Prvi red do mora

U Opatiji prodano 20 posto više nekretnina nego lani, a stranci najviše traže – luksuzne stanove

Marina Kirigin

foto: Roni Brmalj

foto: Roni Brmalj

"Trendovi se mijenjaju, tržište raste, a našoj dosad tradicionalnoj klijenteli pridružuju se u sve većem broju Danci, Norvežani, Amerikanci, žitelji Azerbajdžana. Kupci su sve izbirljiviji, traže kvalitetu, a u turističkoj destinaciji i prateće sadržaje. Njihovi interesi u turističkim destinacijama su raznovrsni, žele apsolutno sve, od građevinskog terena do stana, kuće za odmor, luksuzne vile u prvom redu do mora."



OPATIJA  – Prvo tromjesečje u Opatiji je donijelo značajan rast interesa za kupnju nekretnina, a agencije za posredovanje u prometu nekretnina zabilježile su i osjetno veći broj realizacija. Milan Mandić, vlasnik agencije Smart Invest Immobilien istaknuo je kako se radi o povećanju za čak dvadeset posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.


– Tržište se dobro oporavilo, još uvijek nismo dosegnuli razine prije krize, no približavamo im se. I dalje ostaje segmentirano tržište, odnosno prvenstveno se traže luksuzni stanovi i kuće veće vrijednosti ili manje, povoljnije nekretnine. Točnije bi možda bilo reći da sve ono što ima realnu cijenu može sada doći do kupca – istaknuo je Mandić.


Efekt poreza


Prema njegovim riječima, povećanje je manjim dijelom posljedica smanjenja poreza na promet nekretnina sa 5 na 4 posto (paralelno je i ukinuto oslobađanje od poreza za prvu nekretninu), a više povratka optimizma među građane i povoljnih uvjeta kreditiranja.




– Kad se kupuje stan, tih 1.000 ili 2.000 eura koliko će se uštedjeti na porezu nema toliki značaj za ljude, jer puno više mogu dobiti kroz manje kamatne stope koje sada vrijede na tržištu. Osim toga, u kontaktu s klijentima vidim da se iznenade kad im kažemo da je porez smanjen, čini mi se da kupci još nisu dovoljno dobro obaviješteni o tome – istaknuo je Mandić, čija je agencija nedavno sudjelovala na najvećem svjetskom investicijskom sajmu MIPIM Cannes u Francuskoj, kao jedina agencija s područja Istre i Kvarnera.


O tome koliko je značajan ovaj sajam, svjedoči i činjenica da posjetitelji – dakle ne sudionici sajma, nego oni koji razgledavaju ponudu izlagača – ulaznicu plaćaju vrtoglavih 1.700 eura. Među tim sudionicima bio je i Vitalij Kličko, poznati boksač i političar te aktualni gradonačelnik Kijeva, koji je posjetio i štand HGK i pregledao domaće projekte, ali i stotine visoko rangiranih poslovnih ljudi. Konkretno, tijekom četiri dana sajam je posjetilo oko 25 tisuća ljudi iz 90 zemalja, a samo od ulaznica zarada je bila veća od 35 milijuna eura.


– Ovaj sajam uistinu je poseban, to je nešto što se mora doživjeti jer otvara nebrojene poslovne prilike – ako imaš dobru ponudu i ako je znaš dobro predstaviti. Ovo je jedini sajam na koji dolaze isključivo generalni menadžeri, ljudi koji nose titule CEO, odnosno predsjednici uprava, predstavnici velikih kompanija i gradonačelnici značajnih svjetskih gradova. Ono što me osobno iskreno veseli jest da mnogi ti ljudi, posebice oni iz Europe, znaju za Opatiju i smatraju ju kvalitetnom destinacijom za turistički posjet, ali i za ulaganje – istaknuo je Milan Mandić prenoseći dojmove sa sajma.


Interes Skandinavaca


Da potražnja za nekretninama raste, potvrdio je i voditelj novog opatijskog ureda RE/MAX Centra nekretnina Bojan Bralić. Najveći franšizni sustav za posredovanje nekretninama u svijetu RE/MAX osnovan je u Americi 1973. godine, a danas u Europi ima otvorenih 1.700 ureda u kojima je zaposleno 18.000 agenata. Nakon što je 2008. godine RE/MAX otvorio svoj prvi ured u Hrvatskoj, trenutno predstavlja najveću mrežu nekretninskih agencija u Hrvatskoj. Točnije, u njihovih 15 hrvatskih ureda radi više od 100 zaposlenih agenata, a posljednji njihov ured specijaliziran za prodaju nekretnina u turističkim destinacijama otvoren je u ožujku na opatijskoj Slatini, na adresi Maršala Tita 150.


Opatijski tim, osim voditelja ureda, voditelja prodajnog tima, administracije i pravne službe, čini i osam iskusnih agenata specijaliziranih za rad na opatijskom području. Rad ureda bazira se na stalnoj edukaciji i stručnosti agenata i samog poslovanja, te umreženosti sustava RE/MAX-a, koji omogućuje da je ponuda nekretnina s liburnijskog područja vidljiva u svim RE/MAX-ovim partnerskim uredima diljem Europe i svijeta, što omogućuje pojačan marketing i efikasnije prodajne rezultate. Prema riječima Bralića, stereotipi koji su dosad vladali na tržištu nekretnina u posljednje vrijeme se mijenjaju. Takozvani »klasični«, najčešći kupci hrvatskih nekretnina, Nijemci, Austrijanci, Rusi, Slovenci više nisu jedini koji ulažu svoj kapital na jadranskoj obali. Sve češći kupci su i Skandinavci, te žitelji SAD-a.


Novi trendovi


– Trendovi se mijenjaju, tržište raste, a našoj dosad tradicionalnoj klijenteli pridružuju se u sve većem broju Danci, Norvežani, Amerikanci, žitelji Azerbajdžana. Kupci su sve izbirljiviji, traže kvalitetu, a u turističkoj destinaciji i prateće sadržaje. Njihovi interesi u turističkim destinacijama su raznovrsni, žele apsolutno sve, od građevinskog terena do stana, kuće za odmor, luksuzne vile u prvom redu do mora. Primjerice, na području Istre, kvarnerskih otoka, Crikveničke rivijere vlada veći interes kupaca za nekretninu koju vide kao investiciju za bavljenje turizmom, dok se u Opatiji još uvijek nekretnina kupuje kao rezidencijalna, za vlastiti upotrebu i odmor. Drugim riječima, strani kupci sve češće na našim rivijerama investiraju u hrvatski turizam, a pri kupnji su vrlo racionalni, spremni su platiti kvalitetu i lokaciju, ali važan im je i sadržaj destinacije – ističe Bralić.


Bralić naglašava kako je primjerice za Opatijsku rivijeru, osim interesa za nekretnine u centru Opatije, u posljednje vrijeme karakteristična sve veća potražnja za kupnjom kuća u okolici Opatije koje se vrednuju od 400.000 pa do 800.000 eura, te adaptiranih starina u njezinom zaleđu, primjerice u Brseču, Mošćenicama, Svetoj Jeleni, Dobreću koje se vrednuju od 100.000 pa do 300.000 eura. Pojačan je interes i za kupnju građevinskih terena, za koje su češći kupci s interesom gradnje za vlastite potrebe od samih investitora.


– Cijena kvadrata u Opatiji prije četiri-pet godina na najatraktivnijim lokacijama bila je 10.000 do 12.000 eura, međutim taj trend nije dugo trajao jer sadržaj koji Opatija kao destinacija pruža nije pratio tu cijenu, a s rastom tržišta isto postaje racionalno i kupci su spremni platiti kvalitetu i lokaciju uz adekvatne sadržaje, te pozdravljamo pozitivna nastojanja povratka noćnog života i manifestacija u život Opatije koje će zasigurno pomoći i samom tržištu nekretnina – pojašnjava Bralić koji vjeruje da će se ovaj »novi val« povećanog broja upita i realiziranih prodaja nekretnina nastaviti.