Nogomet i loše vrijeme utjecali na turističke rezultate

Istra i Kvarner u lipnju u minusu

Andrea Bralić

Foto: Silvano Ježin

Foto: Silvano Ježin

U Hrvatskoj su rezultati na lanjskoj razini, ali Istra i Kvarner lipanj neće pamtiti po dobrome



RIJEKA Kada se poklope nogometno prvenstvo, loši vremenski uvjeti i raspored blagdana, turistički djelatnici sa zebnjom očekuju lipanj, no unatoč tome su rezultati noćenja na prošlogodišnjoj razini, a u dolascima četiri posto veći, pa se može reći da je zadržan pozitivan turistički trend. Proteklog je mjeseca u Hrvatskoj ostvareno 2,8 milijuna dolazaka i 13,8 milijuna noćenja. Istra i Kvarner lipanj neće pamtiti po dobrom, jer su im rezultati slabiji nego lani. U Istri je ostvareno 688 tisuća dolazaka (-5%) i četiri milijuna noćenja (-6%), a na Kvarneru 457 tisuća dolazaka (-2%) i 2,4 milijuna noćenja (-3%). Gledajući po destinacijama, najviše noćenja ostvareno je u Rovinju, Dubrovniku, Poreču, Medulinu, Umagu, Splitu, Malom Lošinju, Taru, Crikvenici te Novalji.


U prvoj polovini godine zabilježeno 12 posto više dolazaka i deset posto više noćenja. Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru, ostvareno je 6,4 milijuna dolazaka i 25,4 milijuna noćenja, od čega su strani turisti ostvarili 5,5 milijuna dolazaka. Poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za deset posto te u noćenjima za 11 posto. Tijekom šest mjeseci najviše je noćenja također ostvareno u Istri (7,4 milijuna), dok je u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno 4,5 milijuna noćenja, odnosno 4,3 milijuna noćenja koliko je ostvareno na Kvarneru.


Na nacionalnoj je razini najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (5,1 milijun), Austrije (2,3 milijuna), Slovenije (2,3 milijuna), UK-a (1,4 milijuna) i Poljske (1,3 milijuna), a gledajući po segmentu smještaja, najviše je noćenja ostvareno u hotelima (9,2 milijuna) te u objektima u domaćinstvu (6,5 milijuna) i kampovima (4,6 milijuna). Top destinacije u prvih šest mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Zagreb, Poreč, Split, Umag, Medulin, Mali Lošinj, Zadar i Tar.




Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić ističe da Hrvatska, uz kvalitetnu destinacijsku ponudu i ciljanu promociju na ključnim emitivnim tržištima, može privlačiti goste izvan glavnih ljetnih mjeseci.


– Unutar promotivnih aktivnosti koje provodi Hrvatska turistička zajednica, u tijeku su završne pripreme za kampanje fokusirane na postsezonu jer nam je cilj pozicioniranje naše zemlje kao kvalitetne cjelogodišnje destinacije. Ipak, prije svega valja kvalitetno odraditi glavni dio turističke godine tijekom kojeg očekujemo nastavak rasta turističkog prometa – kaže Staničić.