Rijeka Land Sea Express

Kineski brodarski div COSCO pokrenuo novi servis prema Budimpešti i Beogradu preko Rijeke

Marinko Glavan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Novi intermodalni servis čine redovna tjedna brodska linija koja povezuje grčki Pirej, glavni hub COSCO-a za Mediteran, s Rijekom te s brodskom linijom usklađeni željeznički servisi - blok vlakovi za transport kontejnera na linijama između Rijeke i Budimpešte, kao i Rijeke i Beograda



RIJEKA – “Rijeka Land Sea Express” – novi brodski i intermodalni servis riječke luke prema državama Srednje Europe svečano je predstavljen na kontejnerskom terminalu Brajdica kojim upravlja tvrtka Jadranska vrata(AGCT). Organizatori novog servisa su COSCO Shipping Lines, najveći kineski i jedan od najvećih svjetskih kontejnerskih brodara, te Ocean Rail Logistics, tvrtka zadužena za željeznički prijevoz unutar COSCO grupe.


Novi intermodalni servis čine redovna tjedna brodska linija koja povezuje grčki Pirej, glavni hub COSCO-a za Mediteran, s Rijekom te s brodskom linijom usklađeni željeznički servisi – blok vlakovi za transport kontejnera na linijama između Rijeke i Budimpešte, kao i Rijeke i Beograda.


Projekt je započeo u ožujku ove godine, zajedničkim radom COSCO Shipping line-a iz Kine i Europe, te tvrtki Dragon Maritime, PEARL, Ocean Rail Logistics, Express, HŽ Cargo, Rail Cargo Operator – Hungaria, BILK, Transagent i Jadranska vrata, a samo u prvih tri mjeseca preko riječkog je kontejnerskog terminala putem novog servisa prekrcano više od tri i pol tisuće kontejnera. U idućoj godini očekuje se promet od najmanje 16 tisuća TEU-a(ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera) putem Rijeka Land Sea Expressa.


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza





Svečanosti su prisustvovali ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik COSCO Shipping Linesa za Europu Sun Jun, ravnatelj lučke uprave Denis Vukorepa, kao i predstavnici Jadranskih vrata, te tvrtki unutar COSCO grupacije, te pružatelja usluga na riječkom prometnom pravcu.


Ministar Butković u svom je obraćanju okupljenima kazao je kako novi intermodalni servis u skladu sa strateškim ciljevima Republike Hrvatske.


– To je povećanje prometa u intermodalnim servisima, s naglaskom na željeznički, pomorski, zračni i promet unutarnjim plovnim putevima. Raduju nas ovakvi poslovni potezi, kao i povećanje prometa u riječkoj luci, posebno kontejnerskog.


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



Prošle i ove godine postignut je i izvrstan rezultat u luci po omjeru uvoza i izvoza, kao i povećanja željezničkog prometa kontejnera. To je poticaj za snažniji i brži razvoj luke koju vidimo kao intermodalno središte Sjevernog Jadrana. U riječkoj luci pokrenuli smo niz projekata, od kojih je najznačajniji, izgradnja novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, završen ove godine.


Novi terminal, s ulaganjima budućeg koncesionara, imat će kapacitet od milijun TEU-a i mogućnost prihvata kontejnerskih brodova najnovije generacije. Ovaj novi servis poticaj je za luke Rijeka koja ima veliku perspektivu, pogotovo kroz daljnja ulaganja u razvoj željezničke mreže, a taj potencijal prepoznao je i COSCO, s kojim surađujemo već deset godina. COSCO je na nas ostavio snažan dojam u siječnju, prilikom posjeta izaslanstva hrvatske vlade Kini, a vjerujem da će ovaj projekt otvoriti vrata daljnjoj i još većoj suradnji, rekao je Butković.


Nakon što je pozdravio uzvanike s “Dobar dan” na hrvatskom jeziku, predsjednik COSCO Shipping line-a za Europu Sun Jun je istaknuo kako je Hrvatska oduvijek bila poveznica između istoka i zapada.


– U ovoj je prekrasnoj zemlji rođen Marko Polo, pisac izvanrednih priča o Putu svile koje nas i danas nadahnjuju u povezivanju Istoka sa Zapadom. Hrvatska je dobro poznata Kinezima, kao i Rijeka koja će iduće godine biti Europska prijestolnica kulture.


Poznat nam je i vaš veliki uspjeh na prošlogodišnjem svjetskom nogometnom prvenstvu, kada je Hrvatska bila druga, čemu se divimo. Danas najavljujemo novi intermodalni servis koji COSCO Shipping Lines podržava novom brodskom linijom između Pireja i Rijeke, zajedno s Ocean Rail Logisticsom i svim drugim sudionicima kojima zahvaljujem na novom povezivanju između istoka i zapada. Iza nas je puno napornog, ali plodonosnog rada i uvjereni smo u daljnji razvoj ovog prometnog pravca, rekao je Sun Jun.



Rijeka je jedina prekrcajna luka za kontejnere na novoj ruti koja je pokrenuta ovim servisom, istaknuo je ravnatelj Lučke uprave Vukorepa, dodavši kako je novi intermodalni servis velika stvar za riječku luku i cijelu Hrvatsku.


– U prva tri mjeseca testnog rada imali smo više od stotinu blok vlakova u sklopu Rijeka Land Sea Express servisa, osamdeset između Rijeke i Budimpešte, te više od dvadeset na liniji Rijeka – Beograd. Najvažniji rezultat za riječku luku, prometni pravac i AGCT kao operatera kontejnerskog terminala je snažno otvaranje mađarskog tržišta, a siguran sam da će efekti u narednim mjesecima i godinama biti još i veći.


Posebno kada bude završen projekt novog intermodalnog željezničkog terminala uz kontejnerski terminal, vrijedan 36 milijuna eura, na kome su radovi u tijeku, a kada budu završeni, iduće godine, osigurat će još veći kapacitet intermodalnog prijevoza u riječkoj luci.


Samo u prošloj godini imali smo rast od dvadeset posto kontejnerskog prometa, uz 40-postotni rast prijevoza kontejnera željeznicom, pri čemu je udio ukupnog transporta kontejnera iz luke i prema njoj bio 35 posto te i dalje raste, rekao je Vukorepa, zaključujući kako će Lučka uprava i dalje davati punu potporu ovom projektu, te biti na raspolaganju “24 sata dnevno”.


Putem Rijeka Land Sea Express-a, COSCO svojim klijentima nudi trazitno vrijeme od 32 dana od Istočne Kine do Budimpešte i 28 dana od Južne Kine do Budimpešte, povezujući prekomorske i željezničke usluge te koristeći Pirej i Rijeku kao prekrcajne luke.