Županija uputila apel državi da nastavi financirati pilot-projekt

PGŽ čuva novac za hitnu helikoptersku službu, sad se čeka država

Tihana Tomičić

Foto I. TOMIĆ

Foto I. TOMIĆ

– Ovo je projekt koji život znači, i ima našu punu podršku, rekao je Boras Mandić, koji misli da rješenje s vojnim helikopterima iz Divulja nije nikakvo rješenje: prvo, i tu uslugu treba financirati država, pa je trošak opet praktički isti, a drugo, tom helikopteru treba najmanje sat-dva da se digne, i onda još dok dođe do PGŽ... To je nedovoljno za naše građane, rekao je Boras Mandić



RIJEKA –  Čelnici Primorsko-goranske županije uputili su apel budućoj novoj vladi da nastavi projekt helikopterske hitne pomoći za kvarnerske otoke, a Županija će nastaviti financijski participirati u projektu kao i dosad, sa 20 posto ukupne cijene koštanja.


– Novac nije problem, rebalansom će se to odmah riješiti, čim se donese nova vladina odluka – rekao je župan Zlatko Komadina. 


Podžupan Marko Boras Mandić postavio je pitanje što se uopće čekalo 25 godina da se helikopterska hitna služba uspostavi, a onda je i uputio apel da se ta usluga pod hitno opet nastavi. 




– Ovo je projekt koji život znači, i ima našu punu podršku, rekao je Boras Mandić, koji misli da rješenje s vojnim helikopterima iz Divulja nije nikakvo rješenje: prvo, i tu uslugu treba financirati država, pa je trošak opet praktički isti, a drugo, tom helikopteru treba najmanje sat-dva da se digne, i onda još dok dođe do PGŽ… To je nedovoljno za naše građane, rekao je Boras Mandić. 


U ova četiri mjeseca koliko je funkcionirala kao pilot-projekt, helikopterska hitna pomoć stajala je županijski proračun oko 400.000 kuna, što znači da bi godišnje to građane koštalo oko milijun i pol kuna. Sama ustanova koja vodi hitnu pomoć, a čiji je osnivač Županija, nema dovoljno sredstava za to, pa se mora dodatno upumpavati iz samog proračuna, objasnio je župan Komadina. 


Čelnici Županije odgovarali su i na pitanja o radu CZGO Marišćina – opet je u funkciji, kako su kazali, a problem je bio samo u dizalici koja se bila pokvarila.


– Marišćina je opet u pogonu od danas, još dva mjeseca će raditi probno, a onda očekujemo da nam izvođač radova, grčka tvrtka, pogon da na upravljanje našem Ekoplusu. Sa cementarom u Koromačnom ugovoreno je i da se tretira proizvod iz otpada. A ovaj prekid rada bio je samo uobičajena dječja bolest. Svaki sustav koji se tek uhodava, uvijek ima dječje bolesti, rekao je Komadina.