Turistički plusevi

ODLIČNE NAJAVE ZA 2020. U Rijeku iduće godine stiže dvostruko više kruzera sa 100 tisuća putnika!

Alenka Juričić Bukarica

Foto: V. KARUZA

Foto: V. KARUZA

Marella Constellation prvi je brod koji je  privezan uz nove pontone na Molo longu, a kojima je otvorena mogućnost prihvata brodova dužine oko 300 metara i dubine devet metara uz sam riječki lukobran



U kruzing sezoni 2020., Lučka uprava Rijeka od svibnja do kraja listopada očekuje 41 brod za kružna putovanja s predviđenih 74.000 putnika i 30.600 članova posade, dakle preko 105.000 ljudi.


To znači da će iduću godinu Rijeku posjetiti dvostruko veći broj brodova za kružna putovanja i dvostruko više putnika i članova posade nego ove godine.


Najavili su to u utorak na press konferenciji Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, i Petar Škarpa, direktor Turističke zajednice grada Rijeke, na kojoj je predstavljena i nova investicija Lučke uprave. Riječ je, naime, o novim plutajućim pontonima koji su postavljeni uz Molo longo, a uz koje je po prvi put pristao i jedan kruzer.




Riječ je o brodu Marella Constellation, koji je Rijeku ove godine posjetio ukupno sedam puta, a ovo je, dakle, prvi puta da je pristao uz nove pontone.


Kako su najave za iduću sezonu još u tijeku i konačni broj pristajanja može biti i veći od najavljenih 41 dolaska brodova za kružna putovanja, novi plutajući pontoni riječkoj luci osiguravaju nužno potrebne dodatne kapacitete za dolazeću kruzing sezonu.


– S ovim pontonima dobili smo mogućnost priveza kruzing brodova na riječkom lukobranu. Ukupna investicija je financirana isključivo sredstvima Lučke uprave i iznosila je 1,6 milijuna kuna bez PDV-a. Na javnom natječaju izradu pontona je dobila tvrtka Dalmont d.o.o. Radi se o dva pontona dimenzija osam puta deset metara kojima smo dobili mogućnost priveza broda dužine od oko 300 metara i gaza devet metara, pojasnio je ravnatelj Lučke uprave Rijeka.


Dodao je i kako su u tijeku brojni investicijski radovi na području riječke luke. Tako se vrlo skoro očekuje početak radova na kontejnerskom terminalu Brajdica što znači otežane uvjete rada na Brajdici, odnosno nemogućnost da kruzeri ondje dobiju vez pa su time novi pontoni još važniji za njihov prihvat.


Govoreći pak, o broju kruzera koji su ove i prošle godine ticali Rijeku, Vukorepa je podsjetio kako je lani u riječku luku je uplovilo 11 brodova s oko 11.000 putnika i oko 5.600 članova posade. U ovoj će, pak, godini Rijeku ukupno posjetiti ukupno 24 broda za kružna putovanja s 41.200 putnika i 16.800 članova posade. Uz dolazak Marella Constellation, preostaje, naime, još dolazak broda Celebrity Constellation koji u Rijeku stiže 10. studenog i time završava ovogodišnja kruzing sezona.


Osim što će nagodinu, kada Rijeka postaje Europska prijestolnice kulture, u grad stići dvostruko više kruzera nego ove godine, Vukorepa je najavio kako već sada za kruzing sezonu 2021. imaju najavljeno 40-ak ticanja kruzera, dakle, taj će broj zasigurno za dvije godine biti i veći.


Direktor TZG Rijeke, je, pak, izrazio zadovoljstvo suradnjom s Lučkom upravom i Gradom na dovođenju kruzera u grad.


– U ovih nekoliko godina imamo iz godine u godinu porast broja kruzera od sto posto godišnje i veseli da ćemo iduće godine, kada je Rijeka EPK, imati preko 40 dolazaka brodova. Ne smijemo zaboraviti ni male kruzing brodove, jedrenjake kod kojih također imamo rast.


Iduće godine ćemo sveukupno u kruzing segmentu, što na malim, što na velikim brodovima imati preko 100 tisuća ljudi. Vjerujem da će to biti jedna lijepa razglednica i da će svi ti gosti iz Rijeke otići zadovoljni.



Što se tiče ekonomskih efekata, oni su doista veliki, obzirom da i mali i veliki brodovi ostaju u Rijeci cijeli dan, njihovi putnici šeću gradom, koriste usluge autobusera, turističkih vodiča, restorana. A mali jedrenjaci ovdje obavljaju i špežu za sedmodnevno putovanje.


Tako da možemo biti i više nego zadovoljni, rekao je Škarpa nadodajući kako bi za Rijeku idealno bilo 50-ak ticanja velikih kruzera godišnje.


Govoreći o financijskim pokazateljima rekao je kako kruzing gosti na razini Hrvatske dnevno troše oko 50 eura, a iznimka nije ni Rijeka. Dakle, gruba računica kaže, ako se to pomnoži s najavom o dolasku 100 tisuća putnika na kruzerima u 2020. ispada da će Rijeka od kruzinga nagodinu inkasirati oko 5 milijuna eura.


Ivan Ivić, vlasnik Dalmonta, novinarima je kazao kako su pontoni napravljen i ranije nego je bilo ugovoreno.


– Mislim da smo to odradili vrlo kvalitetno, kazao je Ivić, dodajući kako u Dalmontu čekaju natječaj za Galeba, u najavi je jedna novogradnja i drugo


Južni vez rješenje za putničke brodove


Podsjećajući na investicije koje su u pripremi ili u tijeku, ravnatelj Lučke uprave istaknuo je kako se riječka luka doista nalazi u velikom investicijskom ciklusu. Na novinarsko pitanje kada će se krenuti u gradnju marine u Porto Barošu, Vukorepa je kazao kako se čeka donošenje izmjena GUP-a. I kada ih Gradsko vijeće izglasa kreće se u pripremu natječaja za novu marinu.


– Osim toga, u tijeku je i priprema novog projekta pod nazivom Južni vez koji bi bio dugoročno rješenje za putničke brodove. Dakle, i trajektne brodove i kruzere, istaknuo je ravnatelj Lučke uprave. Priprema projektne dokumentacije je u tijeku, a visina investicije se procjenjuje na oko 30 milijuna eura. Čim dokumentacija bude spremna, projekt će se aplicirati prema EU fondovima.


.