Riječki Kreativni odjel

Računalna igra Kesh Up kroz igru podučava osnovama poduzetništva

Andrej Petrak

Snimio Damir ŠKOMRLJ

Snimio Damir ŠKOMRLJ

Izuzetno kompleksnu stvar, kao što je pokretanje i upravljanje vlastitom tvrtkom, pokušali smo prilagoditi uzrastu od 13 do 18 godina pa se "ispod" jednostavnog grafičkog sučelja, krije vjerna i realna simulacija poslovanja u stvarnom okruženju Rijeke i Ptuja, kaže Davor Pasarić



RIJEKA  Riječki Kreativni odjel, u sklopu europskog projekta EnterYOUTH, razvio je računalnu simulaciju Kesh up, koja srednjoškolce i studente kroz igru podučava osnovama poduzetništva, pokretanja i vođenja vlastite tvrtke na tržištu.


Igra, dostupna putem službenog weba projekta www.enteryouth.eu, od igrača zahtijeva umijeće brzog reagiranja, strateškog planiranja i kompleksnog rješavanja problema te razvija sposobnosti zaključivanja, kreativnost, inteligenciju te brzinu snalaženja u novim situacijama.


Kesh up igra se u virtualnom okruženju Rijeke i Ptuja i dvojezičan je, a igrači se zasad mogu uključiti u pet različitih djelatnosti, koje će se tijekom vremena nadopunjavati.




– Izuzetno kompleksnu stvar, kao što je pokretanje i upravljanje vlastitom tvrtkom, pokušali smo prilagoditi uzrastu od 13 do 18 godina pa se “ispod” jednostavnog grafičkog sučelja, krije vjerna i realna simulacija poslovanja u stvarnom okruženju Rijeke i Ptuja. Simulirani su hrvatski i slovenski zakoni i porezni sustav, igrači moraju odabrati poslovni prostor na simuliranom tržištu nekretnina, koje ima svoje oscilacije, jednako kao i tržište sirovina, a igrači će odmah na početku proći kroz cijeli proces osnivanja poduzeća. Zahvaljujući igri Kesh UP napravili smo korak više, tako da budućim mladim poduzetnicima učenje na greškama neće biti skupo. Po iskustvu u radu s riječkim školarcima na projektu KEŠ, jasno mi je da djeca vrlo rano mogu shvatiti ovakve kompleksne stvari i čak donositi vrlo trezvene odluke, pojasnio je Davor Pasarić iz Kreativnog odjela.


U Kesh Up-u igrači moraju uredno plaćati račune, inače riskiraju nenajavljenu posjetu inspekcije i ovrhu, a neispunjavanje ugovora s kupcima rezultira plaćanjem penala. Za one koji ne budu u mogućnosti pokrivati svoje obveze, kraj igre može doći vrlo brzo. Simulirana je i „poduzetnička sreća“, koja ovisi i o zadovoljstvu vlastitih radnika.


– Cilj je da su svi sretni i da zarađujemo. Igra se odvija u tjednim ciklusima, tako da se vrlo brzo može proći razdoblje od par godina i vidjeti je li moguće širiti tržište i kapacitete, te na koje bi sve prepreke pritom naišli, dodao je Pasarić.


Projekt EnterYOUTH, pojasnili su zamjenik gradonačelnika Miroslav Matešić te Vlasta Linić i Tina Ragužin iz gradskog Odjela za poduzetništvo, za cilj ima osnaživanje mladih poduzetnika, kao generatora gospodarskog rasta i razvoja prekogranične regije, kroz stjecanje općih i specifičnih poduzetničkih znanja i vještina.


U sklopu projekta izrađena je mobilna aplikacija Plan UP, za samostalnu izradu i jednostavnu provedbu poslovnog plana, kao i vodič za pokretanje poslovanja, a aktivnosti obuhvaćaju i edukativne radionice, te međunarodnu razmjenu znanja i iskustava.


Partneri u projektu su Grad Rijeka, Šolski center Ptuj, ZRS Bistra, Ekonomski fakultet u Rijeci i Riječka razvojna agencija Porin, a od uključenih srednjoškolaca i studenata, s hrvatske strane sudjeluju timovi riječke Ekonomske škole Mije Mirkovića i Ekonomskog fakulteta u Rijeci.


Sufinanciran putem Operativnog programa Slovenija-Hrvatska 2007.-2013., počeo je s provedbom 1. ožujka 2014., a završava 17. lipnja 2015. godine.