Solidarnost

Dali podršku kolegama: Vozači Autotroleja natpisom ‘Štrajk’ upozorili na probleme

Marinko Glavan

Foto Alen Bartulac

Foto Alen Bartulac

Vozači su htjeli upozoriti na problem niskih plaća, loših uvjeta rada, nedostatka vozača, kao i sve češćih napada na vozače u gradskom i međugradskom prometu, ali bez prekida vožnji



RIJEKA – Današnjem štrajku upozorenja vozača autobusa, u organizaciji Sindikata prometa i veza i Udruge sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske, pridružili su se i vozači Autotroleja, u organizaciji Sindikata primorsko-goranskih komunalaca (SPGK), ali bez prekida vožnje, uz isticanje natpisa “Štrajk” na autobusima.


Prema riječima predsjednika SPGK Alena Bartulca, na taj su način željeli upozoriti na problem niskih plaća, loših uvjeta rada, nedostatka vozača, kao i sve češćih napada na vozače u gradskom i međugradskom prometu.


Štrajk je organiziran diljem Hrvatske, s desetominutnim prekidom vožnje, a u Zagrebu je organizirana i prosvjedna vožnja autobusima, od Zagrebačkog velesajma do Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.


Nezadovoljstvo odbijanjem Vlade




Sindikati su na taj način izrazili nezadovoljstvo odbijanjem vlade da se pokrenu pitanja potpisivanja granskog kolektivnog ugovora, uređenja tržišta autobusnog prijevoza, poštivanja europskih direktiva, kao i proglašavanja vozača službenim osobama, što smatraju ključnim u zaštiti vozača od svakodnevnih fizičkih i verbalnih napada.


Ukoliko vlada ne prihvati njihov poziv na razgovor o ovim pitanjima, Sindikat prometa i veza te Udruga sindikata vozača i prometnih radnika najavili su mogućnost generalnog štrajka svojih više od sedam tisuća članova, od 9. rujna, kada počinje i nova školska godina.


Alen Bartulac ističe kako je posao vozača autobusa jedan od najodgovornijih, ali i najstresnijih.


– Osim što morate paziti na promet, ljude i vozila koji se nalaze oko vas, imate i veliku odgovornost za putnike koji se nalaze unutar vozila kojim upravljate. U nedostatku vozača poslodavci su primorani, radi održavanja voznog reda, zahtijevati od vozača da rade prekovremeno.


Prekovremeni rad i nije tako loš jer se na taj način svakako mogu poboljšati primanja, ali konstantan prekovremeni rad dovodi do iscrpljivanja i zasićenosti pa se time pogoršavaju uvjeti rada.


Povisiti plaće vozača


Zato je potrebno povisiti plaće vozača kako ne bi odlazili na neka druga manje stresna i bolje plaćena radna mjesta te zaposliti dovoljan broj vozača kako bi se mogao održavati vozni red te prekovremeni rad sveo na minimum. Sve je to dio problema s kojim se susreću vozači autobusa. Da ne spominjemo verbalne pa čak i poneki fizički napad od strane putnika, kaže Bartulac.


Vozači Autotroleja, ističe, odgovorni kao i uvijek, u štrajku upozorenja sudjelovali su na način da na svojim vozilima istaknu natpis “Štrajk”, kako bi skrenuli pozornost javnosti, bez ometanja gradskog prometa i bez uskraćivanja usluge korisnicima javnog prijevoza.


– Naši korisnici jako dobro znaju što znači kada autobus ne dođe, zbog nedostatka vozača ili kada se neka linija doslovno ukine iz istog razloga. Upravo radi toga i radi radova koji su u samome centru grada pa su gužve svakodnevene, a vozači autobusa to najbolje znaju, jednostavno ne želimo svoje sugrađane prisiljavati da čekaju koji sat duže.


Očekujemo i potporu naših sugrađana. Zato štrajk upozorenja s naše strane protiče mirno i dostojansveno, samo s natpisom štrajk. Smatramo da nema potrebe pokazivati mišiće, iako bismo to mogli vrlo lako. Za sada je ovo sasvim dovoljno, a tko zna, možda u budućnosi bude potrebno posegnuti i za nekim drugim mjerama, rekao je Bartulac