Potrošnja 11 posto manja

Prodaja u američkim trgovinama za blagdanskog vikenda oštro pala

Hina

Od Dana zahvalnosti do kraja protekloga vikenda Amerikanci su u klasičnim trgovinama potrošili 50,9 milijardi dolara, 11 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, što je posljedica velikih popusta i rasta online prodaje, navodi se u izvješću američke trgovačke udruge



NEW YORK  Od Dana zahvalnosti do kraja protekloga vikenda Amerikanci su u klasičnim trgovinama potrošili 50,9 milijardi dolara, 11 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, što je posljedica velikih popusta i rasta online prodaje, navodi se u izvješću američke trgovačke udruge.


Nacionalna udruga trgovaca na malo (NRF) procjenjuje da su kupci u klasičnim trgovinama od dana zahvalnosti do kraja prošloga vikenda prosječno potrošili oko 380 dolara, 6,4 posto manje u odnosu na lanjskih 407 dolara.


Matthew Shay, predsjednik NRF-a, kaže da je na snazi ‘evolucijska promjena’ u blagdanskoj potrošnji i kod klijenata i kod trgovačkih lanaca, te da će se ti trendovi nastaviti.




Izvješće NRF-a ukazuje na sve veći značaj online prodaje, a sve manji ‘crnog petka’, koji je donedavno označavao početak blagdanske sezone potrošnje i bio za trgovce najprometniji dan u godini.


Međutim, sve više trgovačkih lanaca posljednjih godina otvara svoja vrata kupcima navečer na Dan zahvalnosti, pa značaj ‘crnog petka’ pada.


S druge strane, online prodaja iz godine u godinu doseže rekordne razine. Prema podacima analitičke tvrtke comScore, na Dan zahvalnosti online prodaja porasla je u SAD-u za 32 posto u odnosu na isti dan prošle godine, na 766 milijuna dolara, a na ‘crni petak’ za 26 posto, na 1,2 milijarde dolara.


Pad vrijednosti prodaje u klasičnim trgovinama posljedica je, pak, sve veće konkurencije među trgovačkim lancima. Analitička tvrtka ShopperTracka izvijestila je da su ove godine na Dan zahvalnosti i ‘crni petak’ popusti iznosili između 40 i 70 posto, dok su proteklih godina bili između 30 i 50 posto.


ShopperTrack procjenjuje da su na Dan zahvalnosti i ‘crni petak’ Amerikanci potrošili 12,29 milijardi dolara, što je 0,5 posto manje u odnosu na 12,35 milijardi u ista dva dana prošle godine.


Prvi vikend nakon Dana zahvalnosti vrlo je značajan za trgovački sektor kao naznaka koliko će se potrošiti u sezoni blagdanske ‘shopping’ groznice koja američkim trgovcima donosi oko 30 posto ukupne godišnje prodaje i čak oko 40 posto dobiti.


Unatoč padu prodaje u klasičnim trgovinama, Nacionalna udruga trgovaca na malo (NRF) ostala je pri svojim procjenama da će ovogodišnja blagdanska potrošačka sezona biti najbolja u posljednje tri godine.


NFA procjenjuje da će prodaja u studenom i prosincu dosegnuti 616,9 milijardi dolara, 4,1 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Prošle je godine u tom razdoblju prodaja porasla 3,1 posto.


I drugi su analitičari optimistični, zahvaljujući dobroj situaciji u američkom gospodarstvu, rastu zaposlenosti, ali i oštrom padu cijena nafte i goriva, zbog čega Amerikancima ove godine ostaje više novca za kupnju drugih proizvoda.


»Prodaja na ‘crni petak’ bila je razočaravajuća, no trgovačke kuće uspjele su privući mnoge kupce na svoje web stranice, pa ostajemo optimistični po pitanju ukupne blagdanske sezone potrošnje«, kaže Shelley Kohan, potpredsjednica analitičke tvrtke RetailNext.