EKO-MURVICA

U Crikvenici ljetos prodana samo jedna autobusna vinjeta. Svejedno drže da su bile pun pogodak

Nataša Car

Foto: Vedran Karuza

Foto: Vedran Karuza

U razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna prodana je samo jedna vinjeta. Lovorko Gržac smatra da se time postigao željeni rezultat jer nije bilo nepodnošljivih gužvi koje su prijašnjih godina stvarale probleme



CRIKVENICA U razgovoru s direktorom Eko-Murvice Lovorkom Gršcem saznali smo sve o poslovanju komunalnog društva tijekom turističke sezone. Direktor nam je otkrio koliko je vinjeta za buseve prodano, kakvo je bilo stanje na glavnoj gradskoj plaži na kojoj se ove godine nije naplaćivao ulaz i drugim sezonskim izazovima.


Ovog ljeta Grad je donio odluku da se uvedu vinjete za autoprijevoznike koji voze jednodnevne turiste kako bi se smanjila gužva na gradskim prometnicama. U razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna prodana je jedna vinjeta i to prijevozniku koji je dolazio dva do tri puta dnevno.


Gržac smatra da se time postigao željeni rezultat jer uistinu nije bilo nepodnošljivih gužvi koje su prijašnjih godina stvarale probleme. Dio prijevoznika je umjesto kupovanja vinjete odlučio putnike iskrcavati izvan područja koje je bilo obuhvaćeno Odlukom.


Gužve i nered




To je bilo dozvoljeno jer se htjelo spriječiti ulazak velikog broja autobusa u grad. Gržac je dodao da je bilo pokušaja neovlaštenog ulaska i nekolicini prijevoznika to je uspjelo, no stanje je na potezu od Dramlja do Selca provjeravalo dvoje zaposlenika, dok je u Jadranovu još jedan radnik obavljao nadzor te su prijestupi autoprijevoznika prijavljeni.


Iako je generalno sve prošlo dobro, Gržac je priznao da je komunikacija mogla biti bolja. Smatra da nisu uvijek imali ispravnu informaciju jer neki autoprijevoznici koji su imali dopuštenje za besplatan ulazak u grad nisu to javili komunalnom društvu te je to ponekad kreiralo nesporazume.


Gradsko kupalište ove godine nije imalo koncesionara te se zbog toga nije mogao naplaćivati ulaz. Rezultat su bile velike gužve i nered. Zaposlenici Eko-Murvice svako su jutro čistili plažu, a na njoj bi bile razbacane plastične čaše, razbijene staklene boce i drugi otpad. Iako nije bilo koncesionara, Eko-Murvica bila je korisnik koncesijskog odobrenja.


Bili su zaduženi za ležaljke, jedan toalet i područje oko njih, no zapravo su održavali cijelu plažu, a smeće su često odvozili na svoj trošak. Gržac je dodao da je i rampi za invalide bio potreban popravak koju je komunalno društvo popravilo o svom trošku i nastavilo održavati.


Gržac je redovito bio u kontaktu s Turističkom zajednicom Grada Crikvenice koja bi uvijek na vrijeme prijavila problem te je komunikacija uvijek dobro tekla. Direktor je zadovoljan stanjem na glavnoj plaži, uzimajući u obzir otežavajuće okolnosti, no nada se da će sljedeće godine plaža ponovo imati koncesionara jer to ipak čini ogromnu razliku. Ako se njega pita, najbolji izbor bio bi upravo Eko-Murvica, no zaključio je da je bilo koji koncesionar bolji od nijednog.


Ostaci hrane


Jedan od neobičnijih problema s kojim su se susreli ove godine bili su ostaci hrane u miješanom komunalnom otpadu. Ostatke hrane restorani moraju odvajati kako bi ih mogla preuzeti firma koja odvozi pomije. Gržac sumnja da većina ugostiteljskih objekata nije sklopila potreban ugovor te su ostatke hrane nepropisno odbacivali s ostatkom smeća. Kada je nazvao firmu Metis iz Rijeke koja odvozi pomije na ovom području, dobio je potvrdu da samo jedan restoran u Crikvenici ima sklopljen ugovor s njima.


Ostaci hrane mnogih restorana stvorili su probleme s kamionima Eko-Murvice jer se nakupljala velika količina vode u njima. Ovaj mu je problem posebno zasmetao zbog toga što se voda tijekom vožnje često izlijevala iz kamiona, što je prouzročilo onečišćenje i neugodne mirise. Ono što je posebno neobično kod ovog problema jest to da se javio tek ove godine te je Gržac priznao da mu razlog zašto je prijašnjih godina sve bilo u redu, a ove godine ne, ostaje misterij. Boji se da je jedino rješenje problema slanje inspekcije u provjeru restorana, a sve koji ne odvajaju hranu čeka visoka kazna. Ipak, nada se da će se do sljedećeg ljeta sve vratiti u normalu.


Dalje je sezona prošla uobičajeno, pojavili su se neki manji i standardni problemi koji su tipični za ljetne mjesece, no sa svim su se dobro nosili. Direktor je nadalje rekao da je komunalno društvo imalo nešto slabiju sezonu od prošlogodišnje kad se gleda najam ležaljki i parking, no rekao je da je razlika mala, a uzrok su primarno vremenski uvjeti. Ove je godine tijekom turističke sezone jednostavno bilo više kišnih dana koji su prouzročili smanjeni odlazak na plažu ili u grad. Gržac je zaključio da su sezonu odradili najbolje što su mogli te je zadovoljan radom svojih zaposlenika, kao i suradnjom s komunalnim redarima.