Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 15° 4
Sutra: 15° 15° 4
15. listopada 2019.
Nastavak pozitivnih trendova

Sajam u Münchenu: Turska se vraća u igru, ali ne posustaje interes za Hrvatskom

Zadovoljni i optimistični – Romeo Draghicchio, Nera Miličić i Kristjan Staničić / Snimio Ivica TOMIĆ
Zadovoljni i optimistični – Romeo Draghicchio, Nera Miličić i Kristjan Staničić / Snimio Ivica TOMIĆ
Autor:
Objavljeno: 24. veljača 2018. u 10:26 2018-02-24T10:26:43+01:00

Bilježimo porast od oko 8 posto, dok pojedini specijalizirani programi, poput onih koji uključuju putovanje brodovima, bilježe porast bukinga od čak 20 posto, kaže Selimir Ognjenović

Sedamnaest suizlagača, predstavnika regionalnih i lokalnih turističkih zajednica, turističke privrede, hotelijera iz Hrvatske i s Kvarnera, od 21. do 25. veljače, na za hrvatski turizam najvažnijem turističkom sajmu - F.re.e. München, predstavljaju hrvatsku turističku ponudu. Nastup na ovom sajmu, na koji predstavnici HTZ-a, ali i resornog ministarstva odlaze svake godine, prije svega je važan jer Hrvatska s njemačkog tržišta ostvaruje čak 20 posto ukupnog turističkog prometa, a Kvarner i visokih 30 posto.

Prilika je to da na ovom sajmu otvorenom za široku publiku, koji posjećuje više od sto tisuća ljudi, na kojem se predstavljaju gotovo svi elementi turističke ponude i proizvoda s naglaskom na ljetni odmor, nautiku, kampiranje, aktivni odmor, na kojem sudjeluje 1.300 izlagača, Hrvatska dobije prve odgovore o turističkoj poziciji na karti svijeta. Nakon obavljenih razgovora sa strateškim partnerima, touroperatorima, avioprijevoznicima, prema riječima direktora Hrvatske turističke zajednice Kristjana Staničića, za očekivati je nastavak pozitivnih trendova s njemačkog tržišta i povećanje broja gostiju za pet posto u 2018. godini.

– Razina bukinga je stabilna i u porastu. Tome u prilog govori i činjenica da s njemačkog tržišta imamo povećanje broja aviolinija. Velik broj njemačkih gradova aviolinijama povezan je sa zračnim lukama na hrvatskoj obali jadrana – Pulom, Krkom, Zadrom, Splitom, Dubrovnikom... S obzirom na jedan od naših ključnih strateških ciljeva, a to je pozicioniranje Hrvatske kao kvalitetne cjelogodišnje turističke destinacije, vrlo nam je važan i segment avioprijevoza i dostupnosti hrvatskih destinacija. Zato nas veseli izuzetno dobra povezanost ključnih hrvatskih i njemačkih gradova tijekom cijele godine, a posebice velik broj aktivnih avioprijevoznika poput easyJeta, Lufthanse, Eurowingsa, Ryanaira ili Condora – rekao je Staničić.

Jake snage Kvarnera u Münchenu

Pozitivna situacija

Hrvatska turistička zajednica predstavljanjem u Münchenu započela je marketinšku kampanju za predstojeću sezonu. S obzirom na važnost tržišta, Staničić kaže da će se od ukupnog budžeta za marketing i oglašavanje čak 30 posto iskoristiti za aktivnosti na njemačkom tržištu.

Nijemci će ove godine itekako putovati. Makroekonomska, gospodarska situacija je pozitivna, Njemačka raste, a s time i »outgoing« segment i potražnja za putovanjima. Prema nedavno napravljenim istraživanjima, direktor predstavništva HTZ-a u Njemačkoj Romeo Draghicchio kaže kako će Nijemci sljedeće sezone putovati više nego lani.

Nijemci troše 75 eura dnevno

Tržište Njemačke jedno je od najvažnijih emitivnih tržišta za hrvatski turizam s kojega se ostvaruje najveći turistički promet. Prema podacima sustava eVisitor, tijekom protekle godine Hrvatsku je posjetilo 2,7 milijuna gostiju iz Njemačke (+15 posto) koji su ostvarili 20,7 milijuna noćenja (+14 posto), što u ukupno ostvarenim noćenjima predstavlja udio od visokih 20 posto. Njemački turisti su najvećim dijelom boravili u objektima u domaćinstvu (37 posto), a zatim slijede kampovi (32 posto) te hoteli (19 posto). Od destinacija su najviše boravili u Rovinju, Poreču i Medulinu. Pozitivne trendove na ovom važnom tržištu potvrđuju i rezultati istraživanja TOMAS Ljeto 2017., a prema kojima su gosti iz Njemačke u Hrvatskoj u prosjeku trošili 75 eura dnevno, što predstavlja povećanje od 13 eura u odnosu na prethodno provedeno istraživanje iz 2014. Vesele i podaci prema kojima su glavni motivi dolaska njemačkih turista, osim sunca i mora, proizvodi poput gastronomije, prirodnih ljepota te novih iskustava i doživljaja.

– Siječanj je u Njemačkoj općenito oborio rekorde što se tiče prodaje aranžmana za ljetnu sezonu 2018. Na Kvarneru će i dalje biti najviše Bavaraca, to je tradicija i spona koja dugo na taj način funkcionira. Uspostavom novih aviolinija sve više će dolaziti i gosti iz drugih krajeva Njemačke. Mogu reći da je potražnja za Hrvatskom bolja nego lani u isto vrijeme. Za razliku od nekoliko proteklih godina, ponovno se vratio interes za Tursku i afričke zemlje, međutim mi smo se konsolidirali i nastavljamo pozitivan trend na tržištu – rekao je Draghicchio.

Turizam zdravlja

Pozitivne trendove na njemačkom tržištu potvrđuje i Selimir Ognjenović iz I.D. Riva Toursa, najvećeg njemačkog turoperatora specijaliziranog za putovanja u Hrvatsku.
– Iznimno sam zadovoljan stanjem bukinga, koji je ove godine krenuo puno ranije. U ovome trenutku bilježimo porast od oko 8 posto, dok pojedini specijalizirani programi, poput programa koji uključuju putovanje brodovima, bilježe porast bukinga od čak 20 posto. Također, u ovom trenutku ostvarujemo 50 do 60 posto bukinga, no kako je dio prodaje aranžmana tek pred nama, moramo i dalje biti tržišno i promotivno vrlo aktivni kako bismo zadržali ovaj dobar rezultat – poručio je Ognjenović.
Turistička zajednica Kvarnera na njemačkom sajmu jučer je imala intenzivan dan, predstavljena je outdoor ponuda i zdravstvena ponuda regije. Prema riječima Tanje Augustinović, Nijemci, posebice Bavarci, prepoznali su Kvarner kao destinaciju turizma zdravlja.

Petar Uzorinac, generalni konzul RH u Münchenu i Ankica Kruljac, predsjednica Uprave Novog lista

– Predstavili smo im prednosti našeg zdravog kraja. Uvidjeli smo da Nijemci to traže, zdrave proizvode i zdravu destinaciju, a mi to imamo. Tako da smo u tom segmentu zabilježili pozitivan trend. Njemački gosti imaju povjerenja u našu destinaciju i zdravstvene usluge koje se nude, dok su prema nekim drugim turističkim odredištima sumnjičavi. Tvrde da je Kvarner čist, da domicilno stanovništvo govori njemački jezik i da je usluga korektna – govori Augustinović koja smatra da je, bez obzira na blizinu Bavarske, odlično prihvaćena i Nijemcima izuzetno zanimljiva avioveza između Münchena i Krka.

Bavarci iskazuju velik interes za kvarnerske otoke

– Tri puta tjedno imamo aviovezu između Münchena i zračne luka Rijeka. Croatia Airlines ima akciju koja traje i koju naglašavamo i promoviramo tako da se sada može nabaviti povratna aviokarta već od 100 eura – rekla je Augustinčić.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.