Online tržnica

Pitali smo trgovce s riječke place planiraju li dostavu voća i povrća do kućnog praga

Slavica Kleva

Foto Roni Brmalj, Marko Gracin

Foto Roni Brmalj, Marko Gracin

Oni s kojima smo razgovarali prodali su ili podijelili svu svoju robu te čekaju da se tržnica otvori i nastavi uobičajeni rad. U slučaju da se proizvođači, dakle OPG-ovi, organiziraju sukladno svim odlukama nacionalnog Stožera, možemo dati podršku takvoj inicijativi - poručili su iz Tržnice Rijeka



RIJEKA – Za sada ne razmišljam o tomu kako dostaviti robu našim kupcima. Barem u ovom trenutku. S jedne strane poštujem odluke Stožera, a s druge strane imam kuću punu unučadi i djece, treba biti oprezan, odgovorio nam je jedan od prodavača na tržnici razmišlja li u ovom trenutku o dostavi svježeg voća i povrća do vrata kupca.


– S druge strane, sve što sam imao u skladištu na tržnici i na tezgi posljednjih dana, sve sam to podijelio, tako da u ovom trenutku nemam nove robe. Čekat ćemo da vidimo razvoj situacije, za sada je bolje biti strpljen, da prođe ovaj val. A i odjavio sam preko knjigovođe obrt, pa ne znam ni kako bih izdavao račune, kaže naš sugovornik.


Darovali povrće


– Mi smo imali dosta robe, od bundeva do domaćeg krumpira i kapule, peršina, mrkve, češnjaka, ali za sada ne razmišljamo o nikakvoj prodaji on line, kaže nam druga prodavačica.




– Sve smo podijelili svojim susjedima, sinovljevim prijateljima i njihovim obiteljima, malo u Viškovu gdje stanujemo, tako da sada ne izlazimo. Ovo što smo zasadili to neka raste, vidjet ćemo kako će se situacija razvijati, kaže nam druga prodavačica u telefonskom razgovoru.


Sličnog je mišljenja prodavačica koja je dnevno nosila na tržnicu salatu, blitvu, rotkvice, špinat. Opskrbljuje svoje susjede svježom salatom, dok ima, veli, to ću davati, ne bih se usudila ići od vrata do vrata, naprosto treba biti kod kuće i ponašati se onako kakao kaže Stožer, odgovara nam sugovornica.



Riješio se mesa


– Riješio sam meso koje sam držao u hladnjači, posljednjih dana prije nego li je tržnica zatvorena, uspio sam prodati veću količinu mesa, kao i većina mojih kolega, no sada ne razmišljam o dostavi na vrata. Što se tiče Uskrsa, još je rano, ne znam kako će se ponašati veleprodaje i klaonice, sve ovisi kako ćemo se svi zajedno ponašati, odnosno koliko će ovo trajati.


Ni meso ne može biti dovijeka u hladnjačama. Znam da poneke mesnice rade, na Drenovi, Viškovu, Pehlinu, pridržavaju se svih donesenih mjera. No, sve je to na kapaljku, koliko se može prodati, toliko i naručuju, doznajemo, pak, od jednog mesara koji drži mesnicu u drugom paviljonu.


Gradska administracija na pitanje razmišlja li se o nekom obliku online trgovine, odgovara »kako Tržnice Rijeka samo iznajmljuju prostor prodavačima, tako da one neće organizirati takvu prodaju, ali u slučaju da se proizvođači, dakle OPG-ovi, organiziraju sukladno svim odlukama Nacionalnog stožera Civilne zaštite o mjerama sprečavanja širenja koronavirusa, one mogu dati podršku inicijativi.«



OPG-ovi na adresi www.kasetica.hr


Od voditeljice Primorsko-goranske »Kašetice« Tee Cimaš dobili smo pojašnjenje o eventualnoj organizaciji online kupovine svježeg voća i povrća.


– Od trenutka kada je na snagu stupila odluka Stožera Civilne zaštite, mi smo i fizički zatvoreni. Ono što mi radimo je da kupce svakodnevno upućujemo na e-katalog koji se nalazi na adresi www.kasetica.hr gdje egzistira najmanje stotinjak adresa obiteljskih gospodarstava.


Na dnevnoj bazi ažurirat će se podaci, a odnosit će se na informacije tko što ima svježe u dnevnoj ponudi, kolika je cijena, količine, te kolika je cijena po dostavi.


Mi smo zatvoreni, a na kupcima je da se organiziraju, odnosno OPG-ovima koji nude uslugu, a hoće li kupac dolaziti na njihova vrata ili će se kupovina realizirati na način da OPG dostavi namirnice na vrata, to će se sigurno odvijati po dogovoru, ali dakako u skladu s mjerama koje je donio Stožer Civilne zaštite, kaže voditeljica »Kašetice« Tea Cimaš.