Prostori novi, ali prazni

Opet zatvorena vrata na katu opatijskog mrkata

Aleksandra Kućel Ilić

Gornji kat »mrkata« u Opatiji bezuspješno traži zakupce za tri prazna poslovna prostora / Snimio Roni BRMALJ

Gornji kat »mrkata« u Opatiji bezuspješno traži zakupce za tri prazna poslovna prostora / Snimio Roni BRMALJ

Primjera radi, zakup za manji prostor na katu tržnice iznosi 1.100 kuna mjesečno, plus troškovi vode, struje, grijanja, odnosno hlađenja i spomeničke rente. Trošak se tako može popeti do 2.000 kuna mjesečno, ali ako prometa nema, zakup se ne isplati



OPATIJA Gornji kat opatijske tržnice u ovom trenutku ima čak tri prazna poslovna prostora, i kako kažu nadležni u Komunalcu koji upravlja gradskim »mrkatom«, za razliku od donjeg kata na kojemu je tijekom ljetnih mjeseci bilo i dosta turista, za etažu nikako nema adekvatnog rješenja.


Nedavno je u slobodan poslovni prostor ušla liburnijska kabelska televizija čiji ga predstavnici upravo pripremaju za buduće poslovanje, no bez obzira na to, bez zakupaca će do daljnjeg, ne pokaže li nitko interes, ostati već spomenuta tri prostora.


Jedan je od njih već duže vrijeme prazan, a najnoviji zakupci koji su napustili »gradski trbuh« su salon za uljepšavanje noktiju na samom ulazu, te prodavaonica hrvatskih suvenira i slavonskih suhomesnatih proizvoda.


Selidba u prizemlje




– Zainteresiranih ima, a razgovarali smo s jednom pržionicom kave i osiguravajućom kućom, ali zasad nije došlo do konkretnijeg dogovora. Svi slobodni poslovni prostori su oglašeni na našoj web stranici, a u pravilu kada dobijemo pismo namjere, raspisujemo i natječaj. Prostori su novi i pogodni i za različite urede, jednako kao i za različite uslužne djelatnosti koje bi se mogle uklopiti s djelatnostima koje postoje na katu tržnice. Ali, svi znamo kakav je danas trenutak, pa i ne čudi što je odaziv mogućih zakupaca slab. Dio trgovaca je, čim se ukazala prilika, preselio svoju ponudu u daleko prometnije prizemlje – rekao je Duško Kulaš iz radne jedinice Usluge pri Komunalcu.


Primjera radi, zakup za manji prostor na katu tržnice iznosi 1.100 kuna mjesečno, plus troškovi vode, struje, grijanja, odnosno hlađenja i spomeničke rente. Trošak se tako može popeti do najviše 2.000 kuna mjesečno, ali ako prometa nema, zakup se očito ne isplati.


Rujan i kišni dani su inače donijeli i lagano zatišje na opatijski »mrkat«. Jer kako kažu prodavačice, njihovi »zlatni dani« u smislu poboljšavanja prometa, uglavnom su vezani uz punu sezonu privatnih iznajmljivača i sve one turiste koji vole kupiti domaću namirnicu i pripremiti kvalitetan obrok. Čim je boravak gostiju kod privatnih iznajmljivača u padu, dakle izvan ljetne sezone – odmah se to osjeti i na tezgama opatijskih placarica.


Ključ u bravi


Ribarnica je turistima, ali i ovdašnjim stanovnicima, posebno zanimljiva s obzirom da jedina u Opatiji nudi svježu ribu i plodove mora, dok se meso i artikli sa »zelene tržnice« mogu pronaći i u marketima koji su po cijenama i različitim akcijama prilično konkurentni. No, kada kupci dolaze u ribarnicu, češće obiđu i obližnju ponudu voća i povrća, dok ih ponuda s kata, kako se čini, ne privlači u dovoljnom obimu.


Poznavatelji prilika tvrde da je ovaj »začarani krug« teško razbiti, jer više posjeta bi zacijelo bilo uz bolju i raznovrsniju ponudu, no s druge strane, ako se i pronađu zainteresirani zakupci i krenu u posao, sve je troškove vrlo teško pokrivati i još biti u plusu u postojećim uvjetima, pa je često krajnji rezultat – ključ u bravu.