Glavni hit na "mrežama"

”Hajd’ zaplješći zajedno, da nam bude zabavno”: Upute za sudionike “Škole za život” zgrozile nastavnike

P. N.

Na društvenim mrežama kruži, naime, isječak dokumenta koji je, tvrdi se, bio distrubuiran nastavnicima prije skupa. Riječ je o stihovima pjesme koja glorificira uspjeh kurikularne reforme i "Škole za život", te dodatnim uputama



Nacionalni stručni skup škola sudionica eksperimentalnog programa “Škola za život”, održan u “Ciboni” prije dva dana, doslovno je zgrozio dobar dio prosvjetara koji su na njemu sudjelovali.


Na društvenim mrežama kruži, naime, isječak dokumenta koji je, tvrdi se, bio distrubuiran nastavnicima prije skupa. Riječ je o stihovima pjesme koja glorificira uspjeh kurikularne reforme i “Škole za život”, te dodatnim uputama.


“Do srijede naučite pljeskati varijantu clap song (u videu). Računajte da drugu frazu znate započeti i lijevom i desnom rukom – to je ona gdje pljeskam u prazno (odabir ruke ovisit će o mjestu gdje ste smješteni, pljesne se kolega s lijeve/desne strane). Kako nećemo raditi “na mutavo”, osmislite i napišite u komentar neke motivacijsko-šaljive rečenice koje možemo izgovarati uz pljeskanje. Npr. Hajd’ zaplješći zajedno, da nam bude zabavno. Škola za život sjajna je, ne pišemo pripreme”, stoji u screenshotu koji je objavljen i na Facebook stranici Nastavnici.org.





Skup je navodno već na licu mjesta napustio dio sudionika, a reakcije na društvenim mrežama su blago rečeno zgrožene.


– Kad se sljedeći put nastavnici naivno zapitaju: “Zašto nas ne poštuju kao policajce ili doktore?”, evo zašto – stoji u jednom od komentara.


Događaj je na svojem Twitter profilu komentirala i SDP-ova zastupnica Sabina Glasovac.


– Ministarstvo je poslalo upute za koreografiju. Ako nam se reforma svela na ovakvo nešto… – rekla je.


U međuvremenu se pojavio i video iz “Cibone”.



Ministarstvo obrazovanja tvrdi, međutim, da s ovim nema veze, već se radi o dopisivanju mentorske skupine.


– Ministarstvo definitivno nije ovo tražilo. To nije naputak učiteljima, već se radi o razmjeni informacija u mentorskom timu koji je kreirao igru”, rekao je Maro Alavanja, glasnogovornik Ministarstva za Index.


– Metoda igrifikacije jedan je od elemenata poučavanja stoga je na Nacionalnom stručnom skupu pokazano kako se ritam i riječi mogu iskoristiti kao podrška poučavanju. Za primjer su uzeti lagani, šaljivi stihovi koji su prepoznatljivi kolegicama i kolegama iz eksperimentalnih škola. Niti koreografija niti tekst nisu stvorili nikakve troškove niti je ikome za to isplaćena naknada, a sama interaktivna vježba trajala je petnaestak minuta. Cilj nije bio naučiti niti stihove niti ritam nego uočiti kako se na taj način razvija suradnja i zajedništvo, koriste strategije rješavanja problema, a primjenjivo je i kao mnemotehnička strategija pri učenju. Mentorski tim Škole za život zajednički je osmislio stihove i ritmičku reprezentaciju. Tjeloglazba (body percussion) je prepoznata u svijetu kao metoda koja pospješuje razvoj ritamskih vještina, motorike i koordinacije (ruku, nogu, glasa), provode se i edukacije o toj metodi”, dodaju iz Ministarstva obrazovanja.