Reagiranje na tekst

Hrvatska pošta: Niti jedan poštanski ured neće biti zatvoren

P. N.

Snimio Denis LOVROVIĆ / NL arhiva

Snimio Denis LOVROVIĆ / NL arhiva

'Poštanski uredi nisu trajno zatvarani niz godina već ako i dolazi do neke promjene te promjene se isključivo odnose na radna vremena. Sufinanciranje rada poštanskog ureda na području Samobora dogovoreno je ugovornim odnosom još prije sedam godina, a godišnji iznos je tri puta manji od iznosa koji se spominje. Iznos sufinanciranja nije fiksan nego on ovisi o gubitku u poslovanju poštanskog ureda, no on nikada u posljednjih sedam godina nije niti približno dosegao navedenu cifru', piše u priopćenju Hravtske pošte



U tekstu objavljenom 24. listopada pod naslovom „Hrvatska pošta ucjenjuje? Od lokalnih jedinica traže da sufinanciraju rad nekih ureda ili ih zatvaraju“ iznesen je niz netočnih informacija. U svrhu točnog informiranja javnosti želimo istaknuti kako niti jedan poštanski ured, od njih 1016 koliko ih u ovom trenutku posluje, neće biti zatvoren niti su planirana zatvaranja poštanskih ureda’, priopćeno je iz Hrvatske pošte.


 


‘Poštanski uredi nisu trajno zatvarani niz godina već ako i dolazi do neke promjene te promjene se isključivo odnose na radna vremena. Sufinanciranje rada poštanskog ureda na području Samobora dogovoreno je ugovornim odnosom još prije sedam godina, a godišnji iznos je tri puta manji od iznosa koji se spominje. Iznos sufinanciranja nije fiksan nego on ovisi o gubitku u poslovanju poštanskog ureda, no on nikada u posljednjih sedam godina nije niti približno dosegao navedenu cifru’, piše u priopćenju Hravtske pošte.




‘Također, općini je predloženo preseljenje poštanskog ureda na frekventniju lokaciju kako bi se ostvarili veći prihodi. Napominjemo kako su zatvaranja odnosno preseljenja poštanskih ureda regulirana Pravilnikom o obavljanju univerzalne usluge koji propisuje HAKOM. Pravilnik propisuje da javni operater treba izračunati gubitak u poslovanju poštanskog ureda te ga predočiti tijelima lokalne i područne (regionalne) samouprave i predložiti model sufinanciranja. Dakle, sufinanciranje nije odluka operatera već ovakav model održavanja poštanski ureda propisuje HAKOM’, priopćeno je iz Hrvatske pošte.


 


U Hrvatskoj pošti ujedno tvrde da za poštanski ured u Brdovcu nikada nije traženo sufinanciranje rada ureda već je predložen ugovorni odnos kako bi korisnici u tom poštanskom uredu mogli plaćati komunalne račune općine bez naplate naknade. Ovaj prijedlog je općina odbila.


 


‘Rad odnosno opterećenost poštanskih ureda stalno se prati i analizira te se temeljem toga pronalaze najbolja rješenja. U zapadnom dijelu Zagreba kako bismo rasteretili postojeće poštanske urede, između ostalih i Špansko, otvoreni su uredi u City Centar One West, na Malešnici i Jarunu, a poštanski ured Prečko preseljen je na korisnicima dostupnije mjesto u Shopping centar Prečko. Poštanski uredi posljednje godine prolaze kroz velike transformacije i ponuda u svakom od njih je prilagođena upravo onome što korisnici najviše traže odnosno kupuju u njima. Sukladno našoj Strategiji poštanski uredi se ne zatvaraju već postaju svojevrsni centri usluga u manjim mjestima’, piše u priopćenju Hrvatske pošte. 


‘Dakle, kada poštanski uredi dobiju status jedinstvenog upravnog mjesta (JUM) korisnici u mjestima koja nemaju primjerice urede upravnih tijela moći će sve njihove usluge ugovarati i obavljati u svojem lokalnom poštanskom uredu. Trenutno u svim poštanskim uredima, temeljem suradnje s Hrvatskim zavodom za mirovinsko osiguranje, korisnici mogu predati sve vrste zahtjeva i tako ostvariti svoja prava u neposrednoj blizini svojeg doma. Isto tako, korisnicima koji imaju prebivalište na otocima već niz godina omogućena je predaja zahtjeva u više od 100 otočnih poštanskih ureda za ostvarenje prava na otočne iskaznice za povlašteni brodarski prijevoz. Korisnici na otocima stoga mogu predati zahtjev za izdavanjem nove iskaznice bez potrebe za odlaskom na kopno. Priliku u ostvarenju cilja stvaranja centra usluga u manjim sredinama vidimo i u zatvaranju poslovnica banaka jer je upravo u poštanskim uredima planirano otvaranje Banke u Pošti u suradnji s HPB-om’, poručili su iz Hrvatske pošte.


 


Hrvatske pošta priopćila je ujedno da maloprodajni asortiman u manjim mjestima korisnicima je važan jer je poštanski ured često jedino mjesto na kojem mogu kupiti primjerice knjigu, školski pribor ili poklon.


 


‘Gubitke u poslovanju poštanskih ureda smanjujemo stvaranjem novih prihoda, a ne sufinanciranjem od lokalne samouprave. Nove prihode u poštanskim uredima stvara se ponudom bankarskih usluga, prodajom polica osiguranja, telekom usluga i maloprodajom. Zaključci o padu kvalitete i kašnjenju pošiljaka neutemeljeni su jer se prigovori u odnosu na ukupan broj ostvarenih poštanskih usluga broje u promilima’, priopćeno je iz Hrvatske pošte.


Iz te tvrtke ujedno ističu da se svake godine provodi nezavisno mjerenje kakvoće univerzalne usluge. Prema rezultatima kontinuiranog mjerenja provedenog metodom end-to-end na cijelom području RH (urbana i ruralna područja) u 2018. godini, ostvaren je prijenos:


 


  • 85,38% prioritetnih pismovnih pošiljaka u roku od jednoga radnog dana


  • 95,45% prioritetnih pismovnih pošiljaka u roku od dva radna dana i


  • 95,34% neprioritetnih pismovnih pošiljaka u roku od tri radna dana.


Cjelovito izvješće javno je dostupno na internetskim stranicama Hrvatske pošte: https://www.posta.hr/standardi-kakvoce-6315/6315.


Vezano na izjavu o zakonitosti naplate dostave 4,5 kune u Hrvatskoj pošti ističu da posluju sukladno zakonskim propisima te poštujemo rješenje nadležnog regulatora, kako 2016. (objava HAKOM-a iz svibnja 2016.) tako i danas.