Preseljenje

NOVA LOKACIJA ZA UPRAVU Hoće li ACI preseliti sjedište iz Opatije i naći novi dom u Rijeci?

Darko Pajić

Foto Marin Aničić

Foto Marin Aničić

Jedna od mogućih lokacija za novo sjedište ACI-ja mogao bi biti i Porto Baroš, pogotovo ako se realizira gradnja nove marine s tristotinjak vezova za koju je i ACI zainteresiran. Odluku o preseljenju mora donijeti Skupština društva, ali, čini se, ne tako skoro



RIJEKA Hoće li ACI preseliti svoje sjedište iz Opatije i pronaći novi dom u Rijeci? Ovaj scenarij prilično je izgledan, iako još uvijek nikakva formalna odluka o tome nije usvojena.


Međutim, već neko vrijeme se ozbiljno razmišlja o ovoj varijanti, točnije o preseljenju sjedišta najveće hrvatske nautičke grupacije, koje se nalazi u Opatiji, ali u prostoru koji ne udovoljava poslovnim i organizacijskim potrebama ACI-ja. Riječ je o zgradi u vlasništvu države, odnosno u portfelju Ministarstva državne imovine, čija je politika usmjerena prema prodaji ili prepuštanju državne imovine, pa je stoga u takvom statusu i zgrada u kojoj su smještene Uprava i ostale službe ACI-ja. To je samo dio razloga za moguće preseljenje, jer sadašnja zgrada nije niti adekvatna zbog nedovoljno kvalitetnog održavanja te loših uvjeta za rad, kao i zbog premalog prostora u odnosu na potrebe. Naime, ACI-ju je u sadašnjem prostoru na raspolaganju oko 400 četvornih metara kancelarijskog prostora, a procjene su da je potreban barem dvostruko veći poslovni prostor za potrebe tvrtke, jer u sjedištu ACI-ja radi oko 50 djelatnika što je previše u odnosu na raspoloživu površinu.


Politička odluka 


I dok predsjednik Uprave ACI-ja Kristijan Pavić naglašava kako se o odluci o preseljenju u ovom trenutku ne razmišlja, iako potvrđuje da problem neadekvatnog smještaja itekako postoji, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u kratkoj izjavi potvrđuje da je priča utemeljena.




– Objekt u kojem boravi ACI u svojoj suštini nije izgrađen za poslovnu namjenu pa uredski prostori koje trenutačno koriste, unatoč brojnim ulaganjima, rekonstrukcijama i pokušajima prilagodbe, ne mogu više zadovoljiti potrebe za kvalitetno odvijanje posla. Kako bi optimizirali poslovanje, razmatraju i mogućnost pronalaska prikladnog prostora na području Rijeke i uže okolice, za rad Uprave, zajedničkih službi i za smještaj arhive – kazao je Butković.


Izvjesno je kako će preseljenje sjedišta ACI-ja biti politička odluka ukoliko do nje dođe, pa je stoga potrebno napomenuti kako tu veliki, vjerojatno i presudni utjecaj imaju ministri iz Primorsko-goranske županije, ministar turizma Gari Cappelli koji je ujedno i predsjednik Skupštine ACI-ja te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je zamjenik predsjednika Skupštine.


I predsjednik Uprave ACI-ja Kristijan Pavić naglašava da objekt u kojemu se nalazi Uprava ACI-ja nije predviđen za poslovnu zgradu jer je riječ o preuređenoj vili, koja je u državnom vlasništvu i u nju treba ulagati, jer nije u zadovoljavajućem stanju.



Za Rijeku bi pak dolazak ACI-ja bio sjajna vijest i prilika za dodatno brendiranje grada kao važnog nautičkog središta, tim više što se u tom segmentu turizma planira značajan iskorak. Prije svega s projektom marine u Porto Barošu za koji bi već početkom iduće godine trebao biti odabran koncesionar, a jedan od mogućih koncesionara svakako je i ACI. Priča je svakako intrigantna i nudi opciju odlične sinergije ACI-ja i Grada Rijeke u budućnosti, preostaje tek vidjeti hoće li se i kada realizirati.



– Potrebni su popravci na krovu, ulaganja u pojačano održavanje, a problem je i činjenica da imamo premalo prostora za potrebe stvaranja kvalitetnih uvjeta rada svih djelatnika. Ova zgrada je primjerenija za turističke, a ne poslovne namjene. Međutim, na pitanju dislokacije ne radimo niti je to opcija o kojoj intenzivno razmišljamo. Takva odluka i nije u ingerenciji Uprave već vlasnika ACI-ja, odnosno države, pa ništa drugo ne bih želio komentirati – kazao je kratko Pavić dodajući kako trenutačno za ACI apsolutni prioritet ima projekt dovršenja marine u Rovinju te turistička sezona.


Javni natječaj 


Drugim riječima preseljenje sjedišta ACI-ja na novu lokaciju sigurno se neće dogoditi ubrzo, svakako ne još ovog ljeta, ali je preseljenje moguće, pa čak i potrebno, ukoliko se želi pronaći adekvatan i reprezentativan poslovni prostor, koji bi imao otprilike dvostruku veću površinu od sadašnjeg, odnosno oko 1.000 četvornih metara. Trošak najma koji u Opatiji iznosi oko 33.000 kuna bez PDV-a mjesečno pritom nije ključna stavka, jer valja pretpostaviti da bi ACI u Rijeci bez problema mogao pronaći veći, a možda i jeftiniji prostor na također atraktivnoj lokaciji. Primjerice, opcija može biti i smještaj u zgradi »Transadrije« na Rivi Boduli, moguće je i u bivšoj zgradi Croatia Linea, odnosno zgradi »EuroHerza«, možda i u Palači Jadrana, gdje se nalazi sjedište Jadrolinije, također i na nekim drugim adresama u središtu Rijeke. Jedna od njih bi svakako mogao biti i Porto Baroš, pogotovo ako se realizira gradnja nove marine za koju je i ACI zainteresiran, jer bi se u Porto Barošu mogla izgraditi i nova poslovna zgrada za potrebe ACI-ja, koja bi bila smještena praktično u novoj marini kapaciteta za oko 300 vezova.


U svakom slučaju, odluku o preseljenju mora donijeti Skupština ACI-ja, a onda bi vjerojatno trebao biti raspisan i javni natječaj s precizno određenim mogućim lokacijama za novo poslovno sjedište najveće hrvatske nautičke grupacije, a to je Rijeka i uža okolica. To je i logično i jedino prihvatljivo, jer ACI mora ostati na području Primorsko-goranske županije, tamo gdje se oduvijek i nalazi sjedište tvrtke.