TZ Kvarnera razvila brend

U Rijeci sve veća potražnja za “pet friendly” smještajem

Katarina Blažević

Sa svojim gazdama i oni idu na godišnji odmor / Foto Marin ANICIC

Sa svojim gazdama i oni idu na godišnji odmor / Foto Marin ANICIC

Pod brendom Pet Friendly, Dog Friendly i oznakama gostoljubivosti za kućne ljubimce označeni su pružatelji usluga koji su specijalizirani za domaćinstvo ljubimcima i njihovim vlasnicima. To su smještaj, restorani s posebnim mjestom na terasi, plaže za pse, veterinarske ambulante i sve ostale usluge koje mogu zatrebati za vrijeme godišnjeg 



RIJEKA  Sve je više turista koji se prije godišnjeg odmora ne moraju zabrinjavati oko toga kome će ostaviti svojega kućnog ljubimca na čuvanje jer njihov četveronožac odlazi na putovanje s njima.


Ipak, ni traženje smještaja takvim osobama nije neka manja briga jer još uvijek je veći broj onih iznajmljivača koji životinje ne žele u svojem smještaju. Donedavno vlasnici apartmana nisu ni trebali posebno isticati primaju li kućne ljubimce u svoj smještaj ili ne, ali zadnjih godina potražnja za smještajem koji prima kućne ljubimce je sve veća.


U Turističkoj zajednici Kvarnera su zbog toga i razvili brend Pet Friendly i Dog Friendly u sklopu njihova projekta Kvarner Family koji turistima nudi kvalitetan i siguran smještaj.




Direktorica TZ-a Kvarnera Irena Peršić Živadinov istaknula je kako oni osluškuju koje promjene tržište nalaže te zatim uvode novitete koji doprinose kvalitetnijem smještaju turista na Kvarneru.


Nema brige kome ih ostaviti, i oni idu na ljetovanje   / Foto Sergej DRECHSLER


Nema brige kome ih ostaviti, i oni idu na ljetovanje / Foto Sergej DRECHSLER



Kvalitetniji smještaj


– Razvili smo brendove onako kako je tržište nalagalo – Bike i Hike Friendly smještaj koji nudi boravak cikloturistima i gostima koji planinare i pješače, a pod brendom Pet Friendly, Dog Friendly i oznakama gostoljubivosti za kućne ljubimce označeni su pružatelji usluga koji su specijalizirani za domaćinstvo ljubimcima i njihovim vlasnicima.


To su u prvome redu smještaj, zatim restorani s posebnim mjestom na terasi za četveronožnog ljubimca, plaže za pse, veterinarske ambulante, hoteli za pse, saloni za uljepšavanje pasa, trgovine za kućne ljubimce i sve ostale usluge koje mogu zatrebati ljubimcu u vrijeme godišnjeg odmora na Kvarneru, rekla je o ponudi za smještaj kućnih ljubimaca direktorica TZ-a Kvarnera Irena Peršić Živadinov.


U sklopu projekta obiteljskog smještaja Kvarner Family trenutno je uključeno preko 550 objekata, od čega njih preko 65 nosi oznaku Pet Friendly. Iako broj apartmana koji nose ovu oznaku trenutno nije visok, iz TZ-a Kvarnera naglašavaju kako sve više iznajmljivača razumije vrijednost brendiranja smještaja i uključuje se u ovaj projekt.


Također, broj apartmana koji primaju kućne ljubimce raste kada uzmemo u obzir da mnogi nemaju oznaku Pet Friendly, ali svejedno dopuštaju turistima boravak njihova ljubimca. Jedina razlika je u tome što će turisti u apartmanima s oznakom Pet Friendly vjerojatno imati kvalitetniji smještaj za svoje ljubimce.


Irena Peršić Živadinov / Foto V. KARUZA


Irena Peršić Živadinov / Foto V. KARUZA



Gordana Kišić iz Ičića u svojem apartmanu gostima s ljubimcima naplaćuje dodatnih 7 eura (50 kuna), a kada je riječ o dodatnim poslovima zbog životinja u smještaju, kaže da dosad problema nije imala.


– Nismo dosad imali problema sa životinjama koje primamo, jer se ionako uvijek nakon gostiju mora temeljito očistiti za one sljedeće. Nakon onih koji dođu sa životinjama mora se možda malo više očistiti i ima malo više posla, ali stvarno ništa pretjerano. Životinje u našem apartmanu imaju svoje ležaje gdje uvijek spavaju i sve dodatne sadržaje pa se ne penju po kauču ili drugom namještaju, rekla nam je o svom iskustvu sa životinjama u apartmanu Gordana Kišić.


I Vesna Staraj iz Opatije dopušta kućnim ljubimcima smještaj u svojem apartmanu. Ona ipak kaže kako bude uvijek više posla nakon njihova boravka, ali se zato i dodatno naplaćuje njihov smještaj.



Da bi apartman dobio oznaku Pet Friendly, potrebno je ispuniti nekoliko kriterija koje pregledava Povjerenstvo TZ-a Kvarnera.– Iznajmljivač mora jednaku razinu usluge pružati gostima s ljubimcima i bez njih– Ukoliko dodatno naplaćuje smještaj ljubimaca, mora zaračunati razumnu nadoplatu za dodatne troškove, uglavnom od 5 do 10 eura po danu– Ljubimcima mora biti dopušten smještaj u prostorijama koje koristi i njegov vlasnik, a ne smještaj u garaži, šupi, dvorištu i sl.– Smještaj mora biti pogodan za kućne ljubimce, ne smije biti izložen otrovima, otvorenim el. instalacijama, otvorenom pristupu prometnicama, i sl.– Potrebno je osigurati prostor za vodu i hranu na traženje gosta– Kućna pravila za vlasnike kućnih ljubimaca moraju biti istaknuta na vidljivom mjestu– Ukoliko smještajni objekt ugošćava lovce s psima, uz objekt moraju biti odgovarajući boksovi– Vlasnik smještaja mora imati sve važne informacije za goste s ljubimcima poput popisa veterinarskih ambulanti, trgovina s hranom za ljubimce, salona za njegu pasa, plaža za pse, parkova za pse, i sl.


Ljubomoran pas


– Ima sigurno puno više posla i čišćenja nakon što u apartmanu borave životinje, pogotovo ako su to veći psi. Ipak, nije nam ni to problem jer volimo životinje i zato smo se i odlučili dopustiti im smještaj, a zbog više čišćenja naplaćujemo 5 do 8 eura po danu, dodala je Vesna Staraj.


Iako većina iznajmljivača koji ne dopuštaju dolazak životinja u svoj apartman, kao razlog navodi probleme s dlakama i prljavštinom, lavežom ili uništavanjem namještaja, postoje i oni koji bi htjeli primiti kućne ljubimce, ali zbog drugih okolnosti to ne mogu.


– Osnovni razlog zašto mi ne primamo ljubimce je taj što imamo psa koji je jako ljubomoran i već su nam znali dolaziti prijatelji sa svojim ljubimcima pa je uvijek bilo problema. To stvarno mogu biti veliki problemi kada se više pasa koji se ne znaju otprije nađe na jednom mjestu i to nam je trenutno možda i jedini razlog zašto ne dopuštamo drugim ljubimcima smještaj u apartmanu, rekao nam je iznajmljivač iz Rijeke.


Primiti kućne ljubimce u svoj smještaj ipak nije tako jednostavan proces jer je i njima treba osigurati poseban ležaj za spavanje, posudice za hranu i vodu, kao i sve one dodatne sadržaje koje ima jedan vlasnik kućnog ljubimca. Ipak, kako naglašava direktorica TZ-a Kvarnera, pozitivno je što raste broj takvih apartmana jer cilj je omogućiti gostima da se dobro osjećaju na Kvarneru, ali i da se ponovno vrate ovdje na odmor.