Barometar

Turistička sezona u Opatiji zasad je lošija nego lani, no svi se nadaju “krpanju rupa” u kolovozu

Marina Kirigin

Foto Marin Aničić

Foto Marin Aničić

Kiša i svjetsko nogometno prvenstvo utjecali su na turističke rezultate koji su prema procjenama 20 posto slabiji nego prošle godine, no polovinom srpnja stanje se počelo popravljati



OPATIJA Ljetna turistička sezona u Opatiji i dalje nije na pragu prošlogodišnje. Međutim, turistički djelatnici, prijevoznici, prodavači izleta, ugostitelji, nadaju se kako će kolovoz ispuniti sva njihova očekivanja. Očekuju da će do kraja sezone poravnati prošlogodišnji i ovogodišnji turistički rezultati za tri ljetna mjeseca. Prema riječima brodskih prijevoznika sezona je zasada slabija za 20-tak posto.


– Predsezona nam je bila bolja od lanjske, lipanj je bio katastrofalan, a srpanj je za sada lošiji. Struktura gostiju se bitno promijenila.


Opatija nije ono što je nekada bila. Uglavnom nam stiže klijentela slabije platežne moći sa istočno-europskog tržišta, iz Češke, Mađarske, Poljske. Na ovakve skromne rezultate prema mom mišljenju utjecale su vremenske neprilike, ali i svjetsko nogometno prvenstvo. Smatram da ćemo do kraja ljeta biti na lanjskom nivou, kolovoz je obećavajući, a bude li u rujnu dobro vrijeme mislim da možemo puno postići. Mjesec rujan je najbolji mjesec kada nam stižu najbolji gosti – govori prodavač brodskih izleta na opatijskom mulu.


Turisti se cjenkaju




Da je sezona slabija 20 posto od lanjske potvrdio je i vlasnik tvrtke koja se bavi brodskim prijevozom Marin Žepina.


– Karte se prodaju teže nego lani, ali preživjet ćemo. Očekujemo da će nas osmi mjesec izvući – govori Žepina.


Miro Kolmanić, vlasnik turističke agencije »Promo tours« koja se bavi i brodskim prijevozom, kaže kako sezona nije loša, međutim kako je teško nadoknaditi »rupe« nastale u lipnju i dijelu srpnja.


– Tek kada je završilo Svjetsko prvenstvo i kada se vrijeme stabiliziralo, negdje od polovice srpnja počeli su stizati gosti. Trenutačno se radi solidno, ali valja nadoknaditi neočekivano slab lipanj. Gosti su nam slabije platežne moći pa se redovito cjenkaju za izlete. Najviše je Mađara, a osjeti se da je puno manje gostiju iz Austrije, Italije i Njemačke. S druge strane oni gosti koji bukiraju skuplje aranžmane u hotelima ne koriste previše izvanpansionsku ponudu – rekao je Kolmanić.


Janko Deželić iz Kayak Centra Opatija, koji se bavi najmom SUP-ova i kajaka, kaže da je sezona slična lanjskoj.


– Uspoređivao sam cifre s prošlogodišnjima. Negdje smo na lanjskoj razini, ali promet je ostvaren u drugoj dinamici. Interesa ima za najam kajaka i mogu reći da sam lani zabilježio široku lepezu korisnika iz čak 30-tak zemalja svijeta.


Vjerujem da je za taj podatak donekle zaslužna lokacija na kojoj iznajmljujem, koja se nalazi između Royala i Ambasadora, hotela u koje dolaze i gosti s Dalekog Istoka – govori Deželić koji smatra da ponuda usluga koje ulaze u područje aktivnog turizma u Opatiji i dalje nedostaje iako se u posljednjim godinama vide neki pozitivni pomaci.


Kratki boravci


– Slična ponuda ovoj mojoj postoji u Voloskom i na Slatini. To su pozitivni pomaci posljednjih nekoliko godina, međutim još uvijek nismo na razini one sportsko-rekreativne ponude kakva postoji na Zapadnoj obali Istre ili u Dalmaciji. Te sredine imaju raznoliku ponudu, a naša se uglavnom svodi na izlete brodom do otoka – kaže Deželić.


Opatijski privatni iznajmljivači nakon lipanjskog šoka, raduju se popunjenom kolovozu. Međutim, ono što mnogi primjećuju je to da se boravci gosta bitno skraćuju.


– Pokušali smo ograničiti boravak gosta na minimalno sedam dana u našem apartmanu, međutim vidjeli smo da se dobro ne punimo i odlučili skratiti boravak na minimalno tri dana. Tek onda su nam se gosti počeli javljati i bukirati naš smještaj – rekla je jedna opatijska privatna iznajmljivačica koja smatra da je djelomično razlog kraćih boravka turista u Opatiji i nedovoljno atraktivna kupališna infrastruktura i ponuda uz more, na plažama.


Kaže da gosti ne vide Opatiju kao kupališnu destinaciju već kao mjesto koje se mora vidjeti zbog svoje arhitekture, parkova i turističke povijesti, a za što je i više nego dovoljno u gradu provesti dva do tri dana, te onda otići negdje drugdje ležati na suncu.