Testna vožnja

Honda Jazz Spotlight: Privlačni stil s obiljem funkcionalnosti

Edi Prodan

Jazz je još jednom pokazao kako je praktično automobil bez mane: privlačnog stila, naglašene funkcionalnosti i nevjerojatno štedljivog benzinca. Sve dok  se ne ukaže – cijena



izaziva – uzdahe. Posebno žena mlađe dobi. Honda Jazz u limitiranom, Spotlight izdanju. Njegova je karakteristika je zanimljiva personalizacija u mnogim detaljima. Na »felgama«, kućištima retrovizora, u unutrašnjosti: temeljna i dominantna crna upotpunjena je s elemetima zlatne boje.


Ono što je pak karakteristika funkcionalnosti – Jazz ima najprostraniju unutrašnjosti i najveći prtljažni prostor u svojoj klasi ili – praktičnost s puno stila. K tome, koriste se najkvalitetniji materijali, plastika posebno, a privlačna su i ergonomski, skoro sportski oblikovana sjedala. Mnogo je i pretinaca, središnju konzolu upotpunjava moderni ekran na kojem se iščitava većinu funkcija putnog računala. Prtljažnik je volumenom u rangu kompaktnih automobila iako Jazz nema ni puna četiri metra dužine. Na stražnjoj klupi postora za troje djece ili dvije odrasle, pa i krupne osobe.



ZAPREMINA1318 ccm SNAGA102 KS OKRETNI MOMENT123 Nm DIMENZIJE3995 /1694 /1550 mm MEĐUOSOVINSKI RAZMAK2530 mm UBRZANJE12 s MAKS. BRZINA183 km/h POTROŠNJA4,1/5,6/4,6 l EMISIJA CO2106 g/km PRTLJAŽNIK354 l TEŽINA1167 kg GUME185/60 R15

plus




Stil, potrošnja, funkcionalnost


minus


cijena



Ono što nas je pak uz dopadljivi dizajn posebno oduševilo, a na što bi se uostalom fokusirala muška osoba starije dobi, je sjajni benzinski motor. Ponajprije riječ je o odlično uglađenom benzincu manje zapremine koji razvija nešto više od stotinu »konja«. Sasvim pristalo za karoseriju koju nosi. Veselo se vrti iznad tri tisuće okretaja, a optimalno ga se koristi na 3,5 tisuća ili koju stotinu okretaja više. A ono što će vas u takvoj situaciji začuditi je – potrošnja.


Sve donedavno u slučaju takvih motora mogli ste se hvaliti ako vam potrošnja nije značajnije nadilazila sedam litara. Kod Jazza – na autocesti prosjek od samo 5,6 litara! Konačni nam je prosjek bio još i niži, samo 5,4 litre. Svakako, benzinci omogućavaju i energičnu vožnju i posebno ugodno dinamiziranje koje se postiže i korištenjem vrlo preciznog mjenjača. Da, Honda je znana marka koja mnogo pažnje polaže i na sportsku vožnju čemu je prilagođeno i podvozje njezinog u Europi najmanjeg modela.


Cijena Jazza Spotlight iznosi 142 tisuće kuna što je mnogo s obzirom na razred u kojem se nalazi. No, s obzirom da je riječ o osebujnom automobilu iznimne kvalitete i trajnosti te, kako smo se mogli na testu uvjeriti, iznimno niske potrošnje goriva, isplati se investirati. Također, što je poznato iz nekih prijašnjih generacija Jazza, riječ je o praktičnom vozilu koje jako dobro »drži cijenu«, a za njim je i sasvim pristojna potražnja na tržištu rabljenih automobila.