Spektakularna premijera

Golf sa šarmom mangupa: Volkswagen predstavio novi crossover

Edi Prodan

Volkwagen u Comu predstavio novi crossover T-Roc

Volkwagen u Comu predstavio novi crossover T-Roc

T-Roc ide u red kompaktnih crossovera kod kojih se u idućim godinama očekuje najveći mogući rast prodaje. Robustan i elegantan, zanimljivog izgleda i funkcionalan, T-Roc okreće novu stranicu i u samom Vokswagenu



Ako ste spremni za povezivost, za život u bojama, spremni za izražajnost, istraživanje gradova i država, ako ste spremni za posebitosti i za dobar osjećaj – onda ste dobrodošli u T-Roc. Poruka je to s paneuropske press konferencije povodom lansiranja najnovijeg modela Volkswagen T-Roc koja je pred 350 novinara održana u Comu, sasvim sigurno jednom od gradova u kojima je u Italiji život naugodniji. Stoga, ma koliko se radilo o statičkoj prezentaciji, jer T-Roc još uvijek nije spreman za komercijalna i novinarska testiranja, odabir mjesta bio je apsolutno u skladu s nakanama najnovijeg Volkswagenovog noviteta, automobila koji dolazi u kompaktnom razredu i to u ultrapopularnoj crossoverovskoj maniri.


Kad je Volkswagen u pitanju uvijek treba imati na umu i cjelokupni koncern. Kao i MQB platformu na kojoj se gradi nevjerojatni broj modela. Jedna od njih je i T-Roc, a kad bismo govorili o sličnostima unutar koncerna, blizak je i Seatovoj Ateci, posebno Audijevom Q2.


Ali ono što je pak sasvim novo, drugačije i posebno, činjenica je da T-Roc otvara novo dizajnersko poglavlje Volkswagena koje je hrabrije, skoro pa drskije od prethodnog. Ima sličnost s nekim modelima u koncernu, ali njegova je osobnost iznad svega jer – najsličniji je sebi.




Spektakularan ulazak


Spektakularan ulazak



A kako je do svega došlo prvi je pojasnio Pete Bestenbostel, voditelj komunikacija koncerna VW nakon čega su riječ preuzeli Klaus Bischoff, voditelj dizajna VW-a te Herbert Diess, predsjednik uprave VW-a.


Zanimljivo oblikovan stražnji kraj


Zanimljivo oblikovan stražnji kraj



– Kompaktni SUV-ovi osvajaju sve više kupaca zahvaljujući mnogim praktičnim razlozima: od pozicije sjedenja do funkcionalnosti, ali i emocija jer takvi automobili iskazuju i podržavaju našu želju za slobodom, iskazivanjem svoj samosvijesti i osobnosti. Da je svemu tako pokazuje i činjenica da će prodaja kompaktnih SUV-ova u slijedećih deset godina narasti za 50 posto, sa 6,4 milijuna danas na više od 10 milijuna u drugoj polovici idućeg desetljeća8. Baš kao što to iskazuje i Tiguan koji se u godinu dana prodao u 400 tisuća primjeraka, naglasio je Diess.


Veliko zanimanje na premijeri


Veliko zanimanje na premijeri



Potpuno nova maska, naglašena bočna linija, kao i sva sila senzora koji vožnju čine maksimalno sigurnom najuočljivije su karakteristike u ovoj fazi T-Roca. Ono što je također važno, T-Roc je jedinstven i po osjećaju za okolinu jer je iznimno niskih emisija CO2 i drugih štetnih tvari, a pažnju posebno plijeni brigom za najosjetljivije sudionike prometne scene – pješake.


Osvrnemo se na sam automobil koji je bilo izložen na nekoliko pozornica Ville Erbe nedaleko Coma, dužina mu je 4,23 metra ili 25 cm manje nego Tiguanu, širina 1,82 te visina 1,57 metara. Naglašena se funkcionalnost posebno lijepo vidi u prtljažniku zapremine 445 litara koji se preklapanjem stražnjih sjedala može dovesti do već uistinu velikih 1290 litara.



Premijeri T-Roca prisustvovao je i ministar gospodarstva Portugala Manuel Caldeira Cabral. S obzIrom na sve veću aktivnost Volkswagenove tvornice u Setubalu, konkretno u tvornici u Palmeli, jasno je kao se ovakva događanja ne propuštaju na najvišoj političkoj razini. Inače AutoEuropa kako je naziv te portugalske tvornice postoji već dvadesetak godina, no nekad je bila povezana s Fordom. Produkcija joj je mala jer proizvodi veliki monovolumen Sharan, te Eos i Scirocco te Seatovu Alhambru. Zahvaljujući T-Rocu očekuje se znatno povećanje obujma posla i snažni val zapošljavanja.



Gama motora poznata je i iz ostalih vozila koncerna VW. Start je s bnezincima 1.0 TSI snage 115 CV, potom ide 1.5 TSI od 150 »konja« te najsnažniji, 2.0 TSI i 190 KS. Ma što se o tom energentu pisalo i govorilo, T-Roc dolazi i s tri dizelaša – 1.6 TDI i 2.0 TDI koji imaju jednako kao i benzinci po 115, 150 i 190 KS. T-Roc će imati i specifični pogon na sve kotače kao i maksimalni suport svih elektroničkih pomagala koji vožnju čine sigurnom i ugodnom. Dakako, više je no izvjesno kao će se u dogleno vrijeme T-Roc pojaviti i kao hibrid, pa i u cjelosti električni automobil.


Početak proizvodnje T-Roca u tvornici nedaleko portugalskog Setubala je u studenom, dok prodaja, najprije u Europi kasnije i u Kini, starta u siječnju 2018. godine. Cijene su mu dakako nepoznate, no prema navikama unutar VW-a, jedan ovako kompleksan i zanimljivi automobil mogao bi se moći nabaviti od 150 tisuća kuna na više.