Postavljaju se pontoni

Otkrivamo velike riječke planove: Kruzeri se od jeseni vezuju na Molo longu, stiže ih više od 40

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Postavljanje pontona ima dvostruko značenje - dovođenje kruzera u grad, uz oslobađanje Brajdice od takvih brodova za vrijeme radova na povećanju dubine mora uz zapadni dio kontejnerskog terminala



RIJEKA – Kruzeri u riječkoj luci od ove će jeseni, umjesto na kontejnerskom terminalu Brajdica, pristajati u putničkoj luci, u središtu grada, potvrdio je ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa, kazavši kako je već raspisan natječaj za postavljanje dvaju pontona na Molo longu, koji će omogućiti pristajanje brodova za kružna putovanja većeg gaza, što do sad nije bio slučaj.


Pontoni duljine devet i širine šest i pol metara, vrijedni više od milijun i pol kuna, bit će postavljeni na potezu između Putničkog terminala i dizalica na Riječkom lukobranu, a dubina mora uz pontone bit će devet metara, čime će biti omogućeno pristajanje velike većine kruzera koji dolaze u Rijeku. Pontoni će, očekuje Vukorepa, biti postavljeni u roku od tri mjeseca po okončanju natječaja.


Atraktivna Rijeka


Ovaj projekt, objašnjava Vukorepa, ima dvostruko značenje – dovođenje kruzera i turista s njih u samo središte grada, uz istovremeno oslobađanje Brajdice od te vrste brodova za vrijeme trajanja radova na povećanju dubine mora uz zapadni dio obale kontejnerskog terminala koji će uskoro započeti, a kojima će biti omogućen privez kontejnerskih brodova do 400 metara duljine duž cijele operativne obale Brajdice.




– U ovaj projekt smo krenuli iz više razloga. Jedan su radovi na Brajdici koji će uskoro započeti, drugi je sve veći promet kontejnerskih brodova, a treći sve veći najavljeni broj brodova za kružna putovanja.


Zbog svega toga došli smo do zaključka da moramo omogućiti privez kruzera na Putničkom terminalu, kako bi i on bio u svojoj punoj funkciji, a vez u samom centru grada sigurno će povećati i atraktivnost riječke luke za kruzere, kaže Vukorepa.


Zadovoljstvo ovim projektom izrazio je Petar Škarpa, direktor Turističke zajednice Grada Rijeke, kazavši kako će mogućnost pristajanja kruzera u centru grada povećati atraktivnost Rijeke kao destinacije za ovu vrstu brodova.


– Time postajemo interesantniji kompanijama koje upravljaju kruzerima jer njihovi brodovi mogu pristati na samo pet minuta pješačenja od najužeg središta grada. Time će nas i kompanije drugačije doživljavati, a turistima će biti omogućen kvalitetniji boravak u gradu.


Foto Silvano Ježina


Foto Silvano Ježina



Ove godine u Rijeku dolazi više od dvadeset kruzera, a iduće preko četrdeset, tako da je važan svaki iskorak u unapređenju ovog vida turizma u gradu. Veseli nas i sve veći broj malih turističkih jedrenjaka u Rijeci, kao i projekt prenamjene Porto Baroša u nautičku marinu, što sve zajedno mijenja sliku riječke luke, ali i gradskog turizma, rekao je Škarpa.


Južni vez


Pontoni će biti postavljeni na potezu od takozvanog »zuba« na Molo longu prema dizalicama, a njihove su dimanzije takve da, prema Vukorepinim riječima, omogućavaju pristajanje na optimalnoj dubini mora za taj tip brodova i dimenzije kruzera koji dolaze u Rijeku.


Pontoni bi trebali biti postavljeni u roku od dva i pol do tri mjeseca, otprilike kada bi mogli započeti i radovi na Brajdici, odnosno najavljenoj prvoj fazi povećanja dubine mora uz kontejnerski terminal koja će nakon jaružanja biti 15 metara, a po završetku druge faze čak 16,5 metara, što bi trebalo omogućiti prihvat kontejnerskih brodova kapaciteta prijevoza 20.000 TEU-a.


Drugu fazu, odnosno veliko pristanište s vanjske strane Molo longa, u Lučkoj upravi planiraju i za kruzere, čime bi bilo riješeno pitanje prihvata i najvećih brodova za kružna putovanja u samom središtu Rijeke.


– Nismo odustali od takozvanog južnog veza za kruzere, s vanjske strane lukobrana. Pripremamo dokumentaciju za apliciranje za sredstva iz EU fondova za taj dio projekta, rekao je Vukorepa.