Evo detalja

Posao od 200 milijuna: Stigle tri jake ponude za prometnu obnovu riječkog lučkog bazena

Marinko Glavan

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

Cijenom je najniža ponuda tvrtke Kolektor Kolinga u iznosu od 214 milijuna kuna. Srednju ponudu dala je zajednica ponuditelja Colas Rail Hrvatska d.o.o., Colas Rail S.A.S. i GP Krk, od 229 milijuna, dok je najskuplja ponuda SŽ Železniško gradbeno podjetja Ljubljana i Pružnih građevina od 244 milijuna kuna



RIJEKA – Tri ponude stigle su na nedavno završenom javnom natječaju za izvođača radova za rekonstrukciju prometnih površina i željezničkih kolosijeka u lučkom bazenu Rijeka, potvrđeno je jučer iz Lučke uprave Rijeka.


Od tri pristigle ponude cijenom je najniža ona tvrtke Kolektor Koling d.o.o., u iznosu od 214,17 milijuna kuna, bez PDV-a. Srednju ponudu dala je zajednica ponuditelja koju čine Colas Rail Hrvatska d.o.o., Colas Rail S.A.S. i GP Krk, s iznosom od 228,96 milijuna kuna, dok je najskuplja ponuda bila ona zajednice ponuditelja SŽ Železniško gradbeno podjetje Ljubljana i Pružne građevine d.o.o., u vrijednosti od 243,61 milijun kuna, sve bez PDV-a.


– U tijeku je evaluacija pristiglih ponuda i očekuje se da će postupak odabira ekonomski najpovoljnijeg ponuditelja biti završen do kraja ovog mjeseca, a nakon toga započinju i građevinski radovi na projektu, istaknuto je iz Lučke uprave.




Ovaj iznimno važan projekt rekonstrukcije prometnih površina i kolosijeka, službenog naziva »Unapređenje infrastrukture luke Rijeka – bazen Rijeka«, odnosi se na lučko područje u samom Gradu Rijeci, a obuhvaća rekonstrukciju postojećih kolničkih i skladišnih površina, kolosijeka, staza dizalica i prateće komunalne infrastrukture – vodoopskrbe, sustava odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda – u bazenu Rijeka.


Rasuti tereti


Ovog tjedna potpisan je i Sporazum za usluge tehničke i administrativne podrške u upravljanju i promidžbi projekta »Unapređenje infrastrukture luke Rijeka – Bazen Rijeka« te »Unapređenje infrastrukture luke Rijeka – Terminal za rasuti teret – Bazen Bakar«, još jednog zajedničkog projekta Luke Rijeka d.d. i Lučke uprave sufinanciranog iz CEF-a, s 85 posto sredstava.


Sporazum za usluge tehničke i administrativne podrške u upravljanju i promidžbi projekata ukupne vrijednosti 2,6 milijuna kuna potpisan je s tvrtkom Civil Engineering Consultancy d.o.o.. U ime Lučke uprave Rijeka Sporazum je potpisao ravnatelj Denis Vukorepa, u ime Luke Rijeka d.d. zamjenik predsjednika Uprave Duško Grabovac i član uprave Bartolomej Pastva, dok je u ime izabrane tvrtke Civil Engineering Consultancy d.o.o. potpisala članica uprave Jasminka Ćoza.


Za projekt unapređenja infrastrukture terminala za rasute terete u Bakru Lučka uprava i Luka Rijeka d.d. potpisale su prije mjesec i pol dana ugovor vrijedan 48,5 milijuna kuna, sa zajednicom ponuđača GP Krk, Colas Rail Hrvatska i Colas Rail S.A.S., a koja se javila i na natječaj za izvođenje radova u riječkom lučkom bazenu.


U idućih tjedan do dva, Lučka uprava, kako neslužbeno saznajemo, trebala bi objaviti i odluku o odabiru koncesionara za novi kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali. Na taj natječaj stigle su dvije ponude. Jedna je zajednice ponuđača koju čine kineske Ningbo Zhoushan Port Company Limited, tvrtka koja upravlja najvećom lukom u svijetu, sa 70-postotnim udjelom u konzorciju, Tianjin Port Overseas Holding Limited, s 20 posto udjela te China Road and Bridge Corporation, tvrtka koja gradi Pelješki most, s deset postotnim udjelom.


Drugu ponudu dala je zajednica ponuđača APM Terminals, u većinskom vlasništvu Maerska, jednog od najvećih svjetskih brodara, s 51 posto udjela i Enna Logic, domaća tvrtka koja posluje u sastavu konzorcija Enna koji se bavi poslovima iz područja energetike i logistike.


Završetak terminala


Kineski konzorcij pritom je ponudio dva milijuna eura godišnje naknade, uz obavezu izgradnje druge faze, odnosno dodatnih 280 metara kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali u roku od pet godina od potpisivanja ugovora. Ponuda APM-a i Enna Logica je milijun eura godišnje i izgradnja druge faze terminala u roku od deset godina.


Ponude su otvorene prije dvadesetak dana, kada je okončan postupak javnog natječaja, a obje daleko premašuju početni fiksni iznos koncesije od 300 tisuća eura godišnje te predviđaju izgradnju druge faze kontejnerskog terminala, što nije bilo obavezno prema natječajnoj dokumentaciji, no uz prihvaćanje obaveze izgradnje druge faze, koncesija se izdaje na pedeset godina, dok bi, u suprotnom, ugovor mogao biti potpisan na maksimalno 29 godina i 11 mjeseci.


Izdašna pomoć Europske unije


Radovi će se izvoditi na Praškom, Budimpeštanskom i Bečkom pristaništu te Visinovom, Orlandovom i De Franceschijevom gatu. Ukupna vrijednost projekta bila je procijenjena na 33,66 milijuna eura, od čega je čak osamdeset pet posto prihvatljivih troškova, odnosno 28,6 milijuna eura osigurano iz Instrumenta za povezivanje europe (CEF).


Riječ je o opsežnom projektu, kojim će biti obnovljene praktički cjelokupne prometne površine u riječkom lučkom bazenu koje su trenutačno u prilično lošem stanju na dobrom dijelu područja. Radovi će trajati dvije i pol godine, odnosno do kraja listopada 2022. godine.