Kašnjenja u zračnom prijevozu

Croatia Airlines: Letovi otkazani zbog kvarova, a ne zbog štrajka

Bojana Mrvoš Pavić

U četvrtak je pak CA bio prisiljen otkazati letove OU4404 Pula-Frankfurt  i OU4405 Frankfurt-Pula zbog tehničkog kvara zrakoplova Airbus 320 / Snimio Denis LOVROVIĆ

U četvrtak je pak CA bio prisiljen otkazati letove OU4404 Pula-Frankfurt i OU4405 Frankfurt-Pula zbog tehničkog kvara zrakoplova Airbus 320 / Snimio Denis LOVROVIĆ

U četvrtak su otkazani i letovi Pula-Frankfurt i Frankfurt-Pula zbog kvara Airbusa 320, u utorak se to dogodilo i na liniji iz Zagreba za Brač. U CA-u odbacuju nagađanja da je riječ o »skrivenom« štrajku osoblja, već se radi o normalnim tehničkim problemima u prenapregnutom rasporedu



ZAGREB Unatrag samo nekoliko dana, i prema informacijama koje su nam s različitih aerodroma javljali putnici, Croatia Airlines je zbog kvara zrakoplova morao otkazati nekoliko svojih letova, pa tako i s Brača u utorak poslijepodne, pri čemu putnici, kazala nam je jedna od njih, puna dva sata nisu imali informaciju što se događa i hoće li leta biti, da bi na kraju on bio otkazan te najveći dio putnika preusmjeren na »let« do Zagreba autobusom.


U četvrtak su otkazani i letovi Pula-Frankfurt i Frankfurt-Pula zbog kvara Airbusa 320.


Informativna blokada


U Croatia Airlinesu odbacuju neslužbene informacije prema kojima je riječ o »sakrivenom« štrajku njihovih radnika, već dugo nezadovoljnih uvjetima u kojima rade svoj posao, te napominju da su letovi otkazani zbog tehničkih kvarova.



Direktor ZL Brač Tonči Peović odgovara da je Aerodrom Brač putnicima pravovremeno prenosio sve informacije dobivene od Croatia Airlines. – Kao i putnici, i Aerodrom Brač je dobivao dvojbene i nepravovremene informacije o nakanama Croatia Airlinesa u svezi s posljedicama tehničkih problema na zrakoplovu na letu iz Zagreba za Brač, koji su prouzročili prizemljenje zrakoplova planiranog za let na Brač, i sa Brača. Ne možemo prihvatiti nikakvu kritiku da je Aerodrom Brač propustio izvršiti bilo koju radnju temeljenu na obvezama prema putnicima, a koje proistječu iz obveze avioprijevoznika, zaključuje Peović.


Ovoga ljeta broje čak stotinu letova na dan, uvedene su i četiri nove linije, no sa 14 zrakoplova (12 vlastitih i dva unajmljena), priznaju i u kompaniji, posao je toliko prenapregnut da u slučaju kvara nekog od aviona ne postoji zamjenski koji bi mogao, doslovno, uletjeti na njegovo mjesto, niti si kompanija vanjski zamjenski avion može priuštiti.


– Puna dva sata, čekajući let za Zagreb, na Braču nismo dobili nikakvu informaciju o tome što se događa, hoće li leta biti, i ima li alternative. Tek smo posredno, od nekog tko je istim tim zrakoplovom trebao letjeti iz Zagreba za Brač, doznali da je avion u kvaru i da na Brač neće stići, ispričala je našem listu jedna od putnica nesuđenog leta Crioatia Airlinesa s Brača za Zagreb, pitajući se kako je moguće da se putnike toliko dugo drži u informativnoj blokadi te zašto kompanija nije u mogućnosti osigurati zamjenski let u sezoni.


Domino efekt


Upravo zato – jer je sezona i letovi su prenapregnuti pa kad bi zamjenski avion uletio na mjesto nekog drugog, kojem se dogodio kvar, nastao bi domino-efekt, koji bi onda poremetio sve – može se čuti u Croatia Airlinesu. U sezoni, kad su smještajni kapaciteti zauzeti, osim toga, nemoguće je i, napominju, organizirati hotelski smještaj za putnike koji pristaju na opciju noćenja, i polaska avionom sutradan.



Sredinom lipnja je, podsjetimo, završeno neuspjelo pregovaranje između uprave Croatia Airlinesa i radnika okupljenih u sindikat zrakoplovnih tehničara, kabinskog osoblja i pilota. CA je, kazali su tada iz sindikata, »postao žrtva katastrofalne poslovne politike, za što je najbolji primjer situacija sa stotinama otkazanih letova i unamljenih tuđih aviona«. Stečeni su uvjeti za industrijske akcije, najavili su, o čemu će putnici i javnost biti na vrijeme informirani.



– Tijekom redovitog leta Croatia Airlinesa iz Zagreba na Brač u utorak došlo je do indikacije tehničkog kvara na zrakoplovu Dash 8-Q400, zbog čega je zrakoplov preventivno preusmjeren natrag u Zračnu luku Zagreb. Navedena indikacija nije predstavljala nikakav sigurnosni rizik za putnike i posadu, kažu u CA-u. Na pitanje zbog čega putnici dva sata nisu imali informaciju o otkazivanju leta, odgovaraju da je ugovorna obaveza Zračne luke Brač putnike obavještavati o poremećajima. Na Brač su, kažu u CA-u, pravovremeno slali sve informacije, a zbog čega one nisu prenošene putnicima, ne znaju. Zbog postojećih kapaciteta flote i velikog broja dnevnih letova, zaključuju, kompanija nije mogla osigurati zamjenski zrakoplov za letove te su oni otkazani, a putnicima je pružena pripadajuća skrb u skladu s odredbama europske regulative, i s raspoloživim mogućnostima. Putnicima se ispričavaju, uz napomenu da oni koji su iz Splita do Zagreba prevezeni autobusom imaju pravo na razliku između vrijednosti zrakoplovne karte koju su kupili, i prosječne cijene autobusne karte na toj liniji.


Maksimalna sigurnost


U četvrtak je pak CA bio prisiljen otkazati letove OU4404 Pula-Frankfurt  i OU4405 Frankfurt-Pula zbog tehničkog kvara zrakoplova Airbus 320.


–Tehnička smetnja uspješno je otklonjena i zrakoplov je u četvrtak poslijepodne ponovno uključen u redovan promet. U cijelosti su netočene informacije prema kojima su ti letovi, kao i let OU640 Zagreb-Brač u utorak otkazani zbog navodnog štrajka. U operativnom korištenju flote Airbus 319/A320 i flote Q400 Croatia Airlines susreće se s potpuno istim situacijama kao i svi drugi avioprijevoznici u civilnom zrakoplovstvu. Tehnički kvarovi sastavni su dio operativnog korištenja zrakoplova, a prioritet u poslovanju kompanije je zadržavanje najviše razine sigurnosti putnika, odnosno letenja. Tehnički kvarovi ne utječu na sigurnost letenja i u najvećoj se mjeri vrlo brzo otklanjaju. U posljednjih godinu dana tehnička pouzdanost u otpremi zrakoplova Q400 u floti CA iznosila je 99,13 posto, što je bolje od svjetskog prosjeka, koji je u tom razdoblju iznosio 98,91 posto, kažu u CA-u. Tehnička pouzdanost u otpremi zrakoplova Airbus (A319/A320) u posljednjih je godinu dana, zaključuju, iznosila 99,26 posto, što je također bolje od svjetskog prosjeka.