Autobus 12b

BUSOM NA PLATAK Nova autobusna linija do popularnog izletišta pokazala se kao pun pogodak

Biljana Savić

Mnogi izletnici iskoristili su vožnju na panoramskoj žičari / Foto Marko GRACIN

Linija će prometovati subotom i nedjeljom, s polascima s Delte u 9 i 17 sati, te povratkom s Platka u 10 i 18 sati. Na području Općine Čavle u funkciji će biti dva stajališta, u centru i u Sobolima. Karta u dva smjera košta 30 kuna, te se primjenjuje cjenik Autotroleja, zajedno sa svim pogodnostima

Nek’ ostane zapisano da je vozač Autotroleja Đani Mekiš vozio prvu redovnu liniju autobusa 12b i da je Ante Dološić, 68-godišnjak iz Rijeke, jedan od prvih deset putnika koliko ih je u subotu iskoristilo tu prvu Autotrolejevu liniju koja će prometovati od Rijeke do Platka svake subote i nedjelje.

– Ovo je pun pogodak, šteta da ova linije nije uvedena prije desetak godina. Dosad sam na Platak išao automobilom, i to uvijek radi šume, prirode, planine… Ja sam planinar i mislim da će ova autobusna linija najviše razveseliti planinare i da će je oni najviše koristiti. Od Grobnika do Platka treba tri sata hoda, ovako ćemo uštedjeti vrijeme, a s Platka možemo planinariti svakamo, i na Snježnik, i na Risnjak…., kazao nam je Ante Dološić, vidno zadovoljan što autobusom ide do Platka, a vratit će se večenjom linijom u 18 sati.

Zapravo, u autobusu su bili mahom planinari. Među njima je bila i Ajša Ahel, vodičkinja u HPD Učka.

Za povijest – Đani Mekiš vozio je prvu redovnu liniju autobusa 12b

– Dosad smo organizirali izlete, zapravo planinarenja na način da unajmimo autobus, i to je bilo skupo, jer je cijena ista bez obzira na to koliko nas je išlo. Ova redovna linija je stvarno super i cjenovno pristupačna. Sad s Platka možemo Risnjak, Jasenovicu, velike ili manje vrhove, jer u našem PD-u imamo uglavnom stariju populaciju, koja voli planinarske domove i niže uspone. Zbog ove autobusne linije češće ćemo organizirati planinarske izlete i nadam se da će ovaj bus voziti što duže, da se neće nešto dogoditi da ukinu ovu liniju, a što se planinara tiče, njihov odaziv će biti dovoljno dobar da bi linija bila rentabilna, kazala nam je Ajša Ahel.

Čelnici općine Čavle Ivana Cvitan Polić i Dejan Ljubobratović s obiteljima uživali na Platku

Ako izuzmemo predstavnike Općine Čavle, i novinare, jedini putnik u autobusu za Platak koji nije planinar bio je 77-godišnji Saša Vilhar iz Rijeke.

Na Platku nema čega nema

– Ova linija je divota, tko se toga sjetio, svaka mu čast. U biti, tek sad vidim koliko je nelogično da se dosad nije uspostavila redovna autobusna linija od Rijeke do Platka, jer puno je ljudi koji nemaju automobil, studenti, umirovljenici…, pa će i njima, osim planinarima, dobro doći autobus, smatra Vilhar.

Izletište broj jedan

Podsjetimo, na inicijativu Primorsko-goranske županije, a u suradnji s KD-om Autotrolej d.o.o. Rijeka i Općinom Čavle pokrenuta je ova nova autobusna linija koja povezuje Rijeku i Platak. Tako je u subotu ujutro u 9 sati s autobusnog stajališta na Delti krenuo autobus 12b koji je 15 ljudi oko 9.45 sati dovezao na odredišnu stanicu, parkiralište na Platku. Vožnja je trajala 45 minuta, a na Čavlima su u autobus ušli načelnica Čavala Iva Cvitan Polić, njezin zamjenik Dejan Ljubobratović i predsjednik općinskog vijeća Čavala Norbert Mavrinac, dok su na Platku su prve putnike dočekali direktor Autotrleja Marin Rajčić i zamjenič župana Marko Boras Mandić.

Karlo Radovanović je s obitelji proslavio deveti rođendan

– Primorsko-goranska županija je revitaliziravši Platak i brojne sadržaje na njemu postala zanimljiva svim građanima Primorsko-goranske županije. Ljudi tijekom ljeta mogu doći na ugodnih 20-tak stupnjeva, a tijekom zime na snijeg. Želimo da Platak bude izletište broj jedan u Hrvatskoj, tako ga razvijamo, to nam je jedan od osnovnih ciljeva, a ovo će sigurno pripomoći u tome, rekao je Boras Mandić.

Bus najviše veseli planinare

Načelnica Općine Čavle Cvitan kazala je da je redovna autobusna linija približila Platak studentima i umirovljenicima i svima koji nisu bili u mogućnosti posjetiti Platak ako nemaju vlastiti automobil.

– Mi smo se danas vozili i u roku 40 minuta stigli na Platak. Cijena je pristupačna i smatram da je ova linija pun pogodak, rekla je Ivana Cvitan Polić.

Tubing je prava adrenalinska atrakcija

Direktor Autotroleja Marin Rajčić ukratko je opisao autobusnu liniju za Platak i cijene prijevoza.

– Zamišljeno je da će ova linija prometovati subotom i nedjeljom, s polascima s Delte u 9 i 17 sati, te povratkom s Platka u 10 i 18 sati (Delta-Čavle-Soboli-Platak). Na području Općine Čavle u funkciji će biti dva stajališta, u centru i na Sobolima. Očekujemo od naših sugrađana da će jako dobro prihvatiti ovu liniju. Platak se nalazi u četvrtoj tarifnoj zoni Autotroleja, kartica u dva smjera košta 30 kuna, te se primjenjuje cjenik Autotroleja, zajedno sa svim pogodnostima, rekao je Rajčić.

Rođendan u prirodi

No, to su mogli reći samo novinarima, jer su se svi putnici iz autobusa praktički u minuti »izgubili« krenuvši na planinarenje.

Susreli smo u Velikom domu, na kavi, dvojicu Riječana. Ne, oni nisu došli autobusom.

Bicikliranje je uvijek u modi

– Došao sam biciklom s Podmurvica, vozio 2 sata i 10 minuta, a kad popijem kavu i dobro se odmorim, vratit ću se u Rijeku, rekao nam je Edin Mustić.

Njegov prijatelj Dragan Čorak došao je automobilom, no na Platku je otrčao svoju rutu.

Edin Mustić i Dragan Čorak često guštaju u Platku

– Došao sam, kao i obično, trčati. Sad ću popiti kavu, malo se odmoriti i natrag u Rijeku, pa na kupanje. Ljeti na Platak dolazim trčati, a zimi skijati, kazao nam je Čorak koji kad god može u ljetne dane uključi i planinu i more.

Tijekom jučerašnjeg jutra nije bilo puno izletnika na Platku, a tamošnje osoblje nam kaže da ih je poslijepodne puno više. Rado koriste panoramsku žičaru, tubing, ili se bave brdskim biciklizmom. Jedno veliko, petnaesteročlano društvo došlo je proslaviti 9. rođendan Karla Radovanovića. Kazali su nam da inače dolaze zimi na skijanje i sanjkanje, a ovaj put odlučili su se za proslavu rođendana na Platak.

– Bit ćemo ovdje do kasno, šteta se vratiti u Rijeku na više od 30 stupnjeva, ovdje ćemo jesti i zabaviti se najbolje što možemo, a vjerujemo da ćemo jednako uživati i mi odrasli, i djeca, kazala nam je vesela riječka družina, koja je došla prijepodne na Platak, no poslijepodne je dobila pojačanje drugih veselih riječkih družina koje su pobjegle s uzavrelog asfalta ravno u šumu i na planinu.