KLJUČ USPJEHA

Nagrada Crikveničanki: Do srca kupaca domaćim proizvodima i “ćakulom” na mnogim jezicima

Nataša Car

Profesorici engleskog i mađarskog jezika, koja dobro govori i njemački i talijanski, a pasivno i češki i francuski, to je znanje dobro došlo u njenoj originalno uređenoj suvenirnici Kredenca. U njoj prodaje isključivo hrvatske proizvode o kojima, u opuštenoj atmosferi, rado povede razgovor s gostima



CRIKVENICA Crikveničanka Ira Župan Bogdanović na Hrvatskim danima turizma koji su ove godine održani na Hvaru dobila je nagradu »Čovjek – ključ uspjeha« u kategoriji Prodavač. Vlasnica suvenirnice Kredenca ispričala nam je sve o radu trgovine u kojoj se prodaju isključivo hrvatski proizvodi, reakciji turista na autohtone proizvode i iskustvu s prestižne dodjele nagrada.


Ira Župan Bogdanović počela je u trudnoći pripremati džemove koje je uskoro krenula i distribuirati. Tada se rodila i ideja o prodaji domaćih proizvoda, a nakon obilaska nekoliko suvenirnica kako bi dobila inspiraciju, ukazala se prilika za otvaranjem vlastite trgovine u Crikvenici. U svibnju 2013. godine Kredenca je otvorila svoja vrata.


Opuštena atmosfera


Simpatična trgovina uređena je starinskim namještajem, uključujući i neizostavne kredence po kojima je dobila ime. Kredence su popunjene autohtonim hrvatskim proizvodima poput maslinovog ulja, džemova i prirodne kozmetike. Prodaja domaćih proizvoda pokazala se uspješnom pa je godinu dana kasnije otvoren još jedan objekt u Opatiji, a dvije godine poslije toga i u Zagrebu.




Vlasnica uživa u radu s gostima te ističe kako je atmosfera uvijek opuštena jer kupci uživaju u godišnjem odmoru pa nema stresa. Župan Bogdanović istaknula je da voli puno razgovarati s gostima, a »priča nekad krene u sasvim desetom smjeru«, no upravo se na taj način zbliži s kupcima. Razgovor se često odvija na materinjem jeziku turista jer vlasnica dobro barata mnogim stranim jezicima. Završila je studij engleskog i mađarskog jezika, a potonji joj je posebno koristan jer mađarski se gosti često ne snalaze sa stranim jezicima. Dobro govori i njemački i talijanski te se pasivno služi češkim i francuskim. Iako danas većina gostiju govori engleski, smatra da ih kroz razgovor na njihovom jeziku može bolje upoznati.


Obavezni fotosession


Kroz razgovor također promovira Hrvatsku jer turisti često nisu upoznati s proizvodima pa prije svake kupnje prvo educira gosta. Na ovaj način svaki kupac koji kroči u Kredencu dobiva jedno posebno iskustvo, a vlasnica dodaje da gosti obično nisu u žurbi i vole se zadržati u trgovini.


Osim na razgovor, kupci dio vremena u trgovini utroše i na »fotosession« jer se vole slikati sa starinskim namještajem. Za uređenje trgovine Župan Bogdanović poslužila se i namještajem svoje none, a iskoristila je i neke stvari koje su drugi ljudi odbacili. Ono u čemu drugi vide otpad, ona vidi ukras za trgovinu. Pri uređenju joj je puno pomogla i prijateljica koja radi kao dizajnerica interijera, a cijeli proces trajao je nekoliko godina. Danas je trgovina popunjena do kraja, no prije pet godina bila je poluprazna. Iako su svi prostori uređeni u istom stilu, proizvodi se ipak nešto razlikuju pa su tako na policama u Zagrebu prisutna licitarska srca i kravate, no dodala je da na kontinentu dobro poznaju i glagoljicu te je ona čak popularnija ondje nego na obali.


Dobitnica nagrade smatra da su hrvatski proizvodi, poznavanje stranih jezika i uređenje prostora bili od presudnog značaja za dobivanje priznanja. Bila je ugodno iznenađena kad je dobila lijepu vijest, a Dani turizma na Hvaru bili su posebno iskustvo. Događanje je iskoristila i za sklapanje novih kontakata pa je to iskustvo poslužilo i za unapređenje posla. Vlasnica trgovine i njezin suprug nastavit će se baviti poslom koji iznimno vole, a iako već imaju planove za budućnost Kredence, zasad ih još ne žele otkriti.