Darko Horvat

MINISTAR POZIVA NA OPREZ: Molim vas, pazite! Pozivam i svoju obitelj da pazi što kupuje

Siniša Pavić

Upitan je li i sam katkad naletio na spomenute 'nepodopštine', Horvat reče: »I do trenutak dok nisama bio u politici i dok nisam bio ministar, pisao sam pritužbe i reklamirao.« A jesu li reklamcije, narodski rečeno, svaki put upalile?



ZAGREB – Ministra gospodarstva Darka Horvata ulovile su danas kamere i mikrofoni na Zrinjvecu gdje je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta organiziralo informiranje građana o njihovim potrošačkim pravima pod nazivom »Kavica s građanima«. I građani su došli, mahom oni starije dobi, s konkretnim pitanjima i problemima.


Podosta je tako bilo njih kojima su se, karatko nakon kupovine, raspale, probušile, u svakom slučaju ‘pokvarile’ cipele! Pitanje stoga glasi – kako ih reklamirati, kako zaslužiti pravo na povrat i je li ili ipak nije prošlo dozvoljeno vrijeme za reklamaciju!? Ljubazni djelatnici ministarstva gotovo nikoga kući nisu ojađenog ispratili. Bit će, barem u konkretnim slučajevima, dana za reklamaciju, za traženje prava, a onda i za dogovor na relaciji potrošač-trgovac. Bitno je dobro se informirati, znati koja su nam prava i koje obaveze. Ističe to i Iva Soić, pomoćnica ministra gospodarstva.


– Rezultati istraživanja javnog mijenja pokazuju da je samo 17 posto građana u potpunosti, ili djelomično informirano o svojim potrošačkim pravima, a 48 posto građana na žalost nije. Zato ulažemo dodatne napore kako bi informirali građane kako da zaštite svoj ekonomski interes i kako doći do informacija – kaže Soić.




I ona i ministar Horvat istaknuli su kako je ovo 11 grad što su ga zbog edukacije posjetili u godinu i pol dana. I povratna reakcija je dobra, kako potrošača tako i trgovaca.


Ministar je iskoristio prigodu i da apelira.


– Pozivam svakoga, pa i meni bliske ljude i moju obitelj, da kada kupuju budu obazrivi, da kada kupuju znaju na što imaju pravo! Ako se bilo kakva nepdopština dogodi imaju pravo prijaviti da proizvod po nečem ne odgovara specifikacijama koje su na njemu napisane – poručio je, dodavši tome i kratak red zadanih radnji koje vode ka konačnoj pobjedi u borbi za potrošačka prava.


Upitan je li i sam katkad naletio na spomenute ‘nepodopštine’, Horvat reče: »I do trenutak dok nisama bio u politici i dok nisam bio ministar, pisao sam pritužbe i reklamirao.« A jesu li reklamcije, narodski rečeno, svaki put upalile?


– Nekada da, nekada ne – priznao je Horvat izrazivši pri tom nadu da i za ovog »crnog petka« nijedan potrošač u RH nije bio zakinut.


S placa je kući išao i Ivica Matijaš, pa se zaustavio kraj štanda ministarstva jer i njege muče potrošački problemi. Točnije, muči ga kuća što je ima na moru i jedna općina koja mu komunalije želi odnedavne naplaćivati kroz cijelu godinu, a ne kao do sada samo tri mjeseca koliko dolje s obitelji bude. Nije, veli problem platiti, ali što mu to naplaćuju kada zakon kaže da se ne može ispostaviti račun za uslugu koja nije obavljena!?


– Dali su mi neke brošure, pa ćemo vidjeti što u njima ima – kazuje nam, svjedano skeptičan jer su, kako kaže, lokalni šerifi jači od države.


Samo, koliko mi građani uopće znamo o potrošačkim pravima?


– Vrlo malo. Zato što smo nezinteresirani sve dok nas nevolja ne stisne, dok ne svojoj koži ne osjetimo, ajmo reći, nepravdu ili ono za što barem mislimo da je nepravda – kirušrški će precizno Matijaš.