Prekretnica

NEISKORIŠTENI POTENCIJALI ‘Dosta nam je neambicioznosti ljudi koji vode Grobničku ljepoticu’

Edi Prodan

Dosadašnji način upravljanja Automotodromom nije dao zadovoljavajuće rezultate / Foto Vedran KARUZA

Dosadašnji način upravljanja Automotodromom nije dao zadovoljavajuće rezultate / Foto Vedran KARUZA

Drago nam je što su nakon četiri desetljeća konačno asfaltirali pistu, ne ulazimo u analizu kako su to učinili, i jako se veselimo napretku koji će taj asfalt omogućiti, ali mislimo da Automotodrom može i mora – puno bolje poslovati, istaknula je načelnica Ivana Cvitan Polić



Cijenimo sve što je svih ovih desetljeća činila upravljačka struktura na jednom od najvažnijih i najvrijednijih objekata koji se nalaze u našoj općini, tvrtka Automotodrom Grobnik kao i Moto klub Kvarner, ali više nemamo namjeru biti u svojevrsnoj nijemoj opoziciji, biti promatračima aktualnog stanja i, prema našem mišljenju, neiskorištenih potencijala tog objekta. Mi naprosto želimo, zajedno s upravljačkom strukturom Automotodroma okrenutu novu stranicu, krenuti u novo poglavlje razvoja koji bi po cjelokupnu društvenu zajednicu morao biti mnogo korisniji no što je to sada.


Siže je to razmišljanja, i to apsolutno jedinstvenog, ljudi koji čine aktualnu vlast u općini Čavle. Pa tako i iznimno aktivne općinske načelnice Ivane Cvitan Polić kao i Norberta Mavrinca, predsjednika općinskog vijeća. Ono što je u ovoj priči, a najvažnija joj je okosnica ekonomija, jako zanimljivo, za hrvatske prilike i zadivljujuće, to je što je unutar aktualne vlasničke strukture postignut maksimalni stupanj zajedništva, što je, konačno, postalo apsolutno nebitno tko je član koje stranke, tko je ideološki »lijevo«, a tko »desno«, već je jedino važno kako organizirati život i rad na najbolji način za zajednicu koja je izabrala aktualnu vlast.


– Ne želimo podizati baš nikakve tenzije prema ljudima koji vode Automotodrom, no jednako tako ne mislimo da oni to čine na najbolji mogući način. Da, drago nam je što su nakon četiri desetljeća konačno asfaltirali pistu, ne ulazimo u analizu kako su to učinili, i jako se veselimo napretku koji će taj asfalt omogućiti, ali mislimo da Automotodrom može i mora – puno bolje poslovati, istaknula nam je u razgovoru Ivana Cvitan Polić, općinska načelnica koja – u političkom i gospodarskom smislu – u veću od dvije grobničke općine donosi apsolutno nove, jako blagotvorne i poticajne tendencije.


Korist zajednice




S njom se u potpunosti slaže i predsjednik Općinskog vijeća Norbert Mavrinac. Iako nisu članovi iste stranke, stavovi su im identični.


– Ja sam dosta stariji od načelnice, ali sa svojim razmišljanjima pripadam stavu kako ispred stranačke pripadnosti uvijek idu ideja i rad u korist zajednice, u korist svih stanovnika općine Čavle, naglasio je Mavrinac.


Zbog čega to ističemo? Pa iz »banalnog« razloga što je politički monolit preduvjet da bi se odnos te općine i jednog od njezinih najvrednijeg objekta, Automotodroma Grobnik, mogao iz temelja promijeniti. Do sada su iz redova vijećnika te općine dolazili disonantni tonovi. Najglasniji je u stavu da općina Čavle od ugovora s tvrkom koja upravlja Automotodromom dobiva tek mrvice kao i to da je rad ljudi koji vode pistu apsolutno neproduktivan i bezidejan bio vijećnik Marko Sobotinčić.


On je i danas općinski vijećnik, baš kao što i dalje zastupa iste stavove kojima su se sada pridružili i svi ostali: Automotodrom Grobnik je potencijalno golema riznica koja bi angažiranijim razvojem mogla prouzročiti fenomenalno korisne »koncentrične krugove« ne samo za općinu Čavle nego za mnogo širu zajednicu uokvirenu najmanje s Primorsko-goranskom županijom koja je u četvrtak proslavila 25. rođendan. Njegov stav, identičan i u prošlom sazivu no tada i poprilično disonantan, danas dijeli i općinska načelnica Cvitan Polić koja je u prošlom sazivu bila zamjenica načelnika.


Niska najamnina


U čemu je problem, što ne valja u odnosu koji imaju s Automotordomom? Vodeća struktura Automotodroma Grobnik, tvrtka jednakog naziva kao i MK Kvarner, su nedavno općinu u kojoj se nalaze, točnije njezine vijećnike iscrpno izvjestili o aktivnostima u proteklih 40 godina, o planu asfaltiranja koje se ovog tjedna, proslavljeno kao iznimni povijesni događaj, i ostvarilo kao i o ciljevima razvoja. Cijelom elaboratu koji je iznio direktor Automotodroma Zdenko Šantić priložene su i ilustracije prema kojima bi se moglo zaključiti kako toj unikatnoj pisti uskoro predstoje – sjajni dani.


Mada, ilustracije su samo ilustracije, nisu uklopljene u ambijent i na neki način »površno« anticipiraju razvoj. Točnije, općinski vijećnici, a riječ je o ljudima koji su članovi SDP-a, Unije Kvarnera, HDZ-a, PGS-a, ARS-a, Akcije mladih te HSS-a i HSLS-a, dakle »najšarenije« stranačko mnoštvo koje se uopće može posložiti, su jedinstveni u stavu kako ljudi koji upravljaju Automotodromom – statiraju i ne čine ono što je potrebno da bi se taj objekt vratio u one vode kojima je uspješno plovio od svog osnutka do početka Domovinskog rata.


nije Automotodrom namijenjen pukom iznajmljivanju tvrtkama, udrugama i skupinama pojedinaca koji njime žele jurcati za određenu dnevnu najamninu / Foto Vedran KARUZA


nije Automotodrom namijenjen pukom iznajmljivanju tvrtkama, udrugama i skupinama pojedinaca koji njime žele jurcati za određenu dnevnu najamninu / Foto Vedran KARUZA



Svakako, drže i kako je najamnina koju automotodrom plaća niska. No to im nije u fokusu, njihov je stav da Automotodrom mora u »ruke« dobiti ona struktura, a nemaju ništa protiv toga da i u budućnosti bude tvrtka koja to i danas čini, koja će inicirati snažni razvoj. Naprosto – nije Automotodrom namijenjen pukom iznajmljivanju tvrtkama, udrugama i skupinama pojedinaca koji njime žele jurcati za određenu dnevnu najamninu već se na njemu moraju dogoditi ozbiljne investicije, vrijedne desetke milijuna eura koje će inicirati razvoj pratećih segmenta, te samim time i čitave općine Ćavle, kao i dovesti na novi asfalt prestižna sportska natjecanja.


Aneks ugovora


– Ma sve vam je to vrlo jednostavno. Mi smo, jednoglasno, nakon Izvješća o radu za 2017. godinu kao i Planu rada i ulaganja za 2018. iznesenog od strane Automotodroma Grobnik i MK Kvarner donijeli tri zaključka u kojima je koncentrirano sve ono što od Automotodroma želimo u bliskoj budućnosti. Ponajprije, Automotodrom je vlasništvo Općine Čavle, to nam je povjerila sama Republika Hrvatska, što znači da smo mi ti koji smo odgovorni za budućnost tog objekta. Nadalje, Automotodrom i njegovo moderniziranje ključ su budućeg razvoja turizma i gospodarstva na Grobniku, ma bitne su i za razvoj i čitave Županije.


No najvažniji je naš zadnji zaključak po tom pitanju – dosadašnji način upravljanja Automotodromom nije dao zadovoljavajuće rezultate. Apsolutno nije ostvareno ono što nam je od najmoprimca MK Kvarner tijekom svih ovih godina obećavano, a vijećnici su meni i predsjedniku vijeća povjerili povjerenje i dakako obavezu sastavljanja aneksa ugovora koji bi dosadašnje stanje morao u cijelosti promijeniti, istaknula nam je Cvitan Polić.


Komparativne prednosti


Da, djeluje pomalo – apsurdno. S Automotodroma su ovog tjedna stizale slavljeničke fotografije. Nakon 40 godina pista je dobila novi asfalt, vrijednost radova je bila 10 milijuna kuna, a sve je to uvod u sportsku, natjecateljsku sezonu koja kad je u pitanju auto-moto sport i počinje u ožujku odnosno travnju. Ono što će pak okruniti čitavu sezonu, proslava je 40. rođendana Automotodroma koja je zakazana za 17. rujna 2018. Datum je to kad se na »Grobničkoj ljepotici« 1978. godine održala prva utrka i to u sastavu Svjetskog prvenstva u motociklizmu. Sve dakle lijepe priče, a vlasnik – nezadovoljan.


– Ponavljamo, nemamo baš ništa protiv strukture koja upravlja pistom i čitavim objektom, no jednako smo tako uvjereni da njihovi razvojni planovi, napori u pronalaženju strateškog partnera i ulagača nisu ni blizu onom što mi želimo. Pritom mi nismo nerealni, itekako smo se educirali baš kao što smo napravili i analizu poslovanja niza sličnih objekata, pa i onih u nama bliskim državama. Svakako, svijesni smo i komparativnih prednosti smještaja naše piste te bez lažne skromnosti tvrdimo kako je naš grobnički automotodrom na poziciji kakva se samo poželjeti može. Stoga, s punim pravom, i to vrlo racionalno tvrdimo da se može i mora puno, puno bolje, dodao je Mavrinac.


Dani slave


Uistinu, svega nekoliko stotina metara udaljena od autoceste, jednako toliko od sportskog aerodroma, dvadesetak minuta vožnje autocestom do zračne luke, okružena s turističkim biserima prepunim hotela te s golemim prostorom pogodnim za širenje pratećih objekata, ali i za smještaj stotinu tisuća posjetitelja. Uostalom, baš u godini slavlja svi se mi stariji s nemalo nostalgije sjećamo spektakla koji je danima trajao prije i nakon utrka za svjetsko prvenstvo. Prepuni su tada bili hotelski, turistički kapaciteti od Opatije do Crikvenice, Grobnik se »povijao« pod teretom stotina tisuća posjetitelja.


Uostalom, koliko god tako zvučalo, nije anegdota: stanovnicima Stuttgarta, zahvaljujući činjenici da su u njemu u njegovoj okolici Mercedesovi proizvodni kapaciteti itekako senzibiliziranim za auto-moto sport, je u povijesnom gostovanju HNK Rijeke bilo pojašnjeno kako su to klub i grad u blizini – Automotodroma Grobnik. I da, u krugu od 500 kilometara, dakle na pet ili nešto više sati vožnje, smješteni su Milano, Beč, Muenchen, Bratislava, Budimpešta,…. gradovi s milijunima stanovnika od kojih bi mnogi vrlo rado posjećivali vrhunske sportske priredbe na »Grobničkoj ljepotici«.


Ne treba biti dakako nepravedan ni prema ljudima koji svih ovih godina, požrtvovno i s ne baš malo ulaganja vode Automotodrom. Milijuni su, baš kao i u asfaltiranje, ulagani svih ovih godina, a i utrku motocikala s prikolicom iz sustava svjetskog prvenstva se može istaknuti kao priredbu svjetskog ranga. Ali, s druge strane, čavjanski općinski vijećnici su potpuno u pravu – dalje ovako više ne ide. Automotodrom, Grobnik, Rijeka, Primorsko-goranska županija zaslužuju daleko više.


Ambiciji se, pa i zahvaljujući novom asfaltu, moraju silno povećati. Uostalom, dobar je primjer kako se može i već spominjana HNK Rijeka: do prije pet godina bilo se zadovoljno što se ostajalo u ligi, što se imalo za prostu reprodukciju, za plaćanje struje i vode. Danas je to klub iz uglednog društva 100 najboljih klubova Europe. Koliko god i to bilo dohodovno, Grobnik se sasvim sigurno više ne smije zadovoljavati činjenicom da je 250 dana godišnje iznajmljen »no name igračima«, on mora vratiti priredbe svjetskog glasa, sustav rada koji će potaknuti turizam i gospodarstvo čitavog kraja.


Ono što budi nadu da će sve to proći bez svađa i destrukcije je apsolutno nova, ohrabrujuća politička klima neke sasvim drugačije generacije političara koji stoluju na Grobniku, baš kao i činjenica da su MK Kvarner i Automotodrom Grobnik konačno smogli snage i sredstava za asfaltiranje piste. Pa će, krene li se u pronalazak strateškog partnera, ulagača koji je u »Grobnik« spreman investirati nekoliko desetaka milijuna eura, foto-simulacije koju je prigodom analize učinjenog i za 2018. planiranog priložila današnja upravljačka struktura biti manje – utopističke.