Sporno izvlaštenje

RIJEČKA CESTA ZVANA ČEŽNJA Vlasnik nelegalne kuće traži pola milijuna zbog buke i zagađenja

Marinko Glavan

Na trasi ceste ostalo je tek nekoliko radnih strojeva i radnika koji zatvaraju gradilište / snimio Marin Aničić

Na trasi ceste ostalo je tek nekoliko radnih strojeva i radnika koji zatvaraju gradilište / snimio Marin Aničić

U tijeku je vještačenje i postupak izvlaštenja, što može trajati od nekoliko mjeseci do nekoliko godina, a do tad će biti obustavljeni radovi na preostalih nekoliko desetaka metara spojne ceste na Drenovi 



Radovi na spoju ulica Drenovski put i Ive Lole Ribara obustavljeni su do okončanja imovinsko-pravnog postupka, odnosno izdavanja rješenja o izvlaštenju jedne od privatnih parcela na trasi ceste, potvrdio je za Novi list Zvonko Štimac, ravnatelj Direkcije plana, razvoja i gradnje, Odjela za komunalni sustav Grada Rijeke. Glavni razlog obustave radova je, ističe Štimac, zahtjev vlasnika za isplatom čak 500 tisuća kuna naknade, za smanjenu vrijednost stambenog objekta u neposrednoj blizini ceste, te izvlaštenja 40 kvadratnih metara zemljišta.


– Zahtjev je izuzetno visok, a pritom je riječ o nelegalnom objektu, izgrađenom izvan gabarita određenih projektom i građevinskom dozvolom, koji je ušao u koridor ceste i za koji se trenutno vodi postupak legalizacije bespravno izgrađene građevine – kaže Štimac.


Time se nastavlja više od godinu dana duga trakavica s izgradnjom ceste duge svega tristotinjak metara, započeta još u veljači prošle godine. Kada će ova, za stanovnike Drenove i Novog naselja na Škurinjama iznimno važna prometnica, biti dovršena, Štimac nije želio nagađati, kazavši kako postupak izvlaštenja može potrajati »od nekoliko mjeseci do nekoliko godina«.





Cestovna poveznica Ive Lole Ribara i Drenovskog puta od iznimne je važnosti za stanovnike Drenove, ali i dijela Škurinja, ističe Štimac.


– Ta prometnica omogućit će ne samo stanovnicima Drenove, nego i Novog naselja bržu i lakšu komunikaciju prema centru grada, preko Drenovskog puta. Osim toga, spoj je važan i za brži i lakši pristup interventnih službi, a u slučaju bilo kakve nezgode ili prometnog zastoja na nekoj od prometnica na Drenovi, omogućava vozačima alternativni pravac. U konačnici, vjerujemo kako će se izgradnjom ove ceste smanjiti i opterećenje Osječke ulice, jedne od najprometnijih u gradu – kaže Štimac.



Rok bio 1. lipnja


Prije nekoliko dana činilo se da će preostalih nekoliko desetaka metara ceste biti dovršeno, nakon što je ministar državne imovine Goran Marić riječkom gradonačelniku Vojku Obersnelu uručio darovnicu za zemljište u državnom vlasništvu na trasi ceste, no i dalje je u tijeku spor s jednim od vlasnika preostalih 167 četvornih metara privatnog zemljišta koje je potrebno izvlastiti za završetak radova. Apsurdno, i od tih 167 kvadrata svega četrdesetak je zapravo potrebno za završetak ceste, no do okončanja postupka koji vodi Služba za imovinsko-pravne poslove Ureda državne uprave u Rijeci, radovi moraju biti prekinuti, a cesta ostaje zatvorena za promet. Radovi su, podsjećamo, već jednom bili obustavljeni, u srpnju prošle godine, također zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa, vezanih uz zemljište u vlasništvu Republike Hrvatske i nekoliko fizičkih osoba.


– Radovi su nastavljeni u rujnu prošle godine, nakon što je Ministarstvo državne imovine procijenilo vrijednost zemljišta i usmeno nas obavijestilo da će zahtjev za dodjelu državnog zemljišta biti pozitivno riješen. Rok za izvođenje radova tada je produžen do 1. lipnja ove godine, no sada je evidentno da neće biti u cijelosti završeni, jer još traje postupak izvlaštenja za preostalih 167 metara kvadratnih – kaže Štimac.


Na pitanje zbog čega imovinskopravni odnosi nisu riješeni prije početka izgradnje, odgovara kako su zahtevi za izvlaštenje bili predani još u rujnu 2016. godine. Cesta se, dodaje, gradi dijelom na gradskom zemljištu, a dijelom na otkupljenom, izvlaštenom ili, kao u slučaju terena u državnom vlasništvu, darovanom zemljištu.


Propao dogovor


– Problem je u tome što jedan od suvlasnika inzistira na već spomenutom obeštećenju od pola milijuna kuna, i to na ime buke i zagađenja zraka od budućeg prometa cestom. Nastojali smo dogovorom riješiti taj problem, ali nismo uspjeli. Zbog toga je sada sve na vještačenju, u sklopu postupka izvlaštenja, kojim će biti određena vrijednost zemljišta potrebnog za završetak radova, kao i koliki će biti zagađenje zraka i buka. Na žalost, ne možemo predvidjeti koliko će postupak izvlaštenja trajati, jer do sad smo u praksi imali različitih primjera, pa sve može biti okončano u nekoliko mjeseci, ali se može protegnuti i na godinu dana ili duže – kaže Štimac, dodajući kako će radovi na cesti biti dovršeni u roku od otprilike dva mjeseca, nakon rješavanja spora.


Na samom gradilištu ostalo je tek nekoliko radnih strojeva i radnika koji zatvaraju gradilište. Do sad je u sklopu projekta u cijelosti rekonstruiran potez od oko 150 metara duljine na Drenovskom putu, gdje je u tijeku postavljanje zaštitnih ograda i uređenja okoliša. Na samoj spojnoj cesti između Drenovskog puta i Ulice Ive Lole Ribara dijelom je izvedeno asfaltiranje nosivog sloja, završen je sjeverni nogostup, postavljene su sve strukturne instalacije, a nedostaje još dio prometnice na zemljištu u privatnom vlasništvu, kao i na zemljištu RH darovanom Gradu Rijeci. Pristupna cesta u naselju Bok asfaltirana je sukladno projektu, a u tijeku je postavljanje ograde i uređenje okoliša. Promet vozilima na spojnoj cesti između Ive Lole Ribara i Drenovskog puta onemogućen je postavljanjem betonskih, takozvanih New Jersey pregrada, a bit će postavljena i žičana ograda, dok će pješački promet biti dopušten sjevernim nogostupom.