Novi iskorak

Prvi hrvatski pilot u izraelskom F-16

P. N.

Foto: MORH/T. Brandt

Foto: MORH/T. Brandt

Pukovnik Ninić nakon uspješno odrađenog leta istaknuo je „Ovo je san svakog pilota i veliki dan za mene i Hrvatsko ratno zrakoplovstvo, priopćio je MORH



Zapovjednik 91. zrakoplovne baze, pilot Hrvatskog ratnog zrakoplovstva pukovnik Željko Ninić u ponedjeljak, 9. travnja 2018, godine ostvario je prvi let u dvosjedu izraelskog višenamjenskog borbenog aviona F-16 „Barak“ u izraelskoj zračnoj bazi Ramat David, priopćio je MORH. 


Ovim letom pukovnik Ninić postao je prvi hrvatski pilot u povijesti koji je letio izraelskim F-16 avionom tipa Barak.


“Pukovnik Ninić nakon uspješno odrađenog leta istaknuo je „Ovo je san svakog pilota i veliki dan za mene i Hrvatsko ratno zrakoplovstvo. Ponosan sam što sam prvi imao priliku letjeti na ovom vrhunskom avionu kojim će biti opremljeno Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i veseli me što će moji kolege svoj posao uskoro raditi upravo ovim avionima“.


Foto: MORH/T. Brandt


Foto: MORH/T. Brandt





Dojmove ovog leta pukovnik je opisao riječima: „Kada bih mogao poželjeti bolje dobro jutro nego danas, teško bi ga poželio. Imati priliku kao pilot probati drugi tip aviona osim onog kojeg letite uvijek je izazov, a u ovoj situaciji probati avion koji je na korak do dolaska u Hrvatsku bila je prilika koja se vjerujem pruža jednom u životu“ istaknuo je te naglasio „Barak je čudo od aviona. Barak je toliko pun snage. Oprema unutra je tako dobro složena.


Imao sam priliku koristiti kacigu DASH (Display and Sight Helmet). To je kaciga koja ima spregnut ciljnik sa glavom pilota i ključne informacije upravljanja avionom prenosi na kacigu. Stoga moj let iz zadnje kabine nije bio klasičan let iz zadnje kabine gdje u pravilu ne vidite ništa, nego, obzirom na kompleksnost opreme i integraciju svega toga, ovaj let je bio pravi užitak.“



Pukovnik Ninić opisao je i rutu leta „Imali smo priliku letjeti iznad države Izrael na visinama od minus nekoliko desetaka metara iznad Mrtvog mora do 25000 fita uzduž obale od sjevera prema jugu do pojasa Gaze tako da je to bilo jedno prekrasno iskustvo. Isprobali smo i određene manevre s avionom koji nam je bio u pratnji.


Isprobali smo razdvajanje i presretanje jedan na jedan i temeljni manevar zračne borbe jedan na jedan, manevar napada na zemlju sa tipičnim iskakanjem u sastavu para, formiranje napada za odbacivanje bombi te nakon toga kontrolu učinjenoga i povratak na aerodrom sa razlazom i slijetanjem. Let je trajao 44 minute“ pojasnio je.


Avion F-16 C/D Block 30 (Barak) dužine je 15.07 metara, širine krila 9.4488 metara te visine 5.093 metara. Površina krila iznosi mu 27,87 m2. Maksimalna brzina koju dostiže je 2.02 Macha na 40.000 stopa, maksimalni dolet 3944 kilometara i maksimalna visina 50.000 stopa.