Dogovor za budućnost

I TOGA IMA Šef od lani već u mirovini, a HŽ-ova tvrtka mu mora dati – poticajnu otpremninu

Gabrijela Galić

Priča u Putničkom prijevozu možda ne bi bila upitna da je odluku donijela aktualna uprava poduzeća, nastojeći smanjiti broj zaposlenih / foto  M. GRACIN

Priča u Putničkom prijevozu možda ne bi bila upitna da je odluku donijela aktualna uprava poduzeća, nastojeći smanjiti broj zaposlenih / foto M. GRACIN

Direktor Dražen Ratković u mirovinu je otišao krajem prošle godine, a do konca siječnja 2018. godine mora dobiti 150.000 kuna otpremnine. Odluku je potpisao Robert Frdelja, ali u HŽ Putničkom prijevozu nema odluke o tehnološkom višku za iduću godinu pa je otpremnina upitna



 Uprava HŽ Putničkog prijevoza na mukama je jer ne zna kako bi razriješila naslijeđenu odluku prema kojoj u siječnju iduće godine direktoru koji je s dužnosti otišao koncem prošle godine, treba isplatiti poticajnu otpremninu za odlazak u mirovinu. Ukupno 150 tisuća kuna poticajne otpremnine koncem siječnja 2018. godine, prema odluci koju su naslijedili, trebaju isplatiti Draženu Ratkoviću, koji je HŽ Putnički prijevoz vodio do pred kraj prošle godine.


Upitan trenutak


Odluku o isplati poticajne otpremnine potpisao je Robert Frdelja, koji je bio jedan od članova Uprave pod Ratkovićevim vodstvom i s kojim se sukobljavao oko uvođenja, po mnogima spornog i preskupog informacijskog sustava LOGIS koji se u konačnici našao »na ledu«. Kako se ta uprava osipala, što zbog isteka mandata, a što zbog smjena, Frdelja je na kraju samostalno vodio tvrtku dok u svibnju ove godine nije opozvan i na njegovo je mjesto na šestomjesečno razdoblje postavljen Željko Ukić. Prvim od tri člana Uprave tog poduzeća, Ukić je potvrđen koncem rujna, nakon provedenog javnog natječaja.


Odluka o isplati poticajne otpremnine, prema našim informacijama, donesena je pred kraj Frdeljina mandata, dakle prije svibnja ove godine. Nije nezanimljivo pritom i da je Frdelji mandat praktično produžavan svakih 15 dana, što poprilično svjedoči o vjeri koju mu je poklanjala Skupština društva, odnosno Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture. No, u tom nesigurnom mandatu, Frdelja je postigao dogovor s bivšim šefom o budućem »primanju«.




U cijeloj priči, naime, upitan je trenutak u kojem je odluka donesena i očito je da je riječ o dogovoru donesenom »za budućnost«. Činjenica da aktualna Uprava Putničkog prijevoza ne zna što učiniti, to potvrđuje. Neslužbeno nam je potvrđeno da se s nekadašnjim direktorom tvrtke pokušava naći zajednički jezik kako bi se razvrgnula naslijeđena odluka o isplati poticajne otpremnine. Službeno, odgovaraju kako ne mogu odgovoriti s obzirom na odredbe Zakona o zaštiti osobnih podataka.


Maksimalni iznos


Da je takvu odluku donijela aktualna uprava poduzeća, nastojeći smanjiti broj zaposlenih, priča možda ne bi bila upitna, ali u tom poduzeću nema odluke o tehnološkom višku za iduću godinu. Mogućnost isplate poticajne otpremnine za odlazak u mirovinu regulirana je Kolektivnim ugovorom HŽ Putničkog prijevoza i iznos od 150 tisuća kuna je maksimalni iznos koji se može isplatiti. No, taj kolektivni ugovor prestaje važiti krajem godine, a otvoreni su pregovori o novom te je i pitanje na koji će način maksimalni iznos poticajne otpremnine za umirovljenje biti reguliran u idućoj godini. Iz HŽ Putničkog prijevoza dodatno objašnjavaju da se poticajna otpremnina odobrava radnicima koji rade na radnim mjestima za koja ne postoji potreba u budućem poslovanju. »Odnosno, ako se radniku omogući korištenje poticajne otpremnine, mora se istovremeno ukinuti radno mjesto na kojem je radnik do tada radio ili se umjesto tog radnog mjesta treba ukinuti drugo radno mjesto«, navode, dodajući da sukladno internim aktima na otpremninu imaju pravo radnici do navršene 64 godine.