Sajam u Novom Sadu

Krčkoj “Istarskoj malvaziji” titula šampiona kvalitete

Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Vlasnik tvrtke Mateo i našeg najstarijeg privatnog obiteljskog kampa, sa sinom Borisom (ing. vinarstva) i obitelji, sve uspješniji je i u proizvodnji vrhunskih vina, rakija i maslinovih ulja. Uz malvaziju, nagrađeni su i lozovača, cabernet sauvignon i merlot te liker od crnih maslina



KRK Na netom završenom, 85. izdanju Međunarodnog novosadskog poljoprivrednog sajma, najveće sajmene manifestacije te vrste u ovom dijelu Europe, vrijednim i prestižnim nagradama i priznanjima nagrađen je Krčanin Mate Mrakovčić, vlasnik tvrtke »Mateo«.


Iako je ovaj otočanin široj javnosti već odavno dobro poznat po svom uspješnom bavljenju turizmom kojeg u najstarijem privatnom obiteljskom kampu u Hrvatskoj, krčkom kampu »Bor«, ustrajno razvija i nadograđuje od 1985. godine, i Mate, ali i svi ostali članovi njegove obitelji iz godine u godinu u domaćoj i međunarodnoj javnosti postaju sve prepoznatljiviji i cjenjeniji i u onom drugom dijelu svog obiteljskog posla – proizvodnji vrhunskih vina, rakija i ekstra djevičanskih maslinovih ulja.


S prošlotjednog Novosadskog sajma Mrakovčić se tako kući vratio s mnoštvom vrijednih nagrada, među kojima i onom na koju je, kaže, najposnosniji – plaketom, peharom i naslovom »šampiona kvalitete« u kategoriji vina.





Osim dojmljivom kolekcijom svih dosad, njihovim vinima, rakijama i uljima osvojenih nagrada, tako i onim zasluženima na netom zaključenom Novosadskom sajmu, Mrakovčići su nas zaintrigirali i navodom da preko 90 posto njihove proizvodnje ide u izvoz.


– A on se, objašnjava Mate, zapravo odvija s našeg »kućnog praga«, odnosno posredstvom prodaje koju ostvarujemo u našem obiteljskom kampu, i to kroz ponudu vlastitih proizvoda koje nudimo u maloj trgovini. Gosti kampa izuzetno vole, cijene i traže sve što im ondje nudimo – zaključio je Mate ustvrdivši da su oni najbolji primjer u kolikoj se mjeri poljoprivredna proizvodnja i turizam mogu dobro nadopunjavati.



Zlatni liker


– Najveće i najvrednije priznanje koje se na Novosadskom sajmu dodjeljivalo vinarima osvojili smo, i to već drugu godinu zaredom, svojom »Istarskom malvazijom« – dvogodišnjim vrhunskim vinom koje je moj sin Boris, inače fakultetski obrazovani inženjer vinarstva, odnjegovao u našem podrumu – rekao je ponosni Mrakovčić i istaknuo da je istom prilikom vrijednim peharom i plaketom nagrađena i njihova rakija – lozovača, jednako kao i njihova druga dva ondje predstavljena, također vrhunska crna vina – cabernet sauvignon i merlot. Zlatom je ovjenčan i naš liker od crnih maslina, nastavlja Mrakovčić, ističući da sve to nisu prve nagrade koje su dosad osvojili na tom izuzetno velikom, posjećenom i vrhunski organiziranom sajmenom događanju u kojem sudjeluju na tisuće izlagača iz cijele regije i Europe. Mrakovčić podsjeća i da su gotovo svi njihovi proizvodi s kojima su se prethodnih godina ondje predstavljali od strane iskusnih i zahtjevnih ocjenjivača, redom bili nagrađivani najsjajnijim priznanjima.


Trud se isplatio


– Nagrada kojom je ovog puta nagrađena naša malvazija kruna je činjenice da je to vino ondje u ovoj prigodi ocijenjeno s apsolutno najvećim brojem bodova, i to među više od pet stotina ocjenjivanih vinskih uzoraka svih vrsta i sorti – nastavlja ponosni Mate, dodajući da je šampionska titula, kao i sve ostale nagrade koje su Mrakovčići dosad osvajali produktima svoga napornog, ustrajnog cjelogodišnjeg rada, najbolja potvrda da se sve što već godinama čine, uz ostalo i kroz gradnju i tehnološko opremanje svog podruma – isplatilo.


– Mi smo, gledano u tržišnom smislu, zapravo sasvim mali proizvođači vina, rakija i maslinovih ulja – dodao je, nadovezujući se na svog oca, »glavni i odgovorni« obiteljski enološki znalac Boris Mrakovčić, napomenuvši pritom i da to ipak ne znači i da oni, kao mali i tržišno beznačajni vinski subjekt, nemaju što reći niti pokazati. Naprotiv, iz našeg vinskog podruma godišnje izađe »svega« 15-ak tisuća litara vina. Sve što proizvedemo vrhunske je kvalitete i to je u konačnici naš najjači adut – zaključuje krčki vinar, ocijenivši da tu njegovu tvrdnju, osim nagrada i priznanja koje ne prestaju osvajati na svim domaćim i međunarodnim sajmovima i vinarskim manifestacijama kojima se priključuju, zorno potvrđuju i njihovi vjerni kupci, odnosno konzumenti njihovih proizvoda.