OŠ Škurinje

Ljetna škola engleskog jezika za učenike romske nacionalnosti

Ingrid Šestan Kučić

Cilj je putem igre i neformalnog učenja polaznicima približiti engleski jezik / Snimio Roni BRMALJ

Cilj je putem igre i neformalnog učenja polaznicima približiti engleski jezik / Snimio Roni BRMALJ

Škola je okupila 24  polaznika različitog uzrasta, a u okviru tog programa učenici su jučer posjetili American Corner Gradske knjižnice Rijeka u Ogranku Trsat, gdje je organizirano čitanje slikovnica na engleskom jeziku i upoznavanje American Cornera



RIJEKA Ljetna škola engleskog jezika za djecu romske nacionalnosti u Osnovnoj školi Škurinje okupila je 24 polaznika različitog uzrasta, a u okviru tog programa učenici su jučer posjetili American Corner Gradske knjižnice Rijeka u Ogranku Trsat.


Uz podršku Veleposlanstva Sjedinjenih Američkih Država u Hrvatskoj za polaznike Ljetne škole organizirano je  čitanje slikovnica na engleskom jeziku, a boravak u trsatskoj knjižnici obogaćen je i raznim igrama te upoznavanjem American Cornera.


Pojašnjavajući kako se radi o jednotjednom pilot-projektu psihologinja Borka Babić iz Udruge »Oaza« koja je ujedno i voditeljica projekta »Edukacija i integracija« istaknula je da u organizaciji Ljetne škole sudjeluje i Rektorat Sveučilišta u Rijeci, čiji su volonteri također dio programa, kao i Državno sveučilište New York.




– Pokaže li se pilot-projekt uspješnim, od iduće školske godine program će se jednom tjedno provoditi u OŠ Škurinje, a očekujemo i ponovni dolazak studenata s Državnog sveučilišta New York koji su škurinjsku školu posjetili u ožujku. Američki studenti predvođeni prof. dr. Christine Lai u sklopu svog sedmodnevnog boravka u Rijeci i programa »Razvijanje studentskog volonterstva – društveno korisno učenje u globalnoj zajednici / Civic and Community Engagement in Croatia« posjetili su i OŠ Škurinje i pokazali velik interes za rad s učenicima romske nacionalnosti. Obećali su da će se vratiti u školu i provesti sedam dana volontirajući u OŠ Škurinje. Naime, iako učenici uče engleski jezik, uočavamo velik deficit u njihovom znanju, kao što imaju i deficit u znanju hrvatskog jezika, jer dolaze iz bilingvalne sredine. Većina njih kod kuće govori samo albanski jezik, jer nerijetko majke znaju samo taj jezik. Stoga je cilj da im kroz ovaj pilot-projekt putem igre i neformalnog učenja približimo engleski jezik, pojasnila je Babić.



Sudjelovanje u Ljetnoj školi dobrovoljno je, a uz učenike romske nacionalnosti mogla su se uključiti i djeca iz obitelji koje su smještene u nužnom smještaju Grada Rijeke.


Dodajući kako američka mentorica Lai svake godine vodi skupinu studenata sa svojeg sveučilišta u jednu od svjetskih destinacija gdje volonterstvo i društveno korisno učenje kao takvo nije dio redovnog nastavnog programa, a želi se pokrenuti, Iva Tijan s Rektorata riječkog sveučilišta istaknula je da je tako ove godine odabrana Rijeka.


– Ove je godine bilo odabrano Sveučilište u Rijeci kao baza za početak podizanja razine svijesti u svrhu daljnjeg razvijanja studentskog volonterstva na sveučilišnoj razini, a kasnije i na državnoj razini. U sklopu jednotjednog posjeta i uspješno obavljenog volontiranja u sklopu romskog programa, Osnovne škole Škurinje, gdje je bila organizirana radionica na engleskom jeziku s učenicima romske populacije, američki su studenti izrazili želju pobliže upoznati romsku kulturu i vidjeti postoji li mogućnost pronalaženja modela suradnje i približavanja romske i američke kulture. Nastavno na tu ideju, studenti s Državnog sveučilišta New York s voditeljicom Christine Lai planiraju doći i 2019. godine na Sveučilište u Rijeci te posvetiti tjedan dana volonterstva učenicima romske nacionalnosti. Stoga smo ovog tjedna organizirali Ljetnu školu kako bi se uvidjele želje i mogućnosti svih dionika te shodno tome osmislio program za iduću godinu – zaključila je Tijan.