Zakon o prijevozu u cestovnom prometu

Jeftiniji i dostupniji taksi: Ministar tvrdi da novi zakon uvodi jednaka pravila za sve

Hina

foto: REUTERS

foto: REUTERS

Butković je odbio bojazni da se zakonom 'ide na ruku' Uberu. Zakonom se uvode jednaka pravila za sve, nikome se ne pogoduje, jedini povlašteni su naši građani koji moraju plaćati jeftiniji autotaksi prijevoz, rekao je ministar.



ZAGREB – Želimo taksi učiniti jeftinijim i dostupnijim građanima, gužvi se ne treba bojati, novi zakon uvodi jednaka pravila za sve i nikome se ne pogoduje, rekao je u srijedu ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predstavljajući u Hrvatskom saboru Vladin prijedlog zakona o prijevozu u cestovnom prometu.


Butković je odbio bojazni da se zakonom ‘ide na ruku’ Uberu.


Zakonom se uvode jednaka pravila za sve, nikome se ne pogoduje, jedini povlašteni su naši građani koji moraju plaćati jeftiniji autotaksi prijevoz, rekao je ministar.




Poslao je umirujući poruku i onima koji se boje da će nova zakonska rješenja stvoriti gužvu u nekim turističkim gradovima, konkretno Dubrovniku i Splitu.


Novi zakon, naime, predviđa da gradovi i općine više neće moći određivati broj taksista na svom području, morat će izdati dozvola koliko bude i zahtjeva.


Gužvi se ne treba bojati, bilo ih je i bit će, gradonačelnici kroz prometna rješenja mogu učiniti da se te gužve smanje, rekao je Butković, opetujući da će svi raditi pod istim uvjetima, te da će svatko tko zadovolji uvjete, moći obavljati auto taksi prijevoz.


Vladin prijedlog zakona o prijevozu u cestovnom prometu trebao bi omogućiti liberalizaciju autotaksi prijevoza, olakšati dobivanje licence te ukinuti obvezu polaganja ispita o poznavanju područja na kojem se taksi prijevoz obavlja.


Vlada procjenjuje da će se liberalizacijom tržišta taksi usluga najmanje udvostručiti broj taksista kojih je sada oko 3.000, što je premalo za Hrvatsku kao turističku zemlju.


Jedna od novosti novog zakona je da će prijevoznici moći birati sredstvo za naplaćivanje vožnje – taksimetar ili elektroničku aplikaciju.


Budući taksisti koji nemaju valjane licence morat će imati najmanje 21 godinu i dobar ugled, što znači da neće moći taksirati ako su bili pravomoćno kažnjavani, odnosno ako su u zadnje dvije godine platili kazni preko 25.000 kuna. Budući taksisti polagat će teorijski ispit, ukida se obveza trogodišnje stručne škole.


Postojećim taksistima produljit će se licenca pet godina, oni neće morati prolaziti proceduru kao novi taksisti, objasnio je ministar.


Najavio je i da će se, nakon što Sabor donese zakon, donijeti pravilnik koji će urediti pitanje starosti taksi vozila. Prijedlog je da se starost ograniči na sedam godina, no saslušat ćemo struku i javnost, pa donijeti odluku, odgovorio je Butković zastupnici GLAS-a Anki Mrak Taritaš.