Stečaj A1 Mobile

Propao pokušaj djelomične privatizacije njemačkog Autobahna

Hina

Foto ACE Auto Club Europa

Foto ACE Auto Club Europa

Tvrtka A1 Mobile je u sklopu javno-privatnog partnerstva proširila dionicu autoceste A1 između Bremena i Hamburga te se brine o njezinu održavanju, a zauzvrat je desetljećima trebala naplaćivati cestarine za teretna vozila



Njemački ministar prometa Alexander Dobrindt (Kršćansko-socijalna unija – CSU) našao se na udaru kritika nakon što je više medija tijekom vikenda pisalo da je godinama znao za financijske poteškoće tvrtke A1 Mobile, koja je zakupila dio autoceste između Hamburga i Bremena, a sad joj prijeti stečaj, zbog čega je sredinom tjedna podnijela tužbu protiv države. 


Tvrtka A1 Mobile je u sklopu javno-privatnog partnerstva proširila dionicu autoceste A1 između Bremena i Hamburga te se brine o njezinu održavanju, a zauzvrat je desetljećima trebala naplaćivati cestarine za teretna vozila.


No, zbog financijske krize krajem prošlog desetljeća prihodi su bili mnogo manji od očekivanih. Od toga se A1 Mobile do danas nije oporavio pa se nalazi na rubu stečaja, zbog čega je podnio tužbu protiv SR Njemačke.




Po tvrdnjama konzorcija A1 Mobile, kako prenose njemački mediji, dosad je u tri pokušaja medijacije odlučeno da je država odgovorna za teško financijsko stanje A1 jer je nakon financijske krize trebala promijeniti ugovore, kako bi gubici bili pravednije raspoređeni između države, tj. ministarstva prometa i privatnog konzorcija. Ministarstvo prometa, međutim, odbilo je naknadu štete tvrdeći da se radi o »poduzetničkom riziku«.


Prema pisanju dnevnika Sueddeutsche Zeitung, država bi mogla biti natjerana na isplatu odštete u visini od 787 milijuna eura, što je preko sto milijuna više od dosad predviđenog.


Socijaldemokratska stranka Njemačke i stranke parlamentarne oporbe Ljevica i Zeleni optužuju ministra Dobrindta, političara iz manje stranke demokršćanske unije CDU/CSU, da iza sebe ostavlja »hrpu krhotina«.


Dobrindtu se predbacuje da je njegovo ministarstvo bilo povezano s brojnim skandalima, od problema s lažiranjem vrijednosti ispušnih plinova, preko svađa s EU partnerima oko cestarina za osobna vozila, do najnovijeg skandala oko neuspjelog projekta uključivanja privatnih partnera u gospodarenje mrežom njemačkih autocesta.