Izvještaj s autoceste

Ne krećite na put: Vozači na prometnici A6 od Rijeke do Vrbovskog izloženi pravoj vijavici

Edi Prodan

Ilustracija / Snimio Roni BRMALJ

Ilustracija / Snimio Roni BRMALJ

Poprilično jak snijeg i silni vjetar vožnju jedva omogućavaju na dionici od Rijeke, bolje rečeno od naplatne postaje na Grobničkom polju, pa sve do Vrata. Vozači su izloženi pravoj vijavici koja na pojedinim dionicama onemogućava ma kakvu vidljivost



Ma koliko djelovala apsurdnom fraza kako nitko ne kreće na put ako ne mora, današnji dan i još više večernji sati pokazali su kako se ona ponekad ipak čini – sasvim realnom. 


Put od Rijeke do Vrbovskog autocestom A6 preko Tuhobića, otvoren inače samo za automobile, ugodan može biti isključivo za ljubitelje adrenalinskih užitaka. Poprilično jak snijeg i silni vjetar vožnju jedva omogućavaju na dionici od Rijeke, bolje rečeno od naplatne postaje na Grobničkom polju, pa sve do Vrata.


Nl arhiva


Nl arhiva





Vozači su izloženi pravoj vijavici koja na pojedinim dionicama onemogućava ma kakvu vidljivost. Možda i bolje jer se tako barem ne vidi stanje – same podloge po kojoj se vozi. Nakon Vrata, snijeg je znatno jači, vjetar srećom nešto slabiji.


Put je posebno naporan i opasan nakon Delnica gdje se preko prijevoja Dedin, najvišeg na A6 jer se nalazi na skoro 900 m/nm, dolazi do Ravne Gore. Kasnije, a posebno nakon Vrbovskog stanje prometnice se ipak vraća u znatno normalnije kondicije.


Kad se pak spomene kako se na put ne ide bez zimske opreme, zimske gume se ne treba ni spominjati. Uistinu treba biti potpuno neodgovoran, da ne kažemo lud, svatko tko bi se u ovakvim uvjetima na put zaputio bez zimskih guma.


NL arhiva


NL arhiva



No, vjerujte, apsolutno je pametno imati i lance u prtljažniku. Adekvatne dakako jer, ma koliko zimska služba na A6 sjajno obavljala svoj posao, može doći i do situacije kad bi i oni mogli biti potrebni.


Preporuka i vozačima SUV-ova koji imaju integralni pogon – nemojte si umišljati kako za vas zime nema. Riječ je u pravilu o glomaznijim automobilima težine i do 2 tone koji na zaleđenoj podlozi mogu imati velikih problema. A kad oni prokližu, teško ih je zadržati na prometnici. 


Brzina kojom se prometuje – ne veća od 60 km/h. Može se i brže, pogotovo ako ste čest gost zasnježenih prometnica, no udari vjetra od Kikovice do Oštrovice mogu biti toliko jaki da na klizavoj podlozi, jer ju je od snijega i leda nemoguće osloboditi, za čas postanete poput plesača koji nema nikakve kontrole.


NL arhiva


NL arhiva



Ono što slijedi je noć koja donosi ne olujnu, ne ni orkansku već buru snage koja čak ni nema definiciju. Ili kako su je jutros na Radio Rijeci, u  Ferlin – Vujnović terminu nazvali: “divljačkom burom”. Stoga, najbolje je ipak ostati doma. Uistinu, ma koliko u svojoj biti bila apsurdna, fraza po kojoj na put ne treba nitko tko ne mora, danas je, a bit će i još poneki dan, apsolutno točna.