Okrugli stol

Razvoj ”Grobnika” i auto-moto sporta ovisi o Vladi: O Formuli1 moramo konačno prestati sanjati

Edi Prodan



GROBNIČKO POLJE – Asfaltiranje piste Automotodroma »Grobnik«, što je uvjerljivo najveća investicija od njegovog otvaranja 1978. godine, moglo bi se definirati kao njegov novi – početak. No ono što nam je sada u cjelosti jasno, a u velikoj je mjeri utemeljeno i na znanstvenim istraživanjima, činjenica je da do značajnijih sportskih priredbi nikad nećemo stići ukoliko nas Vlada ne uvrsti u projekte od strateške važnosti za razvoj Republike Hrvatske, odnosno njezine sportske infrastrukture. Budućnost »Grobnika« kakvu želimo mi i MK Kvarner, općina Čavle ili Primorsko-goranska županija, a od čega bi goleme koristi imao i hrvatski Proračun, naprosto nije samo u našim rukama. Najvažniji je to zaključak nakon nikad iscrpnijeg i sveobuhvatnijeg »okruglog stola« na temu »Auto-moto sport i turizam«  održanog u press centru Automotodroma »Grobnik«. Izrekao ga je dr. Mladen Črnjar, predsjednik MK Kvarner i nadzornog odbora Automotodroma, a sve je zajedno bilo organizirano kao bi se nizom manifestacija obilježilo 40. obljetnicu Automotodroma koja »pada« 17, rujna 2018. godine.


Foto S. Ježina


Foto S. Ježina





S njime su bili suglasni i svi ostali sudionici rasprave, a kolika joj je bila znanstvena podloga najbolje pokazuje podatak da od osam glavnih govornika njih čak šest ima – titulu doktora znanosti. Pored Črnjara tu su bili još i Dora Smolčić Jurdana, dekanica Fakulteta za turistički i hotelski menadžment u Opatiji kao i Milena Peršić, ugledna profesorica na istom fakultetu koja je ujedno i autorica studije »Superbike«, naručene od starne MK Kvarner što je pokazala kako upravo taj rang natjecanja može omogućiti međunarodnu renesansu »Grobničke ljepotice«. Nastavimo li doktorski niz istaknimo i Irenu Peršić Živadinov, direktoricu TZ Kvarnera, Marka Perića, profesora na FMTU-u i Vidoja Vujića, predsjednika HGK ŽK Rijeka.


Nikad sadržajnija analiza potencijala Automotodroma imala je poprilično unisone stavove. Svi su govornici, a uz već istaknute vrlo su zanimljive bile i analize Zrinka Gregureka, jednog od ključnih ljudi FIA-e te Igora Eškinje, jednako tako pozicioniranog člana FIM-e. Posebno je intrigantno izlaganje imao Gregurek koji je ukazao na goleme turističko-financijske potencijale, ali isključivo najvećih automobilističkih i motociklističkih priredbi.


– O Formuli1 moramo konačno prestati sanjati, i svjetsko prvenstvo u motociklizmu je upitno, idealno bi bilo kad bi se na Grobniku održala jedna od utrki Superbikea, istaknuo je Gregurek ističući kako će i WRC koji će se konačno organizirati u Hrvaskoj pokazati koliko su takva sportska natjecanja benefiti upravo za turističku privredu.Prof. dr. Vidoje Vujić se kritički osvrnuo na regresivne procese koji se događaju na mnogim infrastrukturnim i turističkim objektima na Kvarneru, a njima je pak suprotstavio silni razvoj Singapura ili Dubaija, pa i zahvaljujući automobilizmu.

Skupu su se obratili i Ivana Cvitan Polić, načelnica Općine Čavle te Marko-Boras Mandić, dožupan Primorsko-goranske županije koji su iznijeli skoro identičan stav: Automotodrom je golemi privredni i turistički potencijal od kojeg neće biti ništa ako ga Vlada ne uvrsti u nacionalne prioritete.