Nadzor pomorskog prometa

Bili smo s posadom broda Vid u akciji ”Sigurna plovidba”: Zaustavili gliser, gumenjak, pedalinu – i podmornicu

Marinko Glavan

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Nekad bude sve u redu, nekad ispišemo i po pet, deset kazni u jednom danu, iako smo tu prvenstveno iz preventivnih razloga, kako bi se izbjegle nesreće na moru, kaže zapovjednik Anton Grubišić

RIJEKA Cjelodnevna akcija pojačanog nadzora pomorskog prometa »Sigurna plovidba 2018« održana je danas na području djelovanja svih osam lučkih kapetanija na hrvatskoj obali Jadrana. Na području Kvarnera u akciji je, prema riječima riječkog lučkog kapetana Darka Glažara, sudjelovalo pet brodica, a naša novinarska ekipa pridružila se posadi broda Vid, koji je u jutarnjim satima isplovio u nadzor akvatorija Rijeke i okolice.

Poštovati pravila




Sa zapovjednikom Antonom Grubišićem, upraviteljem stroja Zoranom Burazerom, mornarom Daliborom Čemeljićem i inspektorom sigurnosti pomorskog prometa Emilom Marinovim isplovili smo u smjeru Opatije. Već nakon desetak minuta plovidbe posada daje znak manjem gliseru da se zaustavi. Od voditelja brodice, Nijemca Stefana Kretschmara, traže isprave, te dokumentaciju plovila. Nakon kraće provjere, utvrđeno je da je sve u redu.


Sigurna plovidba / Foto S. Drechsler


Sigurna plovidba / Foto S. Drechsler



– Voditelj posjeduje sve potrebne dokumente, a glisirao je na dopuštenoj udaljenosti od obale, tako da nema potrebe za bilo kakvim sankcijama, objašnjava nam Burazer. Kretschmar i njegov prijatelj, Slovenac Dušan Čehovi, koji je bio s njim na gliseru, kazali su kako nemaju ništa protiv ovakvih provjera.– Znamo da nismo u nikakvom prekršaju. Stefan ima dugogodišnje iskustvo u upravljanju brodicama, kao i sve potrebne dozvole. Držimo se pravila i pozdravljamo nadzor na moru. Pravila se moraju poštovati i poručujemo svima koji plove da paze na sebe i na druge, kazao je Čehovi. Nastavljamo plovidbu prema marini u Ičićima, gdje, na samom ulazu u luku, zapovjednik »Vida« uočava manju grupu plivača i dvoje ljudi na pedalini. Približavamo im se, a posada im objašnjava da se ne smiju kupati u marini niti na prilazu marini, zbog opasnosti od mogućeg naleta plovila. Kupači i pedalina odmah su napustili to područje.– Često ljude upozoravamo u ovakvim situacijama. Treba razlikovati kada je netko u prekršaju nenamjerno, poput ovih kupača, ili onih koji se znaju udaljiti više od stotinu metara od obale, koje onda dobronamjerno upozorimo da se vrate bliže obali, objašnjava nam zapovjednik Grubišić.

Sigurna plovidba / Foto S. Drechsler


Sigurna plovidba / Foto S. Drechsler



Laganom plovidbom krećemo prema Opatiji, šaleći se kako smo već zaustavili gliser i pedalinu, pa nam samo podmornica nedostaje. Nismo to ni izgovorili, a na vidiku se ukazuje – podmornica! Ne prava, već jedan od dobro poznatih brodova sa staklenim dnom, oblikovanih poput podmornice, na kojima turisti mogu uživati u razgledavanju morskog dna.Kapetan podmornice, Luka Orešković, brzo se i vješto veže uz bok »Vida«, slijedi kontrola dokumenata i broja putnika, kojih ne smije biti više od dvanaestero. Provjera je i u ovom slučaju pokazala da je sve u najboljem redu. – Držimo se pravila, prvenstveno radi sigurnosti putnika i svih ostalih na moru. Ovakvih kontrola bi, smatram, trebalo biti i više, jer mi koji smo često na moru svašta vidimo. Puno je onih koji glisiraju preblizu obali, kaže Orešković.Podmornica nastavlja prema Iki, a mi prema Opatiji, gdje, pred samom lukom, osoba u gumenjaku glisira na svega stotinjak metara od obale, evidentno kršeći propise. Zapovjednik Vida mu daje zvučni signal da se zaustavi, no gumanjak staje tek nakon trećeg ili četvrtog upozorenja.

Sigurna plovidba / Foto S. Drechsler


Sigurna plovidba / Foto S. Drechsler



Opširnije u tiskanom izdanju