Pobuna šofera

Rade i 13 sati dnevno: Vozači kamiona ne daju beneficirani staž

Mirjana Grce

Danas vozač radi 13 sati dnevno, a 11 sati odmara u kabini. Nakon sedam dana mora imati vikend odmora, a taj vikend-odmor se može odraditi i na nekom parkiralištu, na nekoj benzinskoj crpki bilo gdje po svijetu. Dakle, uvjeti su danas puno lošiji, kaže Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskih vozača



RIJEKA » Ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić predstavio je na tribini u Rijeci, kao i u nekim drugim gradovima, ideju – prijedlog Ministarstva za uređenje sustava beneficiranog radnog staža ili staža s povećanim trajanjem, i to u jednom zakonu. Otvorena je svojevrsna javna rasprava sa svima zainteresiranima, štoviše ministar je najavio konzultacije sa sindikatima i poslodavcima, sa stručnjacima Hrvatskog zavoda za zaštitu zdravlja i sigurnosti na radu te stručnjacima istog područja izvan Hrvatske. Ministarstvo u budućem prijedlogu toga zakona želi definirati jasna načela po kojima će se određivati ima li neko zanimanje pravo na beneficirani staž. Ona su: složenost posla i štetnost za zdravlje te fizička nemogućnost obavljanja nekog posla navršenjem određene životne dobi.


  »Propisat ćemo zakonom mjerila i kriterije određivanja tih poslova«, najavio je ministar rekavši da će većina zanimanja koja su imala i imaju staž s povećanim trajanjem, taj staž i zadržati, no da će u budućnosti neka zanimanja vjerojatno u sustav ući, a neka iz njega moguće i izaći.


  – U ovom trenutku imamo u beneficiranom stažu – oko 14 tisuća vozača; zatim 7.000 pomoraca, oko 2.000 šumskih sjekača, oko 1.500 manevrista i strojovođa. Nije velik broj tih zanimanja, ali je sigurno da moramo pristupiti jednoobrazno i za sva ta zanimanja procijeniti koliki će biti njihov radni vijek, kada, u kojoj dobi ti radnici više neće moći raditi na tom radnom mjestu. Kada pogledate sjekače – unatoč mjerama zaštite na radu – i sve što moraju podnijeti tijekom rada u šumi, jasno je da ne mogu odraditi puni radni vijek, dok su se za vozače teških kamiona vremena promijenila, tehnologija je krenula naprijed, kamioni više nisu onakvi kakvi su bili, komfor je drugačiji, ture su drugačije. Dakle, u svemu tome želimo pristupiti jednoobrazno i s iste pozicije, objasnio je, među ostalim, ministar na riječkoj tribini.




Za komentar ministrovog apostrofiranja vozača teških kamiona zamolili smo Miljenka Gočina, predsjednika Sindikata hrvatskih vozača i on poručuje da se i iz nekih ranijih istupa Ministarstva dalo naslutiti da je nakana da se »pravo beneficiranog staža oduzme u segmentu cestovnog prijevoza vozačima teških teretnih motornih vozila sa i iznad 7,5 tona«. Gočin jasno poručuje da su vozači protiv toga, te da se, od kada se pročulo tu ideju, značajno povećao broj članova Sindikata.


Cijeli članak pročitajte u tiskanom izdanju