Siniša Varga / Snimio Darko JELINEK
Zabrane nisu potrebne, kaže Stevo Culej (HDZ) i tumači kako su enegetska pića i tako skupa za većinu hrvatske djece kojima je problem »skucati« 25 kuna za piće
ZAGREB Saborska oporba u srijedu je snažno podržala prijedlog bivšeg SDP-ova ministra zdravstva Siniše Varge da se zabrani konzumacija i serviranje energetskih pića za mlađe od 18 godina, no takav prijedlog, međutim, nije dobio podršku Vlade, a ni Kluba HDZ-a koji drži da bi taj prijedlog u ovom trenutku bio »prestrog«.
Vlada u ovom trenutku ne podržava taj prijedlog, jer smatra da prije zabrane prodaje tzv. energetskih pića treba preciznije definirati s kojeg aspekta predstavljaju problem za mlađe od 18 godina te provesti istraživanje izloženosti djece i mladih iz kojeg bi se vidjelo koliki doprinos ukupnoj izloženosti imaju energetska pića, a koliko ostali izvori kofeina, primjerice kava, cola pića i čokolada, stoji u Vladinu mišljenju o izmjenama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, kako se formalno zove Vargin prijedlog.
Svi smo za zaštitu djece i mladeži, no ovaj bi prijedlog, u ovom trenutku bio prestrog i HDZ ga ne može podržati, kaže Mladen Karlić, čije je viđenje Vargina prijedloga na tragu Vladina. Jasno je da energetska pića mogu izazvati »nus pojave«, ali one se mogu dogoditi i kod većih količina kave, cole s cigaretama, treba napraviti stručnu studiju da se vidi koje bolesti izazivaju, naglašava zastupnik.
Zabrane nisu potrebne, kaže Stevo Culej (HDZ) i tumači kako su enegetska pića i tako skupa za većinu hrvatske djece kojima je problem »skucati« 25 kuna za piće.
Vargin prijedlog snažno zagovara Miro Bulj (Most), kaže da su u EU brojne države zabranile takve napitke mlađima od 18 godina na temelju nekih činjenica.
»Nije dobro da u Hrvatskoj djeca budu pokusni kunići, treba ih zašiti od onih koji ogromnim novcem kroz sportske emisije reklamiraju takve napitke«, poručio je Bulj.
Varga traži da se energetska pića stave u isti režim s alkoholnim i duhanskim proizvodima. »Promidžba energetskih pića je copy metodoologije koju je duhanska industrija koristila za prodaju svojih proizvoda prije 20-ak godina. Nameće se da je cool piti energetska pića, poručuje da ćeš biti bolje prihvaćen u društvu, bolje učiti, biti budniji…«, navodio je Varga.