Hrvatska i ceste

Ministar Butković: Restrukturiranje cestovnog sektora mora se obaviti u roku od pet godina

Hina

snimio Denis Lovrović

snimio Denis Lovrović

Na pitanje novinara kako može znati da će se idućih godina kamate kretati u smjeru koji bi opravdao današnju odluke Vlade o suglasnosti hrvatskim cestarskim tvrtkama za kreditno zaduženje kod banaka u ukupnom iznosu od 1,8 milijardi eura, odgovorio je da to ne može predvidjeti, ali može očekivati da će taj referentni dio kamate imati uzlaznu putanju.



ZAGREB – Za hrvatski cestovni sektor ključno je poslovno restrukturiranje, koje se mora provesti idućih četiri do pet godina, istaknuo je u četvrtak ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković na konferenciji za novinare nakon sjednice Vlade, najavljujući daljnje smanjenje broja zaposlenih i rješavanje pitanja sustava naplate cestarine.


“Ključno pitanje je poslovno restrukturiranje, koje se mora provesti idućih četiri do pet godina. U 2017. provedeno je spajanje tvrtki, 208 ljudi je dobrovoljno napustilo sustav, a ove godine očekuje se odlazak njih stotinjak” rekao je Butković.


Po njegovim riječima, troškovi održavanja u cestovnom sektoru smanjeni su za sedam posto.




Butković najavljuje “odgovor struke” o budućem sustavu naplate cestarine najkasnije do početka iduće godine, a jedna od opcija su i elektroničke vinjete.


Ministar financija Zdravko Marić kazao je kako je na Vladi i tvrtkama da učine sve što je potrebno kako bi tvrtke bile održive, pri čemu rast cijena cestarina nije opcija.


Na pitanje novinara kako može znati da će se idućih godina kamate kretati u smjeru koji bi opravdao današnju odluke Vlade o suglasnosti hrvatskim cestarskim tvrtkama za kreditno zaduženje kod banaka u ukupnom iznosu od 1,8 milijardi eura, odgovorio je da to ne može predvidjeti, ali može očekivati da će taj referentni dio kamate imati uzlaznu putanju.


“To su očekivanja cijelog financijskog svijeta, pa tako i naša. Mi se još uvijek nalazimo u razdoblju povijesnih minimuma”, kazao je Marić.


Kada je riječ o otplati obveznice vrijedne 1,27 milijardi kuna koja odjednom dospijeva na naplatu 2030. godine, Marić je kazao da će ona, sukladno pretpostavljenim novčanim tijekovima, odnosno rezultatima operativnog poslovanja Hrvatskih autocesta, Hrvatskih cesta i Autoceste Rijeka Zagreb, biti uspješno servisirana.


Napominje da je upravo to sukus modela prema kojemu same kompanije otplaćuju obveze.


Na pitanje novinara o novom strateškom partneru u restrukturiranju Uljanika, Kermas energiji Danka Končara, te hoće li država u tom procesu dati financijsku potporu, ministar financija je kazao da u Vladi očekuju kvalitetan plan restrukturiranja koji će biti proveden u djelo te da je Vlada spremna razmotri zahtjeve za pomoć, ali da je odgovornost prije svega na vlasnicima i menadžmentu Uljanika.


Upitan razmišlja li se o poreznom opterećenju ili dodatnom reguliranju banaka u korist potrošača, s obzirom da podaci ukazuju da su banke u Hrvatskoj u stranom vlasništvu u razdoblju od 2010. do ove godine kroz dividendu “izvukle” 14 milijardi kuna, Marić je uz ostalo kazao kako Vlada prije svega razmišlja o poreznom rasterećenju, a ne uvođenju novih ili dodatnih postojećih poreza.