Uhljebljivanje

KORZO NIJE KAO BANOVINA, ALI… Grad Rijeka u dvanaest godina nabujao za 86 zaposlenika

Damir Cupać

Zgrada Grada Rijeke na Korzu / arhiva NL

Zgrada Grada Rijeke na Korzu / arhiva NL

Radi se o razdoblju u kojem se samoupravni djelokrug Grada proširio, te su se shodno tome povećali poslovi koji se obavljaju u okviru upravnih tijela, objašnjavaju iz Grada Rijeke ovaj ras



Broj zaposlenih u administrativnom sektoru i njihova racionalizacija top su tema kada se priča o poreznom rasterećenju građana ili cijeni komunalnih usluga za koje je nadležna lokalna samouprava. Nedavno je izašao podatak da se u Splitu u 12 godina broj zaspolenih gotovo udvostručio s 250 na 465, a u trenutku rasprave o toj temi u splitskom lokalnom parlamentu, na bolovanju je bio 71 radnik. Ti podaci bili su povod da kompariramo Split i Rijeku, dva velika hrvatska grada slična po mnogočemu, a zanimalo nas je što je od 2005. godine porast broja zaposlenih značio za rashode riječkoga gradskoga budžeta.


– Na dan 13. rujna 2017. godine ukupno je zaposleno na neodređeno vrijeme 454 službenika, dok je na dan 31. prosinca 2005. godine bilo zaposleno 368 službenika na neodređeno vrijeme. U razdoblju od 2005. do danas broj zaposlenih na neodređeno vrijeme u gradskoj upravi povećao se za 86 zaposlenika. Tu se radi o razdoblju od 12 godina, u kojem se samoupravni djelokrug Grada proširio, te su se shodno tome povećali poslovi koji se obavljaju u okviru upravnih tijela, navode u Gradu Rijeci.


Dozvole, redari…


U gradskoj upravi navode razloge za povećanje broja radnika. Tako krajem 2007. godine u nadležnost Grada ulaze poslovi izdavanja lokacijskih dozvola i drugih akata vezanih uz provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje na području grada Rijeke, koji uključuju vođenje upravnih i neupravnih postupaka iz područja prostornog uređenja i gradnje i još mnogo poslove, uslijed čega se formira i novo upravno tijelo – Odjel gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenje.




Nadalje, 2008. godine, postupajući sukladno propisima za obavljanje poslova u svezi procjene sustava unutarnjih kontrola te davanja neovisnog i objektivnog stručnog mišljenja i savjeta za unapređenje poslovanja, formira se zasebna ustrojstvena jedinica za obavljanje poslova unutarnje revizije – Ured za unutarnju reviziju. Također se, za obavljanje poslova aktivnosti uspostave i razvoja financijskog upravljanja i kontrole Grada te druge slične poslove koji idu uz to formira zasebna jedinica – Ured za financijsko upravljanje i kontrole. Godinu dana kasnije u nadležnost Grada ulaze i poslovi prometnog redarstva, poslovi nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila te poslovi upravljanja prometom. Za obavljanje tih poslova u sklopu Odjela gradske uprave za komunalni sustav formira se Direkcija za prometno redarstvo.


Urbana aglomeracija


U 2012. godini formira se novo upravno tijelo, Odjel gradske uprave za gospodarenje imovinom, u kojem se objedinjavaju poslovi gospodarenja imovinom, poslovi upravljanja, evidentiranja, stjecanja, otuđivanja, gradnje, održavanja, davanja u najam i zakup, davanja na korištenje svih objekata javne, poslovne i stambene namjene u vlasništvu Grada. Prošle godine formirna je Urbana aglomeracija Rijeka, koju čine gradovi i općine Rijeka, Kastav, Kraljevica, Opatija, Čavle, Klana, Kostrena, Lovran, Mošćenička Draga i Viškovo.


Grad Rijeka postaje središte aglomeracije i nositelj izrade strategije razvoja, čime u djelokrug Grada ulaze stručni poslovi vezani za potrebe tijela Urbane aglomeracije Rijeka, poslovi izrade i provedbe Strategije razvoja Urbane aglomeracije Rijeka te poslovi implementacije mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja, slijedom čega se, u sklopu Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem, formira nova unutarnja jedinica – Direkcija za provedbu integriranih teritorijalnih ulaganja (ITU), dok se za obavljanje poslova koordinacije s tijelima Urbane aglomeracije Rijeka, u sklopu Ureda Grada, formira Služba za koordinaciju poslova Urbane aglomeracije Rijeka.


Rast rashoda


– Rashodi za zaposlene u gradskoj upravi koji obuhvaćaju bruto plaće, doprinose na plaće i naknade, dar djeci, jubilarne nagrade, potpore…, iznosili su u 2005. godini 52.209.431 kuna. Rashodi za zaposlene su u 2016. godini iznosili 62.087.472 kuna. Napominjemo da prema zakonu o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, masa sredstava za plaće zaposlenih u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave ne smije iznositi više od 20 posto prihoda poslovanja jedinice ostvarenih u prethodnoj godini, umanjenih za prihode od pomoći, donacija, prihode po posebnim ugovorima, prihode od dodatnih udjela u porezu na dohodak za financiranje decentraliziranih funkcija. Udio rashoda za zaposlene u ostvarenim prihodima poslovanja za 2016. godinu u Gradu Rijeci iznosi 11 posto i znatno je ispod maksimalne stope zakonskog ograničenja sredstava za plaće, zaključili su u Gradu Rijeci.


Što se tiče broja radnika na bolovonju, u Gradu Rijeci su naveli podatak da je prosječni postotak broja zaposlenih na bolovanju u razdoblju od siječnja do kolovoza 2017. iznosio 5,15 posto, što bi okvirno bilo oko 25 ljudi.