Post koji je postao viralan

Radnik o uhljebljivanju u HŽ: ‘Nekad je nas deset imalo jednog šefa. Danas nas trojica imamo 20 šefova’

P. N.



‘Kad vam ponovno kasni vlak onda ne proklinjite nas jadnike što vidite uz prugu nego kravataše u Zagrebu u Žutoj zgradi što su prvi puta vidjeli vlak kad su došli iz svoga kamenjara u glavni grad i odmah nam postali šefovi’, stoji u Facebook statusu koji je ove nedjelje postao viralni hit i o kojem mnogi pričaju.


Potpisao ga je zaposlenik Hrvatskih željeznica Damir Martinovski, upozorivši na znani problem uhljebljivanja kadrova u toj državnoj tvrtki. Tako je došlo do apsurdne situacije da u HŽ-u danas skoro da ima više zaposlenih šefova nego radnika.


Ovu zanimljivu objavu prenosimo u cijelosti.




Na željeznici radim 40 godina i nikada nije bilo gore. Nakotilo se u upravi uhljeba da više disati ne možemo a već ugrožavaju i sigurnost prometa. Barem da ništa ne rade nego silom žele opravdati svoje postojanje pa izmišljaju poslove koje mi moramo raditi da bi oni nešto mogli kontrolirati jer oni su KONTROLORI a ne izvršioci. Cirkus nastane kad je više kontrolora nego izvršioca a to je slučaj na HŽ.


Konkretno, moja je dužnost nadzor pruge i svih postrojenja na i uz nju (skretnice, mostovi, putni prijelazi, propusti, usjeci, peroni,…) dakle odgovaram za sigurnost putnika i robe. Nalazim neispravnosti, evidentiram ih i po potrebi tražim otklanjanje te planiram održavanje i velike radove kod zamjena postojećeg materijala. Puno je tu posla kojega treba savjesno obavljati jer su ljudski životi u pitanju, np. kut vidljivosti na prijelazu preko pruge ako nije dobar a netko strada ja sam kriv.


To mi je osnovni posao kojega sve manje stignem raditi jer moram zadovoljiti uhljebe koji HITNO traže izvješće o; gromobranima, strujnim instalacijama šupa i garaža, protupožarnim aparatima, stanju klima uređaja, potrošnji vode i struje, puknutim cijevima u nekoj vukojebini, ekološkom zbrinjavanju starih pragova, pa onda ispunjavanje razni naloga, formulara, obračun za radnike, zaštitna odjeća, praćenje razni troškova,…. da više ne nabrajam a mogao bi cijelu stranicu.


Moj posao je izvršna služba, prije ga je (za ovo područje) radilo 10 ljudi i imali smo jednoga šefa dok danas radimo nas trojica i imamo 15-20 šefova.Da ne govorim o pragovima, tračnicama, skretnicama i ostalom glavnom materijalu što nam kronično fali jer je novac otišao za dobre plate i ugovore uhljeba.

Mene kao starog željezničara je sramota svega ovog a najviše tog što smo se prije 35-40 godina od Vinkovaca do Zagreba vozili 2,5 da danas 4 sata. Mislim da vam je sad jasnije i zbog čega.


Kad vam ponovno kasni vlak onda ne proklinjite nas jadnike što vidite uz prugu nego kravataše u Zagrebu u Žutoj zgradi što su prvi puta vidjeli vlak kad su došli iz svoga kamenjara u glavni grad i odmah nam postali šefovi.