozilo sigurno zaustavi. Uparen je sa sustavom za detekciju napuštanja vozne trake (LDWS) koji upozorava vozača ako počne da izlazi iz vozne trake bez uključenog pokazivača smjera.



Za pogon se nudi gama visokoučinkovitih benzinskih i turbodizelskih motora. Modeli opremljeni ručnim mjenjačima standardno imaju Stop&Go sustav u kombinaciji s benzinskim 1,0 T-GDI motorom (100 KS) i 1,4 dizel motorom (77 KS) koji imaju Eco Pack ili Low Fuel Consumption (LFC) Pack. Lagani i kompaktni trocilindrični 1,0-litreni T-GDI motor nudi se s dvije izlazne snage, 100 ili 120 KS.


Osim s ovim motorom, Rio je dostupan i s atmosferskim MPI motorima, 1,25-litrenim s 84 i 1,4- litrenim sa 100 KS. Ponudu turbodizela čini 1.4 CRDi motor sa 77 ili 90 KS. Svi motori snagu prenose na prednje kotače uz pomoć 5-stupanjskog ručnog mjenjača (1.25 i 1.0 T-GDI sa 100 KS) ili 6-stupanjskog ručnog mjenjača (kod 1.4 i 1.0 T-GDI sa 120 KS, kao i oba 1.4 CRDI motora).


U vožnji se osjeti kako je automobil utegnutiji i precizniji. Ovjes ima čvršće opruge, poprečne vodilice i uspravnije amortizere, što za rezultat ima izravnije i sigurnije upravljanje s mnogo bržim odazivom na upravljaču. Također, bolje upija neravnine, udobniji je i stabilniji u zavojima i pri većim brzinama.


Cijene se kreću od 94.990 kuna koliko stoji model s 1.25 litrenim benzincem i baznim paketom opreme Active. Dizelska ponuda kreće od 116.990 kuna koliko stoji model 1.4 crdi (90 KS) sa srednjim paketom Edition. Već u samom startu nude se popusti pa cijene kreću od 88.990 za benzinski, odnosno 110.990 za dizelski model.