Je li moglo bolje?

Proradila nova ambulanta na Krasici: Pacijenti se žale na premalu čekaonicu

Sanja Gašpert

Zgrada je nova, lijepa i uredna, ali nije funkcionalna, jer su i čekaonica i ordinacija premalene. Liječnica se u svom prostoru ne može ni presvući koliko je malen, nego za to mora koristiti skladište, kažu Željka i Ivica Pavlović, dodajući da se prostor mogao bolje iskoristiti 



KRASICA » U svibnju svečano otvorena obnovljena zgrada nove ambulante na Krasici, početkom listopada konačno je i službeno započela s radom primanjem prvih pacijenata. Iako je nova, lijepa, s oku ugodnom, novom fasadom, pacijenti s novom ambulantom ipak nisu zadovoljni, ponajprije zbog premalene čekaonice, ali i ostalih prostora koji, po njima, prostorno ne zadovoljavaju. 


   – Lijepa je zgrada, nova, uredna, međutim, nažalost moram reći kako nije funkcionalna, jer je čekaonica premalena. Nema prostora da se odvoje bolesne i zdrave osobe, pa se pitamo kako će tek biti za vrijeme gripa i viroza, svi će kašljati i kihati jedni u druge. Također, premalena je i sama ordinacija, odnosno prostor u kojem liječnica prima pacijente, a i vrata nisu tapecirana pa se sve čuje u čekaonici i obrnuto. Liječnica se u svom prostoru ne može niti presvući koliko je malen, nego za to mora koristiti skladište. Zahvalni smo Gradu Bakru na ovakvom objektu, ali mislim da se prostor mogao bolje iskoristiti. Stara je ambulanta ipak bila veća. Uz to, najavljuju nam i otvorenje kafića u sklopu zgrade, pa bolje da su taj prostor iskoristili za pacijente, ne treba nam kafić, i ovaj obližnji je prazan, kaže bračni par s Hreljina, Željka i Ivica Pavlović. 


  Neizbježne gužve


Dodaju kako ne žele da pacijenti ispadnu nezahvalni, ali tako je, kako je. Ipak, pohvaljuju medicinsko osoblje, liječnicu dr. Janju Radić, kao i medicinsku sestru Suzanu Frančišković, koje su, kaže, izvanredne, ljubazne i strpljive. 





Realizacija ovog, sedam godina dugog projekta, s otkupom zgrade i njezinom obnovom, uređenjem i opremanjem te uređenjem okoliša i parkinga ukupno je vrijedna šest milijuna kuna, pokrenulo ga je Vijeće Mjesnog odbora Krasica te financirao Grad Bakar. Riječ je, ustvari, o poslovnoj zgradi, koja će imati višefunkcionalnu namjenu, a njezina prvenstvena namjena bilo je zadovoljavanje potreba mještana vezanih za zdravstvenu zaštitu. Projektom obnove kao osnovni sadržaj objekta uređen je prostor za ambulantu s pripadajućim sadržajima, poput ordinacije, previjališta, prostora za logopeda i patronažu, čekaonice, sanitarnih čvorova prilagođenih invalidnim osobama. Na katu zgrade uređen je polivalentni prostor koji će se koristiti za održavanje raznih aktivnosti, poput mjerenja šećera u krvi, usluga logopeda, radionica, tematskih savjetovanja i predavanja te drugih sadržaja. Također, pripremljen je prostor za smještaj stomatoloških usluga, kao i za ugostiteljski objekt. U projekt se uključilo i Ministarstvo hrvatskih branitelja, koje je osiguralo sredstva za izgradnju rampe za invalidne osobe.



   I ostali pacijenti koje smo zatekli u čekaonici, a koji su ipak željeli ostati anonimni, slažu se kako je novi prostor premalen. 


   – Ovo je strašno, od ovolike zgrade oni nam daju komadiće i strpaju nas u ovako malu čekaonicu. Još i nekako kada je malo ljudi, ali ovdje nastane gužva kada je već desetak pacijenata, a što će tek biti kada dođe zima, pa se svi naguraju unutra, i bolesni i zdravi zajedno, pitaju se pacijenti. 


Adekvatna skrb


Da je prostor premalen slaže se i liječnica dr. Janja Radić, koja ističe kako su namjere Grada Bakra da uredi novu ambulantu bile dobre, međutim, previše je pacijenata za tako mali prostor. 


   – Prostor svojom veličinom teško podnosi dnevni priliv pacijenata koji će kreće između 80 i 100 pacijenata, a, primjerice u ponedjeljak tu je prošlo čak 107 pacijenata. Uglavnom je riječ o mještanima s Krasice i Praputnjaka, ali ima ih i iz drugih bakarskih naselja, pa i iz grada Rijeke i Kostrene. Nakon reorganizacije rada ambulante na Škrljevu, dio pacijenata iz tog naselja također je prešao u ovu ambulantu. Nije bitno kako je nama medicinskom osoblju, mi ćemo se snaći, važnije je kako će biti pacijentima, jer mi smo tu zbog njih, da im pružimo adekvatnu zdravstvenu skrb. Moram kazati kako mi se pacijenti svakodnevno žale da je prostor premalen, ali što se može. Mislim da se pri izvođenju radova struka nije dovoljno pitala, kaže dr. Radić, dodajući kako je trenutno u funkciji i gornji kat, na kojem je patronaža, a dva puta tjedno Grad Bakar osigurao je dolazak logopeda.