Stručnjaci MAN-a

Zašto stalno gore Autotrolejevi autobusi? Pročitajte ovo izvješće i sve će vam biti jasno

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler, Damir Škomrlj

Foto Sergej Drechsler, Damir Škomrlj

Dokumenti iz MAN-a ukazuju na ozbiljne poteškoće s održavanjem voznog parka riječkog gradskog prijevoznika, ali i moguće ozbiljne propuste u održavanju, kao i lažiranje dokumentacije o održavanju



RIJEKA Serija požara na autobusima Autotroleja započela je, podsjećamo, s prvim danima prošle godine, kada je tijekom vožnje planuo autobus na liniji broj 21 na Drenovi. Požar se, prema očevicima, vrlo brzo proširio, a samo zahvaljujući prisebnosti vozača svi su putnici na vrijeme izvučeni iz vozila znatno oštećenog u požaru koji su ugasili riječki vatrogasci.


Svega nekoliko dana kasnije, također u vožnji, zapalio se autobus na liniji broj 12, na Buzdohnju. Putnici su i ovoga puta izvučeni na vrijeme, požar su gasili vozač i građani koji su se zatekli u blizini, te na kraju vatrogasci s Vežice. U ožujku se zapalio autobus na liniji broj 20 na Viškovu, no požar je u startu uspio ugasiti vozač, tako da je i šteta bila manja nego u prethodnim incidentima. Vozač je uspio ugasiti i požar na autobusu koji se zapalio na Drenovi u rujnu prošle godine.


Kako je Novi list već pisao, potkraj prošle godine došli smo u posjed dokumenata iz Autotroleja, kao i tvrtke MAN Hrvatska, koji ukazuju na ozbiljne poteškoće s održavanjem voznog parka riječkog gradskog prijevoznika, ali i moguće ozbiljne propuste u održavanju, kao i lažiranje dokumentacije o održavanju.




Naime, stručnjaci MAN-a naveli su kako je na jednom od autobusa utvrđeno da je prilikom radova na cijevi za povrat goriva, uslijed čijeg je pucanja došlo do požara, korišten neodgovarajući alat ili moment sile pritezanja, kao i da je u dokumentaciji tog vozila stajalo kako je sporna cijev dva puta zamijenjena, dok iz MAN-a Hrvatska tvrde da je riječ o originalno tvornički ugrađenoj cijevi, odnosno da nije mijenjana.



Također, u dokumentu se tvrdi da je dojavljivač požara u prostoru motora jednog od opožarenih autobusa zatečen u neispravnom i nepotpunom stanju. Direktor tvrtke Rijeka Plus Željko Smojver na naš je upit tada odgovorio kako je vještačenjem stručnjaka s Prometnog fakulteta u Zagrebu utvrđeno da je na trima autobusima požar izbio zbog neodgovarajućeg materijala od kojeg su izrađene visokotlačne cijevi sustava dobave goriva.


Pokazalo se, o čemu je također izvještavao Novi list, da Autotrolej itekako ima problema s održavanjem, čiji su troškovi u prošloj godini narasli za više od milijun kuna u odnosu na prethodnu, pridonijevši time gubicima koji su samo u prvih devet mjeseci 2018. godine iznosili 7,7 milijuna kuna. Gubicima je pridonio i znatan pad prodaje karata, a najnovije mjere poput ukidanja i skraćivanja linija te smanjenja broja polazaka, u kombinaciji s požarima autobusa, teško da će masovno privući putnike javnom gradskom prijevozu.



Također, valja naglasiti da su, ponajprije zahvaljujući profesionalnosti i prisebnosti vozača Autotroleja, ali i pukom srećom, dosadašnji incidenti prošli bez ozlijeđenih osoba. Svaki put putnici su na vrijeme evakuirani iz vozila, sve je za sad prošlo bez težih posljedica, ali pitanje je do kad će to trajati, a dogodi li se ono najgore, tko će za to biti odgovoran.