Turistički film 'Rijeka I miss you'

Petar Škarpa: ‘Sinergija turizma i kulture Rijeku je učinila prepoznatljivom’

Edi Prodan

S premijere filma »I miss you Rijeka« u Art kinu / Snimio Vedran KARUZA

S premijere filma »I miss you Rijeka« u Art kinu / Snimio Vedran KARUZA

Nakon Matanićevog uratka na temu EPK Rijeka, došao je na red turistički film o Rijeci koji ju prikazuje kao destinaciju duge i sadržajne povijesti u kojoj skladno žive industrijska prošlost i moderni gastronomski iskoraci, grad sakralne baštine i naprednih, drugačijih suvremenih trendova u kulturi



RIJEKA  Iskreno, o Rijeci sam uvijek razmišljala kao o industrijskom gradu, gradu kraj kojeg se prolazi, ali se u njega rijetko zalazi. Kad smo krenuli snimati turistički film o njoj shvatila sam koliko sam bila u krivu: Rijeka iznimno sadržajni, lijepi grad jako susretljivih ljudi, Rijeka je naprosto – veliki turistički potencijal.


Istaknula je to Spomenka Saraga, producentica najnovijeg turističkog filma o glavnom gradu Kvarnera »Rijeka I miss you« čija je premijera jučer održana u Art kinu Croatia.


Prisustvovali su joj ministar turizma Gari Cappelli, gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, čelni ljudi TZ-a Grada Rijeke i Kvarnera Petar Škarpa te Irena Peršić Živadinov kao i direktorica TD Rijeka 2020 Emina Višnić. Baš kao i ljudi »iz struke« poput neupitne vertikale riječke filmske scene Bernardina Modrića.


Emocije bez kontroverzi




»Rijeka I miss you« – najnoviji turistički film o Rijeci koji je za potrebe svojih promotivnih aktivnosti, u EPK godini, ali još i više onima koje slijede, naručio TZ Grada Rijeke sasvim će sigurno pobuditi emocije, jer se i nama to dogodilo na premijeri, ali ne i – kontroverze. Nakon moćnog, artistički naglašenog Matanićevog uratka na temu EPK Rijeka, došao je na red znatno klasičniji, apsolutno turistički film o Rijeci koji ju prikazuje kao destinaciju duge i sadržajne povijesti u kojoj skladno žive industrijska prošlost i moderni gastronomski iskoraci, grad sakralne baštine i naprednih, drugačijih suvremenih trendova u kulturi. Uradak je to zagrebačke produkcijske kuće Balduči film u kojem su angažirana i renomirana glumačka imena poput Natalije Đorđević i Alena Liverića, brojnih statista kao i neizbježnih zvončara, ma svih onih koji u jednom kratkom filmskom uratku »na prvu« bude asocijacije na Rijeku. Snimljen je pak na brojnim atraktivnim lokacijama u kojima se Rijeka predstavlja kao cjelogodišnja turistička i city break destinacija.


– Film je to koji će biti zanimljiv domaćim gledateljima, ali sigurna sam da će i kod stranaca izazvati želju za odlazak u Rijeku, rekla je Saraga.



Spomenka Saraga i njezina produkcijska kuća Balduči idu u red najnagrađivanijih hrvatskih producenata turističkih filmova. Njezini filmovi posvećeni Dubrovniku – Unique Dubrovnik, Čarobni Dragulji i Dubrovnik and Time – osvojili su brojne međunarodne nagrade, pa tako i na najznačajnije festivalu u SAD The Telly Awards, tako da je odabir Baldučija od strane Grada Rijeke bio – odabir na sigurno.



Odlična suradnja


O filmu su na afirmativni način govorili i čelni ljudi kvarnerskog te riječkog turizma dr. Irena Peršić Živadinov te Petar Škarpa, dok je kroz program vodila Antonija Kardum, jedna iz plejade mladih snaga TZ Rijeke, organizacije koja kreće u – posao života, posao koji bi tek nakon EPK godine morao uroditi – pravim poslovima.


A govorili su u Art kinu i ministar Cappelli te gradonačelnik Obersnel, no govorili su oni i prije same premijere, u riječkoj gradskoj palači. Njihov je susret najprije bio zatvoren za javnost, radni sastanak u uredu riječkog gradonačelnika, da bi nakon njega izašli pred novinare s gotovo istovjetnim izjavama.


– Zadovoljni smo s kvalitetom suradnje koju projekt EPK Rijeka 2020 ostvaruje s Vladom, kao i sa saznanjem da će tako biti i u godini koja dolazi. Izvjestili smo ministra Cappellija o radovima koji se odvijaju tako da je zadovoljstvo sa svime što se po tom pitanju u Rijeci zbiva obostrano, istaknuo je Obersnel s čime se složio i Cappelli nakon čega obojica posebno naglasila kako je njihova suradnja bez obzira na različite stranačke boje – odlična.



Rijeka je za 2020. godinu planirala dolazak od oko 4 milijuna turista. S obzirom na viđeno, na pomake koji se ovdje događaju mislim da su te prognoze – skromne. Uvjeren sam naime da će upravo Rijeka i proces EPK 2020 utjecati da kulturni turizam postane još veći magnet za dolazak u Hrvatsku. Zadnji podaci, oni za 2017. godinu govore kako je u Hrvatsku zbog kulturnog turizma došlo 13 posto posjetitelja. Kako mi se čini, ne bih se čudio da statistike koje će se analizirati 2021. godine pokažu kako je kultura kao razlog dolaska u Hrvatsku zahvaljujući Rijeci premašila – 20 posto, zaključio je Cappelli.



Industrija turizma


– Jako sam sretan što je evidentno kako zadnjih nekoliko godina Rijeka iz jedne industrije prelazi u drugu. Ovog puta riječ je o industriji turizma, apsolutno različitoj od one kojoj sam i osobno, kao riječki student imao prilike davno svjedočiti. Ova danas ima jako dobar razvojni tempo, a kad pogledamo hotel Hilton koji se na Costabeli gradi planiranim ritmom, najavu izgradnje novih smještajnih kapaciteta kao i činjenicu da će se uskoro i problem Preluka riješiti na zadovoljavajući način, da; pred Rijekom je uistinu jako lijepa turistička budućnost naglasio je Cappelli ujedno dodavši da je takav smjer razvoja Rijeke od velike koristi i za cjelokupni hrvatski turizam jer je evidentno kako najnoviji trendovi najveće postotke rasta bilježe upravo u kategoriji – urbani turizam, zaključio je Cappelli.


Osim glavnih aktera, tom su sastanku prisustvovali i Ivan Šarar, pročelnik Odjela za kulturu Grada Rijeke, Petar Škarpa, direktor TZ Grada Rijeke, Emina Višnić, direktorica TD Rijeka 2020, te Irena Kregar Šegota, direktorica partnerstva i komunikacija u TD Rijeka 2020.