Nelogičnosti u Viškovu

Niz problema zbog prometnog rješenja: Novo raskrižje u Štefanima dobit će semafore

Andrej Petrak

Foto M. Gracin

Foto M. Gracin

Tražit ćemo cjelovito puštanje prometnice u promet jer dok je raskrižje u Štefanima neadekvatno riješeno, protivimo se puštanju u promet četvrte poddionice, objasnila je načelnica Sanja Udović



VIŠKOVO Što se više razvija izgradnja državne ceste D427 od Rujevice do Centra za gospodarenje otpadom Marišćina, postaju jasniji nedostaci u prometnom rješenju ove prometnice koja će imati dvostruku ulogu i kao buduća zaobilaznica Viškova. U početku planirana kao prometnica nižeg ranga, odnosno županijska cesta koju će graditi Primorsko-goranska županija i Grad Rijeka, cijela priča što se tiče Županije godinama je stajala na mjestu. Riječka dionica u međuvremenu je izgrađena pa djelomično i puštena u promet do novo stadiona na Rujevici, a onda je odjednom tijekom kratkog ministrovanja župana Zlatka Komadine ova investicija vrijedna 150 milijuna kuna iz županijske ingerencije prebačena u državne ruke, Hrvatskim cestama. Time je financijski teret izgradnje prebačen ovoj državnoj firmi, a prometnica nekad planirana kao županijska, postala je državnom. S ovim vrućim krumpirom državni cestari preuzeli su i staro prometno rješenje, predviđeno za cestu županijskog ranga, po kojem se odvija izgradnja, koje pati od niza nelogičnosti. Od toga da je presječen niz pješačkih komunikacija diljem Viškova, zbog čega su djeca prisiljena pješačiti do škole vrlo prometnim cestama koje dobrim dijelom nemaju odgovarajuće nogostupe pa Općina sad taj problem rješava izgradnjom pješačkih nathodnika, do toga da su nezadovoljavajuće planirana križanja s postojećim prometnicama. 


Još jedan rotor


Pritom se posebno ističe primjer križanja za trgovačku i radnu zonu Gramat i Plodine u Marinićima, gdje u prometnom rješenju ceste D427 uopće nije planiran spoj s postojećim prometnicama. Nemalo su iznenađeni ostali okolni stanovnici kad su shvatili da su neimari zagrebačke Hidroelektre niskogradnje probili trasu buduće prometnice tik do postojećeg križanja sa starom županijskom cestom i ondje stali, a kraj trase označili betonskim zidićem. Drugo izvođači radova i nisu mogli učiniti jer po projektu ondje uopće nije trebao biti čvor! Srećom, za taj je problem u međuvremenu pronađeno rješenje i spoja ceste D427 sa županijskom cestom za Viškovo ondje će ipak biti. U Županijskoj upravi za ceste u početku su se nećkali oko izbora rješenja, spominjalo se da će ondje postaviti semafore, dok su u Općini Viškovo na koncu izborili da se ondje izgradi budući drugi rotor, nakon onog što ga je ŽUC nedavno dovršio na raskrižju kod Doma Marinići.


Novi problem koji je nedavno postao očit jest raskrižje ceste D427 s postojećom prometnicom kroz Štefane. Tamošnji stanovnici počeli su s potpisivanjem peticije, kojom se traži postavljanje semafora na tom raskrižju. Na tom je potezu, riječ je zapravo o četvrtoj poddionici prve faze ceste D427, izgradnja već gotova, a zatvorenu cestu koja još uvijek predstavlja gradilište, već su počeli koristiti vozači. Neodgovorna vožnja velikom brzinom na nepreglednom raskršću već je rezultirala s nekoliko prometnih nesreća, na što je na posljednjoj sjednici Općinskog vijeća Viškova upozorila vijećnica Davorka Krpan. Osim samih stanovnika na problem su reagirali i u Općini Viškovo, koji se protive puštanju u promet četvrte poddionice prve faze zbog neadekvatnog raskrižja.


Prometne nesreće




– Cijenimo sugestije mještana koji ukazuju na problem, a i mi pratimo situaciju na terenu. Žao nam je zbog prometnih nesreća u Štefanima, ali do njih je došlo jer se neodgovorno koristi zatvorena cesta, koja je još gradilište. Istaknuli smo ovaj problem, zajedno s već uočenim mogućim problemima na raskrižjima kod Plodina i Brnasima, odgovornima u Hrvatskim cestama i Županijskoj upravi za ceste. Rekli smo da ćemo tražiti cjelovito puštanje prometnice u promet, jer dok je raskrižje u Štefanima neadekvatno riješeno, protivimo se puštanju u promet četvrte poddionice, objasnila je načelnica Sanja Udović.


Zahtjevi stanovnika za postavljanjem semafora trebali bi biti uvaženi, jer, navodi načelnica, raskrižje u Štefanima sigurno će biti drugačije riješeno, no za to će, prema svemu sudeći, trebati pričekati dovršetak izgradnje ceste D427.


–  Inzistirali smo na semaforizaciji raskrižja, ali to se neće moći dogoditi u ovoj fazi. Prometno rješenje dio je dokumentacije po kojoj se gradi cesta D427 i da ga sad idemo mijenjati, sve bi se zakompliciralo i oduljilo. Raskrižje će stoga biti regulirano semaforima nakon što prometnica dobije uporabnu dozvolu. U Hrvatskim cestama svjesni su da je došlo do propusta. Imaju razumijevanja za traženja mještana i Općine, ali niti su oni to tako odredili, niti su pisali prometno rješenje, već su svu dokumentaciju preuzeli od Županijske uprave za ceste, objasnila je načelnica Sanja Udović.