Dani komunikacija

GLAVNI TRUMPOV STRATEG U ROVINJU Otkrio piše li američki predsjednik sam svoje “tweetove”

Tihana Tomičić

Već sada postoje ogromne baze podataka o biračima i njihovim preferencijama i više u fokusu neće biti pridobivanje novih, koliko zadržavanje postojećih birača, kaže Trumpov glavni strateg



ROVINJ Na Danima komunikacija u Rovinju, stručnjacima iz komunikacijske industrije govorio je Brad Parscale, voditelj kampanje američkog predsjednika Donalda J. Trumpa. Kontroverzna kampanja koja se vodila 2016. godine još uvijek je predmet žustrih rasprava, a potaknula je brojne dileme o korištenju osobnih podataka koji su oglašivačima dostupne putem društvenih mreža, osobito Facebooka.


Za vrijeme predsjedničkih izbora 2016. godine Parscale je bio direktor za digitalne medije, a na temelju ostvarenih rezultata na izborima, nedavno je unaprijeđen u voditelja cjelokupne kampanje za Trumpove izbore 2020. godine.


Brad Parscale govorio je o važnosti podataka dobivenih digitalnim kanalima te izjavio kako su u kampanji kreirali 5,9 milijuna različitih verzija oglasa i uz pomoć ‘machine learninga’ dolazili do novih saznanja o biračima.


Tajne zanata 




Nakon predavanja, predsjednik Uprave HURA-e Davor Bruketa na pozornici je imao intervju jedan na jedan s Brad Parscaleom, koji je otkrio neke »tajne«, pa je tako na pitanje o tome kreira li Trump sam svoje poruke na Twitteru, rekao.


– Apsolutno ne. On donosi odluke, ali posao na društvenim mrežama rade ljudi koji su za to zaduženi.


Parscale je otkrio ono što smatra razlogom uspjeha Trumpove kampanje, a to je bilo korištenje Facebooka i drugih društvenih mreža kao jednog od glavnog alata za doseg targetiranih publika. Čak polovina Trumpovog izbornog budžeta od 360 milijuna dolara potrošena je na digitalnu komunikaciju.


– Trump je ipak pobijedio zato što je bio jak kandidat, snažnog personalitija, bio je medijska zvijezda i ranije, i na kraju je imao i bolju kampanju od Hilary Clinton koja je svoju pobjedu uzimala zdravo za gotovo, dok su Amerikanci željeli promjene, a mi smo uspjeli doprijeti do njihovih emocija. Uz svu digitalizaciju, korištenje Facebooka i drugih mreža, baze podataka i sve za što nas se optužuje oko psihografskih modela koje smo navodno kreirali, ipak se radi o tome da treba doprijeti do svakog čovjeka ponaosob, i njegovih emocija. Digitalizacija ne donosi dehumanizaciju nego, upravo suprotno, individualan pristup svakom čovjeku koji mora odlučiti: da, izaći ću na izbore i glasati za promjenu, rekao je Trumpov glavni strateg.


Zid prema Meksiku 


Ustvrdio je: Da, Trump će izgraditi zid prema Meksiku kako je i obećao, a najavio je i da će kampanja 2020. biti drugačija jer sada postoje ogromne baze podataka o biračima i njihovim preferencijama i više u fokusu neće biti pridobivanje novih, koliko zadržavanje postojećih birača. Tvrdi da je doseg Trumpovih poruka bio toliki i tako sistematski usmjeren prema publikama da bi, što je kampanja dulje trajala, taj učinak bio veći i pobjeda još izvjesnija.


– Naš sadržaj putem svih mogućih vrsta poruka, a najviše putem Facebooka i kratkih klipova od po nekoliko sekundi, u kojima je najčešće dominirao Trumpov glas, dopro je do tisuća svemira, rekao je Prascale, koji se naravno klonio bilo kakvih dnevno-političkih poruka.


Gotovo 20 godina iskustva 


S gotovo 20 godina iskustva u strategijama digitalnih medija, Brad Parscale danas je predsjednik tvrtke Parscale Strategy koja se bavi političkim consultingom i digitalnim medijima za Fortune 500 najvećih američkih korporacija, istaknula je direktorica Dana komunikacija i direktorica programa festivala Dunja Ivana Ballon.